Az 325 KM dostarczają nowe SUV-y Peugeota w wersjach Dual Motor. Napęd na cztery koła (każdy z silników napędza „swoją” oś) i bogate wyposażenie, do tego atrakcyjna stylistyka – ile trzeba za to wszystko zapłacić? Peugeot ujawnił dziś ceny na szwajcarskim rynku.
Aby dalej rozwijać ofensywę elektryczną i wspierać klientów w wejściu do mobilności elektrycznej, Peugeot oferuje trzecią wersję napędową dla modeli e-3008 i e-5008 [2]. Wersja Dual Motor 325 ma dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi i łączy systemową moc wyjściową 239 kW (325 KM) z wydajnością i bezpieczeństwem napędu na wszystkie koła. Peugeot zaczyna oferowanie tych modeli od kompleksowo wyposażonej „Launch Edition”.
Jeśli ciekawi jesteście moich wrażeń z jazd Peugeotem e-3008 Dual Motor i e-5008 Dual Motor, to zajrzyjcie tutaj.
Po osiągnięciu najwyższego wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w kanale dystrybucji d klientów indywidualnych w Europie w 2024 roku Peugeot kontynuuje rozwój napędu elektrycznego w 2025 roku. Marka dalej rozszerza swoją gamę, która obejmuje już 12 modeli z napędem w 100% elektrycznym.

Peugeot e-3008 Dual Motor i Peugeot e-5008 Dual Motor łączą silnik elektryczny o mocy 157 kW (213 KM) napędzający koła przednie z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 82 kW (112 KM) napędzającym koła tylne. Rezultatem jest układ napędu na wszystkie koła o łącznej mocy 239 kW (325 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 509 Nm.
Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, inżynierowie marki zwrócili szczególną uwagę na dostrojenie podwozia. Sztywność stabilizatorów, sprężyn i amortyzatorów jest wyjątkowa, podobnie jak dostrojenie układu kierowniczego ze wspomaganiem, co skutkuje zwiększoną dynamiką i reakcją – to kolejny przykład zaangażowania Peugeot w dostarczanie najwyższego poziomu przyjemności z jazdy.
Napęd na wszystkie koła w dwóch modelach Dual Motor zapewnia optymalną wydajność i bezpieczeństwo w szerokim zakresie warunków. Dostępne są cztery tryby jazdy:
– Normalny: aby zwiększyć wydajność podczas codziennej jazdy, priorytet mają silnik przedni i koła przednie; maksymalna moc jest ustawiona na 230 kW (313 KM), a maksymalny moment obrotowy na 450 Nm. Silnik tylny i koła tylne są automatycznie aktywowane w razie potrzeby. Podczas mocnego przyspieszania (kick-down) oba silniki wykorzystują swój pełny potencjał.
– 4WD: oba silniki pracują nieprzerwanie, a moc jest rozdzielana 50/50 między przednią i tylną osią, aby zapewnić optymalną przyczepność, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach.Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP) i regulacja antypoślizgowa (ASR) są wyposażone w specjalny system, który poprawia przyczepność.Dostępna jest maksymalna moc i moment obrotowy.
– Sport: oba silniki pracują nieprzerwanie, a moc jest rozdzielana w stosunku 60/40 między przednią i tylną oś, co zapewnia dynamiczne i wydajne prowadzenie. Maksymalna moc i moment obrotowy są dostępne. Układ kierowniczy i pedał przyspieszenia są również ustawione w pozycji Sport, co zapewnia lepszą reakcję.
– Eco: Silnik przedni i przednie koła są priorytetowe, a maksymalna moc jest ograniczona do 157 kW (213 KM), zaś maksymalny moment obrotowy do 343 Nm.

