Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Peugeot e-3008 Dual Motor i e-5008 Dual Motor – ile kosztują w Szwajcarii?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-23
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 7 minut
168
A A
1
Peugeot e-3008

Az 325 KM dostarczają nowe SUV-y Peugeota w wersjach Dual Motor. Napęd na cztery koła (każdy z silników napędza „swoją” oś) i bogate wyposażenie, do tego atrakcyjna stylistyka – ile trzeba za to wszystko zapłacić? Peugeot ujawnił dziś ceny na szwajcarskim rynku.

Aby dalej rozwijać ofensywę elektryczną i wspierać klientów w wejściu do mobilności elektrycznej, Peugeot oferuje trzecią wersję napędową dla modeli e-3008 i e-5008 [2]. Wersja Dual Motor 325 ma dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi i łączy systemową moc wyjściową 239 kW (325 KM) z wydajnością i bezpieczeństwem napędu na wszystkie koła. Peugeot zaczyna oferowanie tych modeli od kompleksowo wyposażonej „Launch Edition”.

Peugeot 408 – reklama

Jeśli ciekawi jesteście moich wrażeń z jazd Peugeotem e-3008 Dual Motor i e-5008 Dual Motor, to zajrzyjcie tutaj.

Po osiągnięciu najwyższego wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w kanale dystrybucji d klientów indywidualnych w Europie w 2024 roku Peugeot kontynuuje rozwój napędu elektrycznego w 2025 roku. Marka dalej rozszerza swoją gamę, która obejmuje już 12 modeli z napędem w 100% elektrycznym.

Peugeot e 3008 Dual Motor i e 5008 Dual Motor – ile kosztuja w Szwajcarii 2 Wiadomości

Peugeot e-3008 Dual Motor i Peugeot e-5008 Dual Motor łączą silnik elektryczny o mocy 157 kW (213 KM) napędzający koła przednie z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 82 kW (112 KM) napędzającym koła tylne. Rezultatem jest układ napędu na wszystkie koła o łącznej mocy 239 kW (325 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 509 Nm.

Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, inżynierowie marki zwrócili szczególną uwagę na dostrojenie podwozia. Sztywność stabilizatorów, sprężyn i amortyzatorów jest wyjątkowa, podobnie jak dostrojenie układu kierowniczego ze wspomaganiem, co skutkuje zwiększoną dynamiką i reakcją – to kolejny przykład zaangażowania Peugeot w dostarczanie najwyższego poziomu przyjemności z jazdy.

Napęd na wszystkie koła w dwóch modelach Dual Motor zapewnia optymalną wydajność i bezpieczeństwo w szerokim zakresie warunków. Dostępne są cztery tryby jazdy:

– Normalny: aby zwiększyć wydajność podczas codziennej jazdy, priorytet mają silnik przedni i koła przednie; maksymalna moc jest ustawiona na 230 kW (313 KM), a maksymalny moment obrotowy na 450 Nm. Silnik tylny i koła tylne są automatycznie aktywowane w razie potrzeby. Podczas mocnego przyspieszania (kick-down) oba silniki wykorzystują swój pełny potencjał.

– 4WD: oba silniki pracują nieprzerwanie, a moc jest rozdzielana 50/50 między przednią i tylną osią, aby zapewnić optymalną przyczepność, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach.Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP) i regulacja antypoślizgowa (ASR) są wyposażone w specjalny system, który poprawia przyczepność.Dostępna jest maksymalna moc i moment obrotowy.

– Sport: oba silniki pracują nieprzerwanie, a moc jest rozdzielana w stosunku 60/40 między przednią i tylną oś, co zapewnia dynamiczne i wydajne prowadzenie. Maksymalna moc i moment obrotowy są dostępne. Układ kierowniczy i pedał przyspieszenia są również ustawione w pozycji Sport, co zapewnia lepszą reakcję.

– Eco: Silnik przedni i przednie koła są priorytetowe, a maksymalna moc jest ograniczona do 157 kW (213 KM), zaś maksymalny moment obrotowy do 343 Nm.

peugeot suv y z napedem na cztery kola jak jezdza e 3008 dual motor i e 5008 dual motor 037 Wiadomości

Podczas mocnego przyspieszania (kick-down) silnik tylnej osi jest automatycznie włączany, a oba silniki wykorzystują swój pełny potencjał. Klimatyzacja i pedał przyspieszenia są również ustawione w tryb Eco.

e-3008 i e-5008 Dual Motor, z 73 kWh akumulatorami litowo-jonowymi o wysokim napięciu, zapewniają długotrwałą przyjemność z jazdy. Oferują zasięg do 513 km [1]. Dzięki wbudowanej ładowarce o mocy 160 kW czas ładowania od 20 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania wynosi około 30 minut.

Cała gama modeli 3008 i 5008, w tym nowa wersja, jest produkowana w Sochaux we Francji, historycznym miejscu produkcji marki.

Nowa wersja Dual Motor oferuje szczególnie wysoką wydajność, zachowując jednocześnie wszystkie cechy, które sprawiły, że SUV-y Peugeot odniosły tak wielki sukces.

