Grupa PSA zaprezentowała szczegóły gamy pojazdów elektrycznych podczas konferencji online. Na rynek wkrótce trafią trojaczki: Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy oraz Opel Vivaro-e.
Na konferencji z udziałem Xaviera Peugeot, wiceprezesa działu lekkich samochodów użytkowych PSA, francuski koncern potwierdził swoje ambicje dotyczące pojazdów elektrycznych. Do roku 2021 Grupa zelektryfikuje całą gamę modeli LCV. Do oferty dołączy Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy oraz Opel Vivaro-e. „Trojaczki” trafią na rynek jeszcze w tym roku. Debiut dostawczych wersji przewidziano na lipiec a osobowych na wrzesień 2020 roku.
Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy oraz Opel Vivaro-e są napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h. Klienci otrzymają do wyboru dwa rodzaje akumulatorów o pojemności: 75 kWh oraz 50 kWh, które umieszczono pod podłogą. Baterie pozwolą na pokonanie odpowiednio 330 lub 230 km. PSA uważa, że 70% klientów zdecyduje się na większy akumulator.
Pojazdy są skierowane do firm odpowiedzialnych za dostawy „ostatniego kilometra” a także przedsiębiorstw zajmujących się turystyką lub transportem osób w mieście. W porównaniu do wersji spalinowych zasięg modeli może wydawać się skromny, ale według badań Grupy PSA wystarczy wielu flotom. Koncern przekonuje, że 83% klientów pokonuje w ciągu dnia nie więcej niż 200 km a 44% nie przekracza 300 km. Zasięg różni się w zależności od stylu jazdy oraz obciążenia. Każde 100 kg dodatkowego ładunku zmniejsza zasięg o 5 km. Jeśli korzystamy z szybkiej ładowarki napełnimy baterię (50 kWh) w 80% w czasie 30 min.
Trojaczki marek Opel, Citroen i Peugeot oferują porównywalną z modelami spalinowymi przestrzeń ładunkową wynoszącą maksymalnie 6,6 m³ a maksymalny uciąg wynosi 1.000 kg. Ładowność pojazdów wynosi 1.275 kg, jest więc mniejsza od wersji z silnikiem benzynowym lub dieslem o 115 kg.
Pojazdy mogą być wyposażone w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową o mocy 7,4 kW. Mocniejsza będzie dostępna w standardzie na kilku rynkach europejskich m.in. w Niemczech i Szwecji.
Najnowsze komentarze