Na Litwie odbył się wyścig samochodów elektrycznych „Ignitis ON: Discover Lithuania”. Zawodnicy musieli jak najszybciej pokonać dystans 300 km. Zwycięzcą okazał się Peugeot e-208.
W rywalizacji elektrycznych samochodów wystartowały 22 samochody, które podzielono na dwie kategorie: z akumulatorami o pojemności do 50 kWh i ponad 50 kWh. Zawodnicy pierwszej grupy musieli przejechać 300 km na jednym ładowaniu. Trasa biegła z Wilna do Druskiennik. Zadanie najszybciej wykonał Vitoldas Milius i Aidas Bubinas na pokładzie Peugeot e-208. W drugiej kategorii, w której dystans wynosił 500 km, pierwsze miejsce zajęło Porsche Taycan. Każda załoga otrzymała listę ciekawych miejsc na Litwie i musiała dotrzeć przynajmniej do trzech z nich.
Zwycięstwo Peugeota e-208 było rezultatem nie tyle szybkiej, co taktycznej i ekonomicznej jazdy. „Zgodnie z przewidywaniami, nowy e-208 zdołał spokojnie przejechać 300 kilometrów bez konieczności ładowania. Zdecydowaliśmy się jechać w trybie ECO i odpowiednio dobieraliśmy interesujące miejsca, nie oddalając się od głównych dróg” – powiedział V. Milius.
Załoga w większości poruszała się z maksymalną dozwoloną przepisami prędkością. Wyjątek stanowiła autostrada Wilno-Wiłkomierz, na którym załoga rozwinęła prędkość 100 km/h zamiast 130 km/h. Peugeot e-208 pokonał 305 kilometrów w 3 godziny i 59 minut i był od konkurenta z miejsca drugiego o 4 minuty szybszy.
Średnie zużycie energii Peugeot e-208 wynosiło 13,6 kWh/100 km, czyli było bardzo zbliżone do rezultatu 13,3 kWh/100 km jakie podaje producent. Gdy załoga przybyła do mety zasięg wskazywany przez komputer pokładowy wynosił 5 kilometrów. Trasa biegła głównie drogami wiejskimi, autostrada stanowiła jedną czwartą dystansu. Jazda w mieście została ograniczona do minimum.
Najnowsze komentarze