Nowa wersja jest skierowana do dwóch typów klientów: tych, którzy cenią sobie wysoką wydajność i przyjemność z jazdy SUV-em, oraz tych, którzy wymagają lepszej przyczepności w zmiennych warunkach pogodowych.

peugeot suv y z napedem na cztery kola jak jezdza e 3008 dual motor i e 5008 dual motor 025 Wiadomości

Peugeot wprowadza Peugeot e-3008 Dual Motor 325 i Peugeot e-5008 Dual Motor 325 w ekskluzywnej „edycji Launch Edition”

Edycja Launch Edition oferuje wszystkie funkcje poziomu GT, w tym dwukolorowe wykończenie lakieru z czarnym dachem, reflektory pikselowe LED, tylną klapę sterowaną elektrycznie i zaawansowany system informacji połączonej Peugeot i-Connect®.

Oprócz tego bogatego wyposażenia, w standardzie są następujące elementy:

– 20-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem
– tapicerka Alcantara® z elektrycznie regulowanymi przednimi fotelami z funkcją masażu i podgrzewanymi bocznymi fotelami w rzędzie 2.
– Pakiet 360° Vision & Drive Assist Plus obejmuje: kamerę cofania z widokiem 360° z czterema kamerami HD, system Drive Assist Plus 2.0 (jazda półautonomiczna), alarm cofania, podgrzewane lusterka, oświetlenie wejścia, bezprzewodowe ładowanie smartfona, system alarmowy i centralny zamek okien i drzwi.

Dotyczy wyłącznie modelu e-3008 Dual Motor 325:

– Pakiet Sensation: elektryczny panoramiczny dach przesuwny i wnętrze Velum ze sterowaniem impulsowym, system jakości powietrza „Clean Cabin”, akustyczne laminowane przednie boczne szyby oraz system hi-fi klasy premium FOCAL® z 10 głośnikami (4 głośniki wysokotonowe, 4 głośniki niskotonowe, 1 głośnik średniotonowy i 1 subwoofer).

peugeot suv y z napedem na cztery kola jak jezdza e 3008 dual motor i e 5008 dual motor 019 Wiadomości

Dotyczy wyłącznie modelu e-5008 Dual Motor 325:

– Pakiet Sunroof: elektryczny panoramiczny dach przesuwny i wnętrze Velum ze sterowaniem impulsowym, system jakości powietrza „Clean Cabin”, akustyczne laminowane przednie boczne szyby.
– Pakiet Winter 2: podgrzewana przednia szyba i siatka bagażnika.

Podobnie jak wszystkie w 100% elektryczne modele Peugeot, oba modele korzystają z 8-letniej lub do 160.000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej po dacie dostawy nowego pojazdu) gwarancji na akumulator.

A ile trzeba zapłacić w Szwajcarii za opisywane modele?

– Peugeot e-3008 Dual Motor 325 „Launch Edition” można zamówić od 56.900 CHF z VAT.
– Peugeot e-5008 Dual Motor 325 „Launch Edition” można zamówić od 59.900 CHF z VAT.

Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.peugeot.ch/de/

Warto przeczytać!

peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11
polygon city Wiadomości

Peugeot Polygon Concept – samochód przyszłości, który poznasz… w Fortnite! Mamy kod dostępu

2025-11-10

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10

Alain Favey, szef marki Peugeot, gościem konferencji w ESC Amiens

2025-11-10

[1] Łącznie, zgodnie z WLTP i homologacją szwajcarską. Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od wyposażenia opcjonalnego, sposobu użytkowania pojazdu (styl jazdy, prędkość, masa całkowita pojazdu itp.), użycia określonego wyposażenia (klimatyzacja, ogrzewanie itp.), rodzaju opon, warunków drogowych, warunków pogodowych itp.

[2] W momencie publikacji niniejszego materiału wersje Peugeot e-3008 i PEUGEOT e-5008 Long Range nie są jeszcze dostępne do zamówienia w Szwajcarii.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot, KG


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot e-3008Peugeot e 3008 Dual Motor i e 5008 Dual Motor – ile kosztuja w Szwajcarii 2 Wiadomości
5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczny Peugeotsamochody elektrycznee-3008e-5008Peugeot
Udostepnij60Tweet38Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15072 udostępnienia
    Udostepnij 6029 Tweet 3768
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2349 udostępnienia
    Udostepnij 940 Tweet 587
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6430 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1608
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4438 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1110

Testy samochodów

IMG 2507 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 GT BlueHDi 180 – elegancki, zwinny i modny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-13
renault trafic 2022 diesel 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 KM L2H1 z automatem. Użyteczny komfort. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-16
Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsadek goruje nad emocjami 07 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsądek góruje nad emocjami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-15
renault kangoo van 2022 1 5 dci 95 km 3 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Van 1.5 dCi 95 KM – oszczędny i bardzo praktyczny samochód dostawczy z wielką dziurą, ale to nie wada. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-02
ds 7 300 km phev 37 scaled Wiadomości
Testy

Test: DS 7 360 KM PHEV 4×4 La Premiere – luksusowy SUV w najwyżej wersji

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-07

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Peugeot 3008 GT samochodem medycznym w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec

Już 30.000 Peugeotów RCZ

National Auto Awards 2024: Peugeot 408 zdobywa tytuł najlepszego sedana premium 2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz