Okazało się, że warsztaty chętnie będą używać części Peugeot, o ile będą one łatwiej dostępne, szybko dostarczane a ich cena nie przekroczy wielokrotnie wartości części produkowanych przez niezależnych producentów. Peugeot do tej pory nie miał raczej problemów z dostępnością części, co skutkowało między innymi tym, że posiadacze Citroenów chętnie odwiedzali ASO Peugeot w poszukiwaniu nawet bardzo rzadko sprzedawanych elementów. Ceny również były niższe niż u Citroena, a zjawisko to można obserwować także w Polsce. Przykładem różnicy w cenach jest choćby dysza spryskiwacza szyby do Peugeota 307. Identyczna dysza w Citroenie kosztowała swego czasu ponad 20 złotych, podczas gdy w Peugeot zaledwie 11 złotych. Nikt nie umiał wytłumaczyć z czego wynika różnica.
Obecnie firma spod znaku wielkiego lwa kładzie jeszcze większy nacisk na ceny. Być może więc wkrótce często wymieniane części jak tarcze czy klocki hamulcowe będą jeszcze tańsze. Peugeot chce również poprawić zaopatrzenie dla starszych modeli. Niezależne firmy handlujące częściami mają też zyskać dostęp do bazy informacji technicznych, LASER/INFOTEC oraz do dedykowanych stron internetowych. Dostęp do systemu LASER gwarantuje, że dana firma jest w stanie zidentyfikować dokładnie część jaka została zamontowana do danego modelu samochodu na podstawie numeru VIN. System INFOTEC zapewnia dostęp do instrukcji serwisowych, schematów oraz kosztorysów przygotowanych w oparciu o szacowane czasy naprawy.
Na razie Peugeot wprowadza powyższe zmiany w Anglii. Na bazie doświadczeń system ma być wdrażany później także w innych krajach.
Najnowsze komentarze