Podczas mocnego przyspieszania (kick-down) silnik tylnej osi jest automatycznie włączany, a oba silniki wykorzystują swój pełny potencjał. Klimatyzacja i pedał przyspieszenia są również ustawione w tryb Eco.
e-3008 i e-5008 Dual Motor, z 73 kWh akumulatorami litowo-jonowymi o wysokim napięciu, zapewniają długotrwałą przyjemność z jazdy. Oferują zasięg do 513 km [1]. Dzięki wbudowanej ładowarce o mocy 160 kW czas ładowania od 20 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania wynosi około 30 minut.
Cała gama modeli 3008 i 5008, w tym nowa wersja, jest produkowana w Sochaux we Francji, historycznym miejscu produkcji marki.
Nowa wersja Dual Motor oferuje szczególnie wysoką wydajność, zachowując jednocześnie wszystkie cechy, które sprawiły, że SUV-y Peugeot odniosły tak wielki sukces.
Nowa wersja jest skierowana do dwóch typów klientów: tych, którzy cenią sobie wysoką wydajność i przyjemność z jazdy SUV-em, oraz tych, którzy wymagają lepszej przyczepności w zmiennych warunkach pogodowych.

Peugeot wprowadza Peugeot e-3008 Dual Motor 325 i Peugeot e-5008 Dual Motor 325 w ekskluzywnej „edycji Launch Edition”
Edycja Launch Edition oferuje wszystkie funkcje poziomu GT, w tym dwukolorowe wykończenie lakieru z czarnym dachem, reflektory pikselowe LED, tylną klapę sterowaną elektrycznie i zaawansowany system informacji połączonej Peugeot i-Connect®.
Oprócz tego bogatego wyposażenia, w standardzie są następujące elementy:
– 20-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem
– tapicerka Alcantara® z elektrycznie regulowanymi przednimi fotelami z funkcją masażu i podgrzewanymi bocznymi fotelami w rzędzie 2.
– Pakiet 360° Vision & Drive Assist Plus obejmuje: kamerę cofania z widokiem 360° z czterema kamerami HD, system Drive Assist Plus 2.0 (jazda półautonomiczna), alarm cofania, podgrzewane lusterka, oświetlenie wejścia, bezprzewodowe ładowanie smartfona, system alarmowy i centralny zamek okien i drzwi.
Dotyczy wyłącznie modelu e-3008 Dual Motor 325:
– Pakiet Sensation: elektryczny panoramiczny dach przesuwny i wnętrze Velum ze sterowaniem impulsowym, system jakości powietrza „Clean Cabin”, akustyczne laminowane przednie boczne szyby oraz system hi-fi klasy premium FOCAL® z 10 głośnikami (4 głośniki wysokotonowe, 4 głośniki niskotonowe, 1 głośnik średniotonowy i 1 subwoofer).

Dotyczy wyłącznie modelu e-5008 Dual Motor 325:
– Pakiet Sunroof: elektryczny panoramiczny dach przesuwny i wnętrze Velum ze sterowaniem impulsowym, system jakości powietrza „Clean Cabin”, akustyczne laminowane przednie boczne szyby.
– Pakiet Winter 2: podgrzewana przednia szyba i siatka bagażnika.
Podobnie jak wszystkie w 100% elektryczne modele Peugeot, oba modele korzystają z 8-letniej lub do 160.000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej po dacie dostawy nowego pojazdu) gwarancji na akumulator.
A ile trzeba zapłacić w Szwajcarii za opisywane modele?
– Peugeot e-3008 Dual Motor 325 „Launch Edition” można zamówić od 56.900 CHF z VAT.
– Peugeot e-5008 Dual Motor 325 „Launch Edition” można zamówić od 59.900 CHF z VAT.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.peugeot.ch/de/
[1] Łącznie, zgodnie z WLTP i homologacją szwajcarską. Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od wyposażenia opcjonalnego, sposobu użytkowania pojazdu (styl jazdy, prędkość, masa całkowita pojazdu itp.), użycia określonego wyposażenia (klimatyzacja, ogrzewanie itp.), rodzaju opon, warunków drogowych, warunków pogodowych itp.
[2] W momencie publikacji niniejszego materiału wersje Peugeot e-3008 i PEUGEOT e-5008 Long Range nie są jeszcze dostępne do zamówienia w Szwajcarii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot, KG












