Marki Peugeot, Citroen i Opel wprowadzają do oferty elektryczne modele vanów. Grupa PSA obiecuje „zero kompromisów” w przypadku funkcjonalności pojazdów. Czy modele e-Expert, e-Jumpy i e-Vivaro mogą zastąpić pojazdy z benzyną i dieslem?
Grupa PSA wykonała kolejny krok w kierunku elektryfikacji i jeszcze do roku 2021 zamierza oferować całą gamę pojazdów LCV w wersji elektrycznej. Dotyczy to zarówno pojazdów osobowych, jak i dostawczych. Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy oraz Opel e-Vivaro będzie można zamówić na pierwszych rynkach europejskich pod koniec lipca tego roku a dostawy rozpoczną się pod koniec roku 2020.
Pojazdy napędza silnik elektryczny o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Do wyboru klientów są dwie wersje akumulatorów o pojemności 50 lub 75 kWh. W zależności od rodzaju baterii, elektryczne vany pokonają do 230 lub 330 km, co według PSA spełnia oczekiwania większości klientów. Producent przeprowadził badania, z których wynika, że 83% klientów pokonuje codziennie nie więcej niż 200 km a 44% z nich do 300 km. Większe oczekiwania firm dotyczą możliwości transportowych. Tutaj nie może być żadnych kompromisów.
Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy oraz Opel e-Vivaro oferują porównywalną przestrzeń ładunkową do wersji z benzyną i dieslem przy takich samych wymiarach. Wysokość 1,9 m pozwala wjechać na większość parkingów podziemnych. Trojaczki PSA mają przestrzeń transportową do 6,6 m.sześć. oraz ładowność 1.275 kg. Pojazdy z łatwością dostosujemy do przewozu przedmiotów o długości do 4,026 m.
Klienci mają szeroki wybór wariantów i opcji. Peugeot, Citroen i Opel proponują trzy długości modeli: 4,6 m, 4,95 m oraz 5,3 m. W wersji pasażerskiej na pokładzie podróżować może do 9 osób. Fotele są składane, wyjmowane a wnętrze łatwe w konfiguracji. Producent przewiduje również wersję biznesową do transportu VIP-ów z fotelami zwróconymi twarzą do siebie oraz rozkładanymi stolikami.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=226&v=hjXzv_fgFGM&feature=emb_title
Najnowsze komentarze