Peugeot e-208 i e-308 zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce spośród 84 modeli, które wzięły udział w Ecoteście 2024 przeprowadzonym przez ADAC, niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne. To niezależne badanie porównawcze ocenia wydajność pojazdów w rzeczywistych warunkach jazdy.
Ecotest przeprowadzany każdego roku przez niemieckie stowarzyszenie ADAC niezależnie mierzy wydajność modeli dostępnych na rynku europejskim. W ramach tego badania porównawczego ADAC mierzy zużycie energii przez pojazdy w warunkach rzeczywistych, w ruchu ulicznym.
W ostatniej edycji Ecotestu ADAC umieścił Peugeota e-208 i e-308 wyposażone w silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) na dwóch pierwszych miejscach wśród 84 testowanych modeli. Na szóstej pozycji rankingu znalazł się Peugeot e-2008, wyposażony w tą samą jednostkę napędową. E-2008 zajmuje pierwsze miejsce wśród SUV-ów we wszystkich segmentach łącznie.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Ile energii zużywa Peugeot e-208 i e-308?
Pojazdy biorące udział w Ecoteście 2024 pokonały konkurentów zużyciem energii. Peugeot e-208 potrzebuje na każde 100 km 16 kWh, jego większy brat e-308 zużywa 16,3 kWh/100 km, z kolei Peugeot e-308 – 17,9 kWh/100 km (dane z Ecotestu ADAC, uwzględniające straty ładowania).
Zasięg modeli wynosi – 410 km w przypadku Peugeot e-208, e-308 przejedzie na jednym ładowaniu 413 km, z kolei autonomia e-2008 wynosi 406 km (cykl mieszany WLTP).
Wszystkie elektryczne Peugeoty można naładować od 20 do 80% w maksymalnie 30 minut.
Z 12 modelami, elektryczna gama marki jest największa ze wszystkich czołowych europejskich producentów i jedną z najbardziej wydajnych. Ostatnim dowodem na możliwość pokonywania Peugeotem większych dystansów jest model e-3008 w wersji Long Range, który oferuje zasięg do 700 km.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze