Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Peugeot, Citroen, Renault i DS: czego nie kupisz w 2021 roku?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
w Wiadomości, Citroen, DS Automobiles
Czas czytania 3 minut
2.8k
A A
20
IL BLACK PACK DI NUOVA PEUGEOT 3008 9 Wiadomości

Od 1 stycznia 2021 roku w życie wchodzi nowy standard emisji Euro 6.d. Oznacza to poważne zmiany w ofercie silnikowej wielu producentów. Jakie jednostki znikną z gamy marek Peugeot, Citroen, Renault i DS Automobiles?

Zmiany dotkną przede wszystkim silników Diesla, zwłaszcza mocniejszych wersji. W zamian producenci proponują a wręcz faworyzują napędy hybrydowe zarówno ładowalne jak i te bez możliwości podpięcia akumulatorów do gniazdka. Dla klienta oznacza to jedno: ukierunkowanie na znacznie droższe modele o dyskusyjnej ekonomii. Producenci zazwyczaj informują o pojawieniu się nowych jednostek napędowych a wycofaniem mocnych, wydajnych napędów raczej się nie chwalą. Zmian będzie dużo, dotkną wszystkich francuskich marek: Peugeot, Citroena, Renault i DS Automobiles.

Peugeot 408 – reklama

Citroen

Koniec roku 2020 może być ostatnią okazją, by zamówić C5 Aircrossa z silnikiem 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM. Jednostka, która zdaje się najbardziej współgrać z kompaktowym SUV-em została już wycofana z francuskiej oferty, pozostały jedynie egzemplarze dostępne od ręki. W Polsce silnik wciąż jest w cenniku, ale zmiany są jedynie kwestią czasu. Jedynym dieslem dostępnym dla C5 Aircrossa będzie wkrótce BlueHDi o mocy 130 KM. Klienci, którzy zamierzają zamówić mocniejszą wersję SUV-a będą mieli do wyboru 180-konną benzynę lub wersję hybrydową o mocy 225 KM. Druga opcja wiąże się ze znacznie większym wydatkiem. Za Citroena C5 Aircross z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 w najwyższej wersji Shine zapłacimy obecnie 147.500 zł a za najmocniejszą wersję benzynową 141.000 zł. Hybrydowy samochód został wyceniony na 149.400 zł w podstawowym wariancie Feel.

Zobacz test: Test: komfortowy Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 EAT8 Shine

DS Automobiles

Zmiany nie ominą luksusowej marki koncernu PSA. DS Automobiles będzie zmuszone do wycofania dwóch napędów. DS 3 Crossback zostanie pozbawiony 155-konnego benzynowego silnika PureTech a model DS 7 Crossback podobnie jak Citroen C5 Aircross straci jednostkę 2.0 BlueHDi 180. W roku 2021 może być za późno na zakup 180-konnego diesla, dlatego warto udać się do dealerów już teraz. Wraz z końcem roku powinniśmy liczyć na sezonowe promocje.

Peugeot

Za zmianami w DS 3 Crossback podąży Peugeot 2008. Crossover pożegna się z najmocniejszą jednostką PureTech 155. Jeśli chodzi o diesla, to Peugeot zweryfikował liczbę napędów dla 3008. Wraz z ostatnim face liftingiem z cennika zniknął blok BlueHDi 180 (we Francji jeszcze jest dostępny do końca roku 2020). W tabelce z dieslem znajdziemy jedynie, słabszy, 130-konny motor. Z jednym dieslem pozostał również Peugeot 508. Być może u dealerów pozostały jeszcze dostępne od ręki ostatnie egzemplarze w mocniejszych wersjach.

Czy Hybrydowy Peugeot 3008 to dobry wybór? Zobacz test

Renault

W przypadku Renault aktualizacja związana z nowymi normami emisji spalin dotknie model Clio, który zostanie pozbawiony jednostki BluedCi o mocy 115 KM. Diesla straci również Captur a przynajmniej do czasu pojawienia się nowego bloku Blue dCi 100, czyli do drugiej połowy 2021 roku. W przypadku Megane, Renault zrezygnuje z silnika TCe 115. Jego miejsce zajmie w 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1 litra i mocy 120 KM. Rozsądną decyzją byłoby również zamówienie Grand Scenica z dieslem 1.7 zanim zostanie wycofany z oferty.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault R5
London Images
16th December 2024
Images Copyright Malcolm Griffiths
M:07768 230706
E:malcy1970@me.com
I:@malcy1970

Renault negocjuje z chińskim dostawcą nową technologię silników elektrycznych bez metali ziem rzadkich

2025-11-11
peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!

2025-11-10
Tagi: DS AutomobilesClio3008PeugeotScenicRenaultC5 AircrossCitroen7 CrossbackCaptur3 CrossbackMegane2008
Udostepnij990Tweet619Udostepnij173
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15129 udostępnienia
    Udostepnij 6052 Tweet 3782
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2358 udostępnienia
    Udostepnij 943 Tweet 590
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6438 udostępnienia
    Udostepnij 2575 Tweet 1610
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4440 udostępnienia
    Udostepnij 1776 Tweet 1110

Testy samochodów

dacia lodgy 3 300x2001 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM – duży samochód dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-06-25
renault rafale 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Rafale 300 KM Plug-in 4×4: Flagowy SUV z francuskim charakterem

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-04
01. DS 5 styl i oryginalność Wiadomości
Testy

Test: DS 5 1.6 THP 200 KM – pożądanie, styl i awangarda w jednym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-02
Nowa Dacia Jogger Hybrid,
Testy

Test: Dacia Jogger 1.6 Full Hybrid: czy to dobry samochód? Tysiąc kilometrów za nami

autor Tomasz Nowicki
2024-11-16
Citroen e-C4
Wiadomości

Test: Komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po mieście? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-07

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

F1: Rozpoczął się weekend z Grand Prix Wielkiej Brytanii

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 48/2007

Renault pozostaje numerem 1 wśród francuskich marek samochodowych w Austrii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz