Peugeot Boxer już z silnikami BlueHDi

41 3 952

Peugeot wprowadza na rynek swój lekki samochód użytkowy z gamą silników BlueHDi. To oczywiście Peugeot Boxer, który otrzymał gamę silników 2.0 BlueHDi spełniających normę Euro6.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Technologia BlueHDi została przez Peugeota wprowadzona na rynek w 2013 roku, kiedy to silniki te trafiły do szeroko pojętych aut osobowych. Dzięki połączeniu stosowanych od kilkunastu już lat filtrów cząstek stałych z technologią SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) silniki BlueHDi ograniczają emisję tlenków azotu o 90%, a cząstek stałych o 99,9%. To bardzo dobry wynik. Dodajmy, ze tlenki azotu (NOx) są bardzo szkodliwe dla człowieka. I o nie właśnie, a nie o dwutlenek węgla, chodziło w aferze Volkswagena.

Technologie stosowane przez Grupę PSA, teraz także w modelu Peugeot Boxer, uważane są za najskuteczniejsze na rynku rozwiązanie ograniczające emisję, ale to niejedyna zaleta. Silniki BlueHDi są też nadzwyczaj oszczędne.

Peugeot Boxer dostępny jest teraz z następującymi silnikami z rodziny BlueHDi:
– 110 KM i 300 Nm, co stanowi wzrost o 50 Nm w stosunku do silnika poprzedniej generacji;
– 130 KM i 340 Nm, co stanowi wzrost o 20 Nm w stosunku do silnika poprzedniej generacji;
– 160 KM i 350 Nm, co stanowi wzrost o 10 KM w porównaniu do silnika poprzedniej generacji.

Wszystkie wyżej wymienione silniki łączone są z manualnymi sześciobiegowymi skrzyniami. Wszystkie są też – w odróżnieniu od bliźniaczego Citroëna Jumpera – wyposażone w system STOP&Start.

Dzięki zastosowaniu silników BlueHDi Peugeot Boxer może się teraz poszczycić niskim, jak na swój segment, zużyciem paliwa, które zaczyna się już od poziomu 6,0 l/100 km i średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 154 g/km (dla silnika w wersji 130-konnej). Oznacza to zmniejszenie spalania o 1,1 l/100 km w stosunku do silnika poprzedniej generacji. Co nie mniej ważne, ładowność i maksymalna prędkość pozostały na tym samym poziomie. A żeby było jeszcze ciekawiej – o 4 sekundy poprawił się czas potrzebny na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i o 8 sekund poprawiła się elastyczność w zakresie 80-120 km/h (dla wersji 110-konnej).

Peugeot Boxer posiada zbiornik na płyn AdBlue o pojemności 15 litrów, co powinno wystarczyć na około 10.000 km. Uzupełnianie roztworu mocznika jest banalne, bo jego wlew zlokalizowano nad wlewem paliwa i pasuje on do standardu stosowanego na stacjach paliw przy dystrybutorach AdBlue dla ciężarówek.

W efekcie Peugeot Boxer jest samochodem o bardzo niskim całkowitym koszcie użytkowania (TCO), należącym do najniższych w klasie.

Peugeot Boxer w aktualnej wersji jest obecny na rynku od dwóch lat. To dojrzały samochód użytkowy, bardzo ceniony przez rzesze wymagających klientów. Silniki BlueHDi instalowane w Boxerze powstają w zakładzie w Tremery we Francji. Ta fabryka wyprodukowała już ponad 12 milionów jednostek napędowych, z czego przeszło milion przypadło na najnowszą rodzinę silników BlueHDi.

Przygotowując silnik 2.0 BlueHDi z myślą o samochodach użytkowych jednostkę tę poddano szeregowi testów. Uzbierało się tego 10.000 godzin. Sprawdzano silniki m.in. pod kątem obciążenia o 50% większego, niż w samochodach osobowych, przeprowadzano testy w komorach klimatycznych do temperatury -30°C, poddano je o 6.000 więcej szokom termicznym, niż to się stosuje w testach silników przeznaczonych do aut osobowych – to równowartość 15 lat intensywnego użytkowania! Wreszcie przeprowadzono szczegółowe badania w celu zwiększenia wytrzymałości i trwałości turbosprężarki i kolektora wydechowego, a także przeprowadzono próby wytrzymałościowe układu wydechowego, w tym takie symulujące opryskanie wodą i błotem rozgrzanego wydechu.

Przy okazji debiutu nowych, jeszcze bardziej ekologicznych silników, Peugeot Boxer otrzymał też nowe elementy wyposażenia. Są w tej grupie takie przydatne drobiazgi, jak uchwyty na tablet/smartfon, czy gniazda USB i uniwersalne (dostępne w standardzie od wersji Premium Pack).

Peugeot Boxer może też być wyposażony w kamerę czytającą znaki i prezentującą je na desce rozdzielczej, by zwiększyć szansę ich dostrzeżenia przez kierowcę. Auto może też mieć funkcję automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania i odwrotnie.

Miłośnicy wyjazdów turystycznych i zabudowy kamperowej mogą liczyć np. na funkcję odcinania akumulatora na czas dłuższych postojów, a także na jeszcze bardziej komfortowe, „kapitańskie” fotele.

Prezentujemy Wam też – w języku angielskim – załącznik zawierający dane techniczne Peugeota Boxera z silnikami BlueHDi.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
21 Wątki komentarzy
20 Odpowiedzi na wątki
3 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
22 Autorzy komentarzy
BartoszŁukaszPiotrAdamTed Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wiktor
Gość
Wiktor

te 15l adBlue starcza na max. 1500km, nie ma w aucie możliwości podejrzenia jak u innych producentów ile nam zostało procent tego szitu i dowiadujemy się w momencie zapalenia się kontrolki a jak ciężko jest o dystrybutor z adBlue to każdy kto musi to tankować dobrze wie. Systemu start-stop w tych autach nie ma.

remington
Gość
remington

to teraz już wiadomo czemu Volkswagen zrobił dieselgate. Do Audi musieliby dawać 30-40 litrowy zbiornik AdBlue, żeby to jakoś spełniało normy.

Piotr001
Gość
Piotr001

Tankowanie adblue, co drugie tankowanie ON? Jesteś pewny?

Adam
Gość
Adam

BZDURY

Karol
Gość
Karol

Peugeot Boxer BlueHdi 130km, po odbioru z salonu z stanem licznika 1km, samochód od początku ściąga na prawo, zgrzyty przy włączaniu 5tego biegu, głośna praca zaworu egr, spasowanie pozostawia do życzenia w porównaniu do poprzedniego modelu. Fabrycznie słabiej zabezpieczony antykorozyjnie. Zużycie Adblue ok 5l na 3500km, zużycie paliwa 11-12,2l/100km, furgon obciążony ok 400-600kg. Na plus, klimatyzacja sterowana elektronicznie bardzo dobre sprawdza się nawet przy upałach 34*C, równomierne mieszanie i dozowanie chłodnego powietrza, jak to nowe lampy, poprawiony słup światła, szczególnie światła drogowe. Nowe kolory tapicerki, fotel kierowcy zdecydowanie za krótkie siedzisko, regulacja kolumny kierownicy tylko w pionie. Pozostałe modele w… Czytaj więcej »

Lukasz
Gość
Lukasz

Powiem prosto z mostu auto dramat !!!! Pojazd odebrany w październiku 2018 z przebiegiem 0 km z salonu . Od początku same problemy spalanie na pusto 12 litrów przy zastosowaniu tempomatu i prędkości 110 km/h . Awaria skrzyni biegów 5 bieg trudny do wrzucenia na 4 i 6 biegu drgania pojazdu, mega głośna pompa vacum co powoduje potężny hałas w kabinie kierowcy , producent powinien dodawać ochraniacze słuchu!!! Elastyka silnika jak z lat 90. Naprawde żałuje ze zakupilem pojazd. Serwis oczywiście ma to w d….

Roman
Gość
Roman

Lukaszu to prawda ze ten boxer taki kiepski.

Lukasz
Gość
Lukasz

Damian może nie wiesz ale do silnika 2.0 hdi została zastosowana i zaczerpnięta skrzynia biegów z silnika 2.2 Hdi to nie jest nowa skrzynia która została stworzona tylko do silnika 2.0 hdi. Ponadto serwis nie chce wymienic skrzyni biegow TYLKO NAPRAWIĆ ELEMENT KTÓRY JEST USZKODZONY. Jeździłem francuską konkurencją z silnikiem 2.3 170 i powiem bez porównania. Po nie całym miesiącu użytkowania Boxer z silnikiem 2.0 hdi zastanawiam się na wystawieniu pojazdu na sprzedaż przejęcie cesji i pozbycia się problemu. Ponadto autem jeździ tylko 2 kierowców i na GPS oglądam trasę Max 120 na tempomacie i spalanie 11-12 litrów na pusto.… Czytaj więcej »

damianock
Gość
damianock

Owszem, kiedy silniki wchodziły była stara skrzynia, teraz jest inna konstrukcja, a od produkcji maj 2018 jeszcze inna. Który to serwis? Może wystarczy jechać do innego

Roman
Gość
Roman

Panowie chcę kupić boxera z kontenerem na 8 palet 160 KM i nie wiem jak spalanie i awaryjnosc tego auta.
Mam jumpera 2,2 150KM L4 H3 i pali 11-12 l. Sprzęgło poszło po 150 tyś, skrzynia przy 200 do wymiany.
Boje sie że, z boxerem może być gorzej.

Mario
Gość
Mario

Boxer L2H2, i wieczne problemy z klimatyzacją elektroniczną, jak nie wieje tylko gorące powietrze to ciągle pracują wentylatory z chłodnicy klimy mimo iż jest wyłączona. Problemy ze skrzynią biegów. Bardzo głośno w kabinie podczas jazdy, metaliczny grzechot podczas dynamicznego przyspieszania i jeszcze głośniej jak odpuści się pedał gazu. Skrzynia biegów naprawiana, nie wymieniana !!! I co jak niektórzy piszą, nic nie zmienione w niej w kwestii trwałości. Niewygodne fotele do osoby mierżącej 180cm i jeszcze raz, głośność zmierzona przy 120-130 km/h ok 84-86db. Jak ktos nie wierzy to zapraszam do mnie, możliwa jazda próbna dla niedowiarków. Owszem, jest to najtańszy… Czytaj więcej »

Mario
Gość
Mario

I jeszcze jedno, silnik pochodzi z dalekiej Azji, nie z Chin tylko jakiegoś nieznajomego kraju. To już wiemy na 1000%

damianock
Gość
damianock

Bzdura, silniki są produkcji francuskiej. Skąd to wiemy na 1000%? Bo ja dysponuję kodami produkcyjnymi z fabryki. Masz coś więcej?

Mario
Gość
Mario

Silnik wyprodukowany bądź złożony w …Malaya !!! Tak mam coś więcej i opisuję poniżej.

Mario
Gość
Mario

comment image

adam
Gość
adam

sa tez minusy. spalanie auta jak narazie ok. 8,2 l jazda mieszana ( autostrada teren zabudowany ) z obciazeniem ok. 300 kg ,lepiej spalanie wygladalo w terenie zabudowanym dystans ok. 40km przy bardzo oszczednej jezdzie udalo sie mi zejsc do 7,6l. gorzej wyglada autostrada do 100 na godzina jeszcze ok. ale powyzej setki nie zna umiaru 10.5 i wiecej, wspomniec musze tez ze silnik 130 km nie nadaje sie na autostrady chyba ze pojedziemy za tirem, poniewaz wyprzedzanie przy predkosci 110 jest prawie niemozliwe silnikowi brakuje mocy takie wyprzedzanie trwa za dlugo wyglada to tak jakby tir wyprzedzal tira. ja… Czytaj więcej »

Grzesiek
Gość
Grzesiek

Posiadam to auto już 2 lata, skrzynia biegów padła już po 40 tys km w silniku zaczęło stukać po 60 tys. Ogólnie lipa ,serwisy jak to we francuskich autach nie istnieją zawsze wina użytkownika a już pozycja weryfikacja uszkodzeń za 200 zł w aucie na gwarancji to kpina. Przykładowo 4 serwisy nie potrafiły sobie poradzić z awarią świateł, gdzie z nerwów podjechałem do pana,,Henia,, do stodoły i naprawił to w 1,5 godz. Jedyna zaleta francuskich (miałem jeszcze renówki) to to że są tańsze od reszty chociaż biorąc pod uwagę ich jakość i tak za drogie. Użytkujemy w firmie inne dostawczaki… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

O Boxerach @Grzesiek można książki pisać- ile Boxerów tyle historii! Są te z dreszczykiem, gdzie wybuchały silniki 2.2, ale znam też te z happy endem gdzie Boxer z 3.0 HDi przy przebiegu 800 tys. km został wymieniony na taki sam, ale po liftingu i spisuje się nadal bez problemowo. Dziwi mnie tylko, że mając do dyspozycji tak wiele opinii w necie o tym aucie, które ma niestety sporo wad zdecydowałeś się na nie. Ja mimo mojej wielkiej sympatii do Peugeota (posiadam osobówki tej marki), by tej sympatii nie stracić do firmy na dostawczaki kupuje Renault- Trafic’i i Mastery. I tu… Czytaj więcej »

Mario
Gość
Mario

Wrócił z naprawy Fiat Ducato, koszty olbrzymie, wysoka faktura na kilkadziesiąt tysięcy, samochód naprawdę naprawiony, użytkownicy zadowoleni, bo naprawdę brak się do czegokolwiek doczepić. Iii po miesiącu zaczął falować silnik. Kierownik pofatygował się osobiście busa odstawić na serwis i…i nie dojechał. Zatarł się silnik. Reszta drogi na lawecie. Ducato z 2017r, przebieg ok. 280tyś km.

Piotr001
Gość
Piotr001

Kilkadziesiąt tysięcy to mi pachnie wymianą silnika. Bo właśnie ponad 20 tysięcy kosztuje wymiana w Boxerze. Peugeot w Polsce trochę tych wymian na gwarancji zrobił. To w sumie dobre pytanie do Peugeot Polska ile już tego było?

Mario
Gość
Mario

Nowa skrzynia biegów, gdyż regenerowana wytrzymała raptem 3-4 tyś. km, same opiłki w oleju, w jej okresie żywotności 2 razy wymieniony olej, gwarancja nie uznana!!! Nowy goły słupek silnika kosztuje ok 15tyś zł plus robota Wysokie koszta naprawy busa to u nas zaledwie kilka dni pracy i się zwracają, Dziwię się, że firma nie zakupiła u nas busów bardziej klasy premium. Dziwię się, że nie występuje z pozwem sądowym gdy mamy przestoje spowodowane wadami fabrycznymi, montażowymi samochodów. Co jeszcze zauważyłem, szyba jest bardzo podatna na odpryski czy nawet pekanie po uderzeniach kamyków. Rekordzista miał co miesiąc nową szybę. Samochody są… Czytaj więcej »

Mario
Gość
Mario

Aha i pytanie o hamulce, a raczej o okropne piszczenie ich podczas hamowania. Czy u was też występuje zjawisko takie. Od nowości, piszczą i piszczą ale okropnie. W katalogu jest zapisane; poprawiona została akustyka układu hamulcowego ??? Co to miało znaczyć, nie wiem.

Mario
Gość
Mario

Od nowości co się dopiero teraz przyznali ( a cały czas zgłaszane, mamy papier) w serwisie wadliwie działał układ wypalania dpf-a, po naprawie samochód jest nieco cichszy , zyskał na elastyczności, nie blokuje go przy 120km\h i silnik przestał wyć. Olej w silniku ponad stan. Zgłoszone również zapach ( czytaj; smród) topionej izolacji elektrycznej, okazało się uszkodzone przewody paliwowe oraz ich mocowanie. Prawdopodobnie od wysokiej i ciągłej temperatury na układzie scr-dpf. Objawiało się też ciągła i nieuzasadniona pracą wentylatorów klimatyzacji i chłodzenia. Jeżeli problem się pojawi filtr dpf do wymiany ( oświadczenie ASO Peugeot) , a kolejna usterka tego układu… Czytaj więcej »

Jarek
Gość
Jarek

„”Dobrze ,że są nagrywane rozmowy „” – kwestia kto nagrywa . Jeśli Ty – to O,K Jeśli infolinia – zawsze można wykasować. Historia zna takie przypadki Pozdrawiam.

FHU MAXBUD BOBULA KAMIL
Gość
FHU MAXBUD BOBULA KAMIL

Polecam posiadam model salonowy z 2008 roku jestem bardzo zadowolony z peugeota ale wymaga ciągłego nakładu finansowego

Mario
Gość
Mario
Mario
Gość
Mario

No i pobity rekord 1000km i laweta. Przyczyna, wadliwe lub stopione przewody paliwowe ??? Kolejna nówka sztuka. Wychodzą nowe fakty, wadą fabryczna jest ułożenie przewodów paliwowych w Boxerach. Następne co dowiedzieliśmy się, w „moim” busie nie wykonano przeglądu PDI. Po interwencji mailowej, czy samochód zacznie normalnie jeździć czy będzie zwrot. Po 3 wizycie w ASO Boxer odzyskał moc, elastyczność i jest nieco ciszej w kabinie. Można, można, wgrana nowa mapa sterownika silnika. Poprzez zakup kolejnych sztuk, otrzymaliśmy wsparcie dwóch opiekunów. Polecają wersje 160km, procentowo najmniej awaryjne.
Nie polecam partaczy z ASO Peugeot ADP Lubos Bytom, omijać szerokim łukiem.

Mario
Gość
Mario

Kolejne usterki przy ok. 50 tyś km. Kłopoty z ad blue, pomimo pełnego zbiornika płynu komunikaty o jego braku. Kolejny raz serwis olał zgłoszenie!!! Korozja na całym pojedzie gratis. Tak, lakier wszędzie puchnie, pierwsze wykwity rudej rdzy !!! To dopiero pół roku !!! Panie Krzysztofie, w rodzinie mamy kilka francuskich pojazdów i jeden klasy średniej również boryka się z korozją. Nowe Peugeoty korodują, naprawa wykonana w ASO to dramat. Już drugi rok poprawiają to wadliwie pomalowane elementy, odpadające chromowe listwy, pozrywane zaczepy z tapicerki iw wibracje jej przy wyższych prędkościach. A to wszystko w ADP Peugeot Lubos w Bytomiu. Citroen… Czytaj więcej »

Jan
Gość
Jan

Czy z tych modeli można spuścić paliwo bezpośrednio z baku, po przez zastosowanie pompki i rurki?
Auto będzie pokazywało jakieś błędy? Będzie normalnie działać?

Piotr001
Gość
Piotr001

Ooooo! Chyba szef kupił nowe auto do firmy…

Jan
Gość
Jan

Nowe nie nowe i nie szef tylko ja kupiłem ale nie wiem jak to jest w tych nowych, a w razie jakiejś draki dobrze było by wiedzieć czy nowe nie mają jakichś blokad czy ect.
W starych szło, nic im nie było, nie raz jak agregat trzeba było podłączyć a nie było ropy to się brało z baku poczciwego boxera trochę.

Ted
Gość
Ted

Panowie silnik 2.0 blue hdi zastąpiony już nową jednostką 2.2 blue hdi. Jednostka 2.0 zostaje wycofana ze sprzedaży. Prawdopodobnie ze względu na bardzo wysoką awaryjność. Drugi powód, nowy silnik spełnienia nowszą emisję spalin.

Piotr
Gość
Piotr

Kupiłem dwa takie samochody ze względu na wymaganą normę euro6. Nie Dowierzałem komentarzom przed zakupem ale część usterek potwierdzam i w moich samochodach. Na plusa wielkość ładowni no i cena zakupu.

Łukasz
Gość
Łukasz

Jeżdżę tym trupem od ponad roku auto ma wykrecone 133 tys i co natepuje: 75 tys rozlecial sie caly uklad roznicowy zakonczylo sie to wymiana skrzyni biegów która trwała miesiąc 82 tys rozsypala sie pompa wody 87 tys wywalil uszczelkę pod głowicą 94 tys problemy z Adblue okazala sie wymiana wtrysku przy okazji usunięte zostały usterki elektryczne. Serwis podejrzewal silnik bo w 2019 roku wymienili okolo 60 szt silników w zabudowie 10ep ale kontynuując Zużycie oleju porażka 1100 km pod wiatr zniknelo 3.5l oleju. Co dalej silnik głośny to nie porozumienie mój Focus w tddi pracowal ciszej. Wentylatory klimatyzacji no… Czytaj więcej »

Bartosz
Gość
Bartosz

Czytając opinie, co co z tym hałasem w kabinie ? Czy ktoś próbował reklamować u dealera ową anomalię. W naszym samochodach zauważyłem, że nie zamontowano spodniej osłony silnika, w waszych busach też tak jest ?A ten kawałek szmatki na silniku to świetna mata na dzikie zwierzęta, raczej co z niej już pozostało.
Mam pytanie o nowe silniki 2.2l, jak się sprawują, czy również są okropnie głośne i czy poprawiono elastyczność w nich.