Stellantis przetestował możliwości nowej platformy STLA Medium na przykładzie Peugeot e-3008 w wersji o wydłużonym zasięgu. Elektryczny SUV pokonał 932 kilometry autostradą z Paryża do Nicei. Ile postojów na ładowanie potrzebował?
Koncern Stellantis opracował nową platformę STLA Medium z myślą o zwiększeniu zasięgu samochodów elektrycznych. Architektura zadebiutowała w nowym 3008, ale jest już stosowana także w modelach 5008 oraz Oplu Grandlandzie. Według deklaracji producenta Peugeot e-3008 o wydłużonym zasięgu wyposażony w akumulator o pojemności 98 kWh potrafi pokonać ja jednym ładowaniu do 701 km, ale jak to wygląda w praktyce? Stellantis przeprowadził test modelu na autostradzie na odcinku z Paryża do Nicei. Kompaktowy SUV pokonał łącznie 932 km z prędkością 130 km/h przy temperaturze otoczenia ok. 20°C.
Ze względu na prędkość autostradową, spodziewany zasięg musiał być mniejszy od wartości uzyskanych w cyklu WLTP, ale jak twierdzi Stellantis wynik przewyższył oczekiwania firmy. Peugeot e-3008 wykonał pierwszy postój po przejechaniu 340 km. Kolejny przystanek miał miejsce po pokonaniu 366 kilometrów a następnie samochód dotarł do Nicei wykazując średnie zużycie na poziomie 16,9 kWh/100 km.
Renault Emblème – jak wygląda wnętrze? Ekran na desce rozdzielczej większy niż w Peugeot 3008
Peugeot e-3008 do dalekich podróży
„Naszym celem było od zawsze tworzenie technologii, które przynoszą naszym klientom bezpośrednie korzyści” – powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii w Stellantis. „Możliwość uzyskania dużego zasięgu platformy STLA Medium sprawia, że jest ona idealna do dalekich podróży bez uszczerbku dla wygody i wydajności pojazdu elektrycznego. Kierowcy mogą teraz cieszyć się dłuższymi podróżami z mniejszą liczbą postojów na ładowanie, z gwarancją wysokiej wydajności przy pełnym spokoju ducha”.
Symulacje pokazują podobne wyniki dla klientów prowadzących samochody zbudowane na platformie STLA Medium, takie jak Peugeot E-3008, jadących na przykład z Turynu do Neapolu (Włochy) czy z Pragi do Brukseli. Koncern przekonuje, że STLA Medium jest jedyną platformą w swojej klasie zdolną do pokonania prawie 1000 km przy prędkościach autostradowych z zaledwie dwoma postojami na ładowanie.
Peugeot E-3008, Peugeot E-5008 i Opel Grandland są już zbudowane na platformie STLA Medium, a pięć dodatkowych modeli ma zostać wprowadzonych na rynek do końca 2026 roku.
Nowy Peugeot e-3008. Ile kosztuje elektryczny SUV? Cena, wyposażenie
Źródło: Stellantis, Clubalfa.it
Najnowsze komentarze