Peugeot Citroën Retail, dział PSA zarządzający własną siecią dealerską koncernu, sprzedał w minionym roku ponad pół miliona samochodów, z czego blisko 60% przypadło na auta nowe, a reszta na używane. To spora część rynku, zwłaszcza, że Peugeot Citroën Retail działa tylko na wybranych rynkach, w tym także w Polsce. Inne kraje, w których Peugeot Citroën Retail jest obecny, to Austria, Belgia, Chorwacja, Francja, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Portugalia, Hiszpania, Szwajcaria i Wielka Brytania. Czyli – jak widać – Peugeot Citroën Retail operuje tylko na wybranych rynkach Starego Kontynentu.
Ponad 301.500 nowych aut sprzedanych w roku 2015
Peugeot Citroën Retail sprzedał w minionym roku ponad 301.500 nowych samochodów, co oznacza wzrost o 1,8% w stosunku do roku 2014, kiedy to przez tę sieć przeszło 296.200 aut. W ten sposób „markowe” dealerstwa znacząco przyczyniły się do łącznej sprzedaży wszystkich trzech marek Grupy PSA w Europie. W podziale na marki właśnie na Citroëna przypadło 135.555 samochodów, na DS 12.155 aut, a na Peugeota 153.790 pojazdów. Najlepiej sprzedaż Peugeot Citroën Retail szła we Francji, na którą przypadło aż 51% wszystkich sprzedanych przez „markową” sieć aut, zaś na pozostałe kraje, w których PCR operuje, przypadło 49% sprzedaży (w ujęciu ilościowym).
Wzrost sprzedaży aut używanych w Peugeot Citroën Retail
W minionym roku sieć PCR sprzedała też 211.000 samochodów używanych. Oznacza to 1-procentowy wzrost w stosunku do roku 2014. Tendencja ta wzrosnąć powinna w bieżącym roku, bo PSA intensyfikuje prace związane z obrotem samochodami używanymi, które wszak odgrywają kluczową rolę na rynku motoryzacyjnym, a mają też znaczący i coraz większy wkład w obroty dealerów.
Do końca bieżącej dekady PCR zamierza dynamicznie rozwijać cyfrowe kanały dystrybucji samochodów używanych pragnąc uzyskać pozycję lidera w zakresie wolumenów i rentowności na koniec 2020 roku.
Na dzień 1. stycznia 2016 roku sieć Peugeot Citroën Retail obejmowała 300 salonów w trzynastu krajach. Dzięki dobrej sprzedaży „markowa” sieć dealerska okazała się być w 2015 drugim sprzedawcą motoryzacyjnym w Europie i umocniła się na tej pozycji.
„Nasze wyniki sprzedaży w 2015 roku i znacząca optymalizacja oferty w minionych dwóch latach pozwoliły stworzyć mocne podstawy dla przyszłego wzrostu naszej sieci PCR, którą staramy się zarządzać w sposób rozważny i zdyscyplinowany, co – jak widać – przynosi efekty” – powiedział Jean-Philippe Imparato, wiceprezes Peugeot Citroën Retail.
KG; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze