Od 1 stycznia 2021 roku w życie wchodzi nowy standard emisji Euro 6.d. Oznacza to poważne zmiany w ofercie silnikowej wielu producentów. Jakie jednostki znikną z gamy marek Peugeot, Citroen, Renault i DS Automobiles?
Zmiany dotkną przede wszystkim silników Diesla, zwłaszcza mocniejszych wersji. W zamian producenci proponują a wręcz faworyzują napędy hybrydowe zarówno ładowalne jak i te bez możliwości podpięcia akumulatorów do gniazdka. Dla klienta oznacza to jedno: ukierunkowanie na znacznie droższe modele o dyskusyjnej ekonomii. Producenci zazwyczaj informują o pojawieniu się nowych jednostek napędowych a wycofaniem mocnych, wydajnych napędów raczej się nie chwalą. Zmian będzie dużo, dotkną wszystkich francuskich marek: Peugeot, Citroena, Renault i DS Automobiles.
Citroen
Koniec roku 2020 może być ostatnią okazją, by zamówić C5 Aircrossa z silnikiem 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM. Jednostka, która zdaje się najbardziej współgrać z kompaktowym SUV-em została już wycofana z francuskiej oferty, pozostały jedynie egzemplarze dostępne od ręki. W Polsce silnik wciąż jest w cenniku, ale zmiany są jedynie kwestią czasu. Jedynym dieslem dostępnym dla C5 Aircrossa będzie wkrótce BlueHDi o mocy 130 KM. Klienci, którzy zamierzają zamówić mocniejszą wersję SUV-a będą mieli do wyboru 180-konną benzynę lub wersję hybrydową o mocy 225 KM. Druga opcja wiąże się ze znacznie większym wydatkiem. Za Citroena C5 Aircross z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 w najwyższej wersji Shine zapłacimy obecnie 147.500 zł a za najmocniejszą wersję benzynową 141.000 zł. Hybrydowy samochód został wyceniony na 149.400 zł w podstawowym wariancie Feel.
Zobacz test: Test: komfortowy Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 EAT8 Shine
DS Automobiles
Zmiany nie ominą luksusowej marki koncernu PSA. DS Automobiles będzie zmuszone do wycofania dwóch napędów. DS 3 Crossback zostanie pozbawiony 155-konnego benzynowego silnika PureTech a model DS 7 Crossback podobnie jak Citroen C5 Aircross straci jednostkę 2.0 BlueHDi 180. W roku 2021 może być za późno na zakup 180-konnego diesla, dlatego warto udać się do dealerów już teraz. Wraz z końcem roku powinniśmy liczyć na sezonowe promocje.
Peugeot
Za zmianami w DS 3 Crossback podąży Peugeot 2008. Crossover pożegna się z najmocniejszą jednostką PureTech 155. Jeśli chodzi o diesla, to Peugeot zweryfikował liczbę napędów dla 3008. Wraz z ostatnim face liftingiem z cennika zniknął blok BlueHDi 180 (we Francji jeszcze jest dostępny do końca roku 2020). W tabelce z dieslem znajdziemy jedynie, słabszy, 130-konny motor. Z jednym dieslem pozostał również Peugeot 508. Być może u dealerów pozostały jeszcze dostępne od ręki ostatnie egzemplarze w mocniejszych wersjach.
Czy Hybrydowy Peugeot 3008 to dobry wybór? Zobacz test
Renault
W przypadku Renault aktualizacja związana z nowymi normami emisji spalin dotknie model Clio, który zostanie pozbawiony jednostki BluedCi o mocy 115 KM. Diesla straci również Captur a przynajmniej do czasu pojawienia się nowego bloku Blue dCi 100, czyli do drugiej połowy 2021 roku. W przypadku Megane, Renault zrezygnuje z silnika TCe 115. Jego miejsce zajmie w 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1 litra i mocy 120 KM. Rozsądną decyzją byłoby również zamówienie Grand Scenica z dieslem 1.7 zanim zostanie wycofany z oferty.
Najnowsze komentarze