Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Peugeot chce, by cykl życia samochodu wynosił… 25 lat. Wynajem zamiast własności

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-26
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 3 minut
211 11
A A
11

Warto przeczytać!

Nowy Fiat 600 przechodzi testy. Kolejny model z Tychów

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Dzisiejsza konferencja Peugeot przyniosła zaskakujące oświadczenie producenta, który chce, aby samochodami koncernu jeździć 25 lat. Jednak firma nie zamierza tracić najwyraźniej swojego produktu własności pojazdu, bo chciałaby go kilka razy w tym czasie odświeżyć i wymienić kluczowe części, odpowiednio na nich zarabiając. Potwierdza się więc opinia, iż producenci aut zmierzają do modelu wynajmu, chcąc zastąpić nim sprzedaż.

Oto co mówi na ten temat Peugeot:

Ralizowane inicjatywy sięgają od strategii zaopatrzenia i łańcucha dostaw po ogólny skład i strukturę samochodu, aż po użyte materiały:

  • Światło i szkło zastępują czerń i chrom,
  • Lekkie siedzenia,
  • Felgi ze stopów pochodzących z recyklingu,
  • Nacisk na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu,
  • Globalna strategia cyklu życia podczas projektowania produktów następnej generacji.

GLOBALNY CYKL ŻYCIA: W przyszłości okres eksploatacji samochodu BEV będzie wynosił od 20 do 25 lat, gdzie dziś, w przypadku samochodu ICE, jest to około 15 lat. Ten wydłużony cykl życia to świetna okazja dla projektantów, aby wyobrazić sobie nowe interakcje z produktami w trakcie ich życia.

4 etapy podejścia Lifecyle Design:

1. Lifetime: architektura, która ma przetrwać 25 lat, oparta na platformie Stellanti,
2. Refurb: możliwość odnowienia i recyklingu kluczowych części, w tym wykorzystanie części pochodzących z recyklingu (patrz Sustainera),
3. Update: odświeżenie kluczowych, zużywających się części samochodu (tapicerka/wykończenia), jak w przypadku Inception Concept, aby samochód sprawiał wrażenie nowego przy każdej zmianie właściciela.
4. Na żądanie: regularne odświeżanie HMI, oświetlenia i innych komponentów sterowanych przez oprogramowanie, aby utrzymać samochód w atrakcyjności (jak coroczna aktualizacja iOS dla iPhone’a).

Minimalizacja użytych materiałów:

Koncentracja na minimalizacji masy, odpadów i przetwarzania prowadzi do przełomowych technik, czego przykładem jest Peugeot Inception Concept z czterema elementami zrównoważonego rozwoju:

1. Oszczędność wagi (cieńsze siedzenia, tkaniny pikowane),
2. Oszczędność odpadów (tkaniny formowane),
3. Oszczędzać zasoby (surowe wykończenia, brak stopu, brak chromu),
4. Oszczędność energii (wydajność elektryczna).

„Wyobraźmy sobie koniec z używanymi samochodami. Zamiast tego, odnowiony i spersonalizowany samochód, który możesz w każdej chwili zaktualizować lub ulepszyć, w zależności od swoich potrzeb. Zawsze aktualny produkt, który zachowuje swoją wartość przez cały okres użytkowania.” – powiedział Matthias Hossann, dyrektor projektowy Peugeot.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: InceptionPeugeot
Udostepnij76Tweet48Udostepnij13
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]uskie.pl

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.