Jak jeździ samochód koncepcyjny, który zachwyca tłumy na każdej wystawie motoryzacyjnej? Zobaczcie, jak Peugeot e-Legend sprawdził się podczas pierwszej jazdy testowej. Za kierownicą zasiadała dziennikarka, która prowadzi kanał Supercar Blondie.
Peugeot nie raz zapowiadał, że koncept e-Legend nigdy nie trafi do produkcji ze względu na zbyt wysokie koszty. Nie zmienia to jednak faktu, że elektryczny samochód zdolny do jazdy autonomicznej, wciąż zachwyca i ciekawi zarówno fanów marki, jak i dziennikarzy. Zasiąść za kierownicą tego modelu, to z pewnością niezapomniane przeżycie. Francuski producent udostępnił Peugeot e-Legend, Alex Hirschi, dziennikarce, która prowadzi kanał motoryzacyjny Supercar Blondie. Alex była pierwszą osobą, nie licząc dwóch pracowników Peugeota, która miała okazję prowadzić prototyp spod znaku lwa. Jak wrażenia?
Peugeot e-Legend, jak przystało na pojazd autonomiczny, na światło dzienne wyjechał samodzielnie. Model robi niezwykłe wrażenie na żywo, dlatego nietypowy test od razu zaczął gromadzić zaciekawionych obserwatorów. Jak dostać się do wnętrza bez klamek? Wystarczy jedno dotknięcie w odpowiednim miejscu na nadwoziu i drzwi otwierają się same. Kierowca może oddać się przyjemności prowadzenia lub zdać się na czujniki i kamery w trybie autonomicznym. W tym drugim przypadku kierownica jest schowana, aby nie przeszkadzać. Po ustawieniu „D” na panelu dotykowym, górna część deski rozdzielczej podnosi się i pojawia się niezbędne do prowadzenia wyposażenie. Wygląda to niczym magia.
Koncepcyjny model spod znaku lwa jest naszpikowany elektroniką. Ekranów jest mnóstwo, a największe wrażenie robi 49-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, na którym można oglądać m.in. widok z kamery zainstalowanej z przodu pojazdu lub w trybie autonomicznym – film, aby dodatkowo umilić sobie podróż.
Peugeot e-Legend mierzy 4,65 m długości, 1,93 m szerokość oraz 1,37 m wysokości. Rozstaw osi pojazdu wynosi 2,69 metra. Koncept dysponuje mocą 340 kW i osiąga moment obrotowy 800 Nm. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h potrzeba mniej niż 4 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 220 km/h. Samochód został wyposażony w akumulatory o pojemności 100 kWh. Dzięki bezprzewodowemu systemowi szybkiego ładowania można odzyskać 500 kilometrów zasięgu w ciągu 25 minut.
Najnowsze komentarze