Pisaliśmy niedawno o tym, jak kształtowała się sprzedaż marki Peugeot (oraz Citroën) w Polsce na przestrzeni lat 1998-2021. Udziały rynkowe obu marek maleją. Na koniec ubiegłego roku do Peugeota należało u nas 2,38% rynku, a my narzekaliśmy. Jest jednak kraj, który cieszy się z rynkowego udziału na poziomie 2,8%, ale to nic dziwnego, skoro rok wcześniej wykroił dla siebie tylko 0,8% krajowego tortu.
W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku, Peugeot jest marką, która najbardziej wzrosła pod względem wolumenu w branży motoryzacyjnej w Brazylii w porównaniu z rokiem 2021. W tym samym okresie marka awansowała o trzy pozycje i zajęła dziewiąte miejsce w rankingu sprzedaży.
Peugeot utrzymuje wysokie tempo sprzedaży, odnotowując 2.592 rejestracji w lutym 2022 r. i 2,1% udziału w rynku brazylijskim, na którym zarejestrowano łącznie 120.699 samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Z kolei patrząc na sprzedaż skumulowaną za dwa miesiące wyniki Peugeota w tym roku okazuje się o 3.951 samochodów lepsze, niż rok temu w analogicznym okresie.
Marka osiągnęła wyniki sprzedaży – w zakresie dynamiki – znacznie powyżej średniej w branży. W porównaniu ze styczniem, pierwsze dwa miesiące roku zaowocowały łącznie 6.675 rejestracjami i 2,8-procetowym udziałem w rynku w Brazylii. Od stycznia do lutego 2021 r. udział ten wynosił 0,8%.
Tak dobre wyniki francuskiej marki notowane są od stycznia 2022 r., kiedy to Peugeot osiągnął aż 3,5% udziału w rynku, co było najlepszym wynikiem marki w Brazylii od 14 lat! „Te wyniki, które utrzymują nasz wzrost z miesiąca na miesiąc powyżej średniej, potwierdzają solidny plan rozwoju marki Peugeot w Brazylii. Wysiłki pracowników między wszystkimi obszarami oraz ważna współpraca z dealerami i siecią obsługi posprzedażnej wyrażają się w tych wynikach” – podkreśla André Montalvão, szef działu handlowego Peugeot Brasil.
Peugeot 208 nadal pozostaje wielkim liderem sprzedaży marki w Brazylii. W samym tylko lutym model ten osiągnął wzrost o 194% w porównaniu do lutego 2021 roku, sprzedając się w 1.846 egzemplarzach. W tym roku 208-ka nadal wyróżnia się na tle segmentu z silnikami o pojemności skokowej powyżej 1.0. Sprzedaż Peugeota 208 osiągnęła w okresie dwóch pierwszych miesięcy br. najwyższy wzrost w segmencie, z 3.835 zarejestrowanymi pojazdami, co stanowi 173% więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze