Stellantis zamierza stać się liderem na rynku pojazdów niskoemisyjnych i kontynuuje proces elektryfikacji a to oznacza, że w żadnej z marek nie zabraknie samochodów na prąd. Aby podkreślić znaczenie ekologicznej ścieżki, którą podąża Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles oraz inne marki Stellantis, koncern zaprezentował nowe motta, które zamiast przyciągnąć uwagę, robią coś wręcz przeciwnego.
Podczas konferencji dotyczącej swojej elektrycznej przyszłości, koncern Stellantis zaprezentował hasła, które wyrażają podejście 14 marek do procesu elektryfikacji. Wydawałoby się, że slogan reklamowy powinien zwrócić uwagę i zachęcić klienta do zakupu samochodu, ale z sentencji zaprezentowanych przez Stellantis najbardziej przykuło moją uwagę jedno: „od 2024 roku Alfa stanie się Alfą e-Romeo”. Po przeczytaniu tych słów, ciśnienie każdego miłośnika włoskiej marki musiało podskoczyć do niebotycznych wartości. Na uspokojenie dodam tylko, że marka nie zamierza zmieniać swojej nazwy. Zdanie było jedynie prowokacją, która miała przekonać, że Alfa poważnie traktuje elektryfikację.
Zobacz test: Peugeot 508 PSE – znakomite grande tourismo
Wymyślenie ciekawego sloganu, który na lata zapadnie w pamięć może graniczyć ze sztuką. Gdy myślę o Citroenie, w głowie wciąż mam damski głos mówiący po francusku „creative technology”. Aktualnie marka posługuje się zdaniem Inspired by You, które odnosi się do samochodów dopasowanych do różnego, indywidualnego stylu życia i pomysł bardzo mi się podoba. Nowe motto zaproponowane przez Stellantis to: „Citroën Electric: Well-Being for All!”, który najwidoczniej ma przekonać o dobrym samopoczuciu na pokładzie elektrycznego samochodu.
Zobacz: Citroën 2CV i niezwykła reklama radia z magnetofonem do samochodu z 1985 roku
Być może pozostałe hasła również są prowokacją, jak w przypadku Alfy Romeo, co nie byłoby takim złym rozwiązaniem. Całkiem nieźle wypadła marka DS Automobiles, której motto podkreśla, że podróżowanie może być wielką sztuką oraz krótkie i na temat „Green is the New Cool” Opla, ale slogan Peugeot – „Turning Sustainable Mobility into Quality Time”, czyli w wolnym tłumaczeniu coś w stylu „przekształcenie zrównoważonej mobilności w czas wysokiej jakości” trudno jest wybaczyć. Lepiej niech marka pozostanie przy „Lwach naszych czasów”.
Poniżej znajdziecie wszystkie motta, które proponuje Stellantis a może macie własne propozycje? Piszcie w komentarzach.
- Abarth – „Heating Up People, But Not the Planet”
- Alfa Romeo – „From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo”
- Chrysler – „Clean Technology for a New Generation of Families”
- Citroën – „Citroën Electric: Well-Being for All!”
- Dodge – „Tear up the streets… But Not the Planet”
- DS Automobiles – „The Art of Travel, Magnified”
- Fiat – „It’s Only Green When It’s Green for All”
- Jeep – „Zero Emission Freedom”
- Lancia – „The Most Elegant Way to Protect the Planet”
- Maserati – „The Best in Performance Luxury, Electrified”
- Opel/Vauxhall – „Green is the New Cool”
- Peugeot – „Turning Sustainable Mobility into Quality Time”
- Ram – „Built to Serve a Sustainable Planet”
- Commercial Vehicles – „The Global Leader in e-Commercial Vehicles”
Najnowsze komentarze