• Najnowsze
Peugeot 3008 Black Pack

Peugeot, Citroen, Renault i DS: czego nie kupisz w 2021 roku?

2020-11-11

Luksusowy DS 9: wyruszy w podróż od dealera do dealera

2021-03-03

Sprzedaż samochodów koncernów francuskich w Polsce po dwóch miesiącach 2021 roku

2021-03-03
Citroen Jumper Campeo 4x4

Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper

2021-03-03
Renault, Zabrze

Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów

2021-03-02

Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.

2021-03-02

Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej

2021-03-02
dziura w drodze

Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?

2021-03-02
Renault Zoe

Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało

2021-03-02
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
środa, 3 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Peugeot, Citroen, Renault i DS: czego nie kupisz w 2021 roku?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
w Citroen, DS, Wiadomości
Czas czytania3min
2.6k 54
20
Peugeot 3008 Black Pack
2.3k
UDOSTĘPNIEŃ
7.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Luksusowy DS 9: wyruszy w podróż od dealera do dealera

Sprzedaż samochodów koncernów francuskich w Polsce po dwóch miesiącach 2021 roku

Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper

Od 1 stycznia 2021 roku w życie wchodzi nowy standard emisji Euro 6.d. Oznacza to poważne zmiany w ofercie silnikowej wielu producentów. Jakie jednostki znikną z gamy marek Peugeot, Citroen, Renault i DS Automobiles?

Zmiany dotkną przede wszystkim silników Diesla, zwłaszcza mocniejszych wersji. W zamian producenci proponują a wręcz faworyzują napędy hybrydowe zarówno ładowalne jak i te bez możliwości podpięcia akumulatorów do gniazdka. Dla klienta oznacza to jedno: ukierunkowanie na znacznie droższe modele o dyskusyjnej ekonomii. Producenci zazwyczaj informują o pojawieniu się nowych jednostek napędowych a wycofaniem mocnych, wydajnych napędów raczej się nie chwalą. Zmian będzie dużo, dotkną wszystkich francuskich marek: Peugeot, Citroena, Renault i DS Automobiles.

Citroen

Koniec roku 2020 może być ostatnią okazją, by zamówić C5 Aircrossa z silnikiem 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM. Jednostka, która zdaje się najbardziej współgrać z kompaktowym SUV-em została już wycofana z francuskiej oferty, pozostały jedynie egzemplarze dostępne od ręki. W Polsce silnik wciąż jest w cenniku, ale zmiany są jedynie kwestią czasu. Jedynym dieslem dostępnym dla C5 Aircrossa będzie wkrótce BlueHDi o mocy 130 KM. Klienci, którzy zamierzają zamówić mocniejszą wersję SUV-a będą mieli do wyboru 180-konną benzynę lub wersję hybrydową o mocy 225 KM. Druga opcja wiąże się ze znacznie większym wydatkiem. Za Citroena C5 Aircross z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 w najwyższej wersji Shine zapłacimy obecnie 147.500 zł a za najmocniejszą wersję benzynową 141.000 zł. Hybrydowy samochód został wyceniony na 149.400 zł w podstawowym wariancie Feel.

Zobacz test: Test: komfortowy Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 EAT8 Shine

DS Automobiles

Zmiany nie ominą luksusowej marki koncernu PSA. DS Automobiles będzie zmuszone do wycofania dwóch napędów. DS 3 Crossback zostanie pozbawiony 155-konnego benzynowego silnika PureTech a model DS 7 Crossback podobnie jak Citroen C5 Aircross straci jednostkę 2.0 BlueHDi 180. W roku 2021 może być za późno na zakup 180-konnego diesla, dlatego warto udać się do dealerów już teraz. Wraz z końcem roku powinniśmy liczyć na sezonowe promocje.

Peugeot

Za zmianami w DS 3 Crossback podąży Peugeot 2008. Crossover pożegna się z najmocniejszą jednostką PureTech 155. Jeśli chodzi o diesla, to Peugeot zweryfikował liczbę napędów dla 3008. Wraz z ostatnim face liftingiem z cennika zniknął blok BlueHDi 180 (we Francji jeszcze jest dostępny do końca roku 2020). W tabelce z dieslem znajdziemy jedynie, słabszy, 130-konny motor. Z jednym dieslem pozostał również Peugeot 508. Być może u dealerów pozostały jeszcze dostępne od ręki ostatnie egzemplarze w mocniejszych wersjach.

Czy Hybrydowy Peugeot 3008 to dobry wybór? Zobacz test

Renault

W przypadku Renault aktualizacja związana z nowymi normami emisji spalin dotknie model Clio, który zostanie pozbawiony jednostki BluedCi o mocy 115 KM. Diesla straci również Captur a przynajmniej do czasu pojawienia się nowego bloku Blue dCi 100, czyli do drugiej połowy 2021 roku. W przypadku Megane, Renault zrezygnuje z silnika TCe 115. Jego miejsce zajmie w 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1 litra i mocy 120 KM. Rozsądną decyzją byłoby również zamówienie Grand Scenica z dieslem 1.7 zanim zostanie wycofany z oferty.

Galeria

Newsletter

2.3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20083 Crossback30087 CrossbackC5 AircrossCapturCitroenClioDS AutomobilesMeganePeugeotRenaultScenic
Udostepnij926Tweet579Udostepnij162
Poprzedni

Nowa najtańsza Dacia Sandero 2021 – jakie ma wyposażenie w wersji podstawowej?

Następny

Dacia Duster w wersji premium: jak Range Rover

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dacia Duster w wersji premium: jak Range Rover

Peugeot od kilkudziesięciu lat wspiera Tour de France

Citroen C5 II lepszy od Audi, Mazdy i Volvo! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 11/2020

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Dacia o Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Pan Kot o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • DARIUSZ o Test: Nowy Citroën C4 to świetne auto na polskie drogi. Ale komfort!
    • bartekp o Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.
    • Zati o Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Krzysztof o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Slawo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Maciej o Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Grzegorz o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Franek o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Luksusowy DS 9: wyruszy w podróż od dealera do dealera
    • Sprzedaż samochodów koncernów francuskich w Polsce po dwóch miesiącach 2021 roku
    • Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper
    • Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów
    • Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.
    • Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?
    • Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    20
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.