Spośród 18 krajów biorących udział, lokalne jury, złożone z dziennikarzy i przedstawicieli Marki, wybrało czterech kandydatów – po jednym do każdego modelu.
Tydzień przez wyjazdem, który nastąpi w niedzielę 28 lutego, każdy kandydat oraz wybrany przez niego członek załogi, odbędą szkolenie z ekologicznej jazdy oraz będą mieli możliwość zapoznać się z samochodami.
Partnerem Peugeot przy pierwszej edycji Peugeot Eco Cup, została firma NAVTEQ, dostawca cyfrowych map używanych w systemach nawigacyjnych Marki.
Badania firmy NAVTEQ pokazują, że regularne używanie systemów nawigacji pozwala kierowcy zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 w swoim pojeździe. Oprócz tego NAVTEQ zaczyna wprowadzać do swoich baz danych specjalne informacje sprzyjające oszczędnej jeździe.
Również firma Nokia wspiera projekt Peugeot Eco Cup: fińska grupa rozwija swoje proekologiczne działania oferując nowe programy i usługi. Jedną z nich jest „Green Explorer”, usługa dostępna przez wiele kanałów, pozwalająca użytkownikom odkrywać świat minimalizując wpływ ich przemieszczania się na środowisko. W telefony Nokia zostaną wyposażone 72 uczestniczące ekipy.
Start Peugeot Eco Cup został zaplanowany na niedzielę 28 lutego 2010, sprzed siedziby firmy Peugeot (Aleja Grande Armée 75 w Paryżu): od godziny 9:00, 72 konkurujące pojazdy wyruszą na „ekologiczny wyścig”, aby dotrzeć do Annecy po przejechaniu odcinka 1.000 km, w czasie nie przekraczającym 31 godzin, razem z przerwą nocną, aby zapewnić uczestnikom wypoczynek i bezpieczeństwo.
Jean-Marc GALES, Dyrektor Generalny Marki Peugeot, przekaże klucze do wygranych samochodów czterem najlepszym kierowcom europejskim na stoisku Peugeot podczas 80. Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie dnia 2 marca 2010, w godzinach przedpołudniowych.
Peugeot
Peugeot jest jedyną marką, która rozwija ofertę zintegrowanego transportu realizowanego za pomocą samochodów osobowych, użytkowych, skuterów, rowerów oraz szerokiej oferty usług serwisowych. Obecny w 160 krajach dzięki 10.000 punktom kontaktowym, Peugeot łączy na całym świecie wymagania i emocje. W 2009 roku Peugeot sprzedał 1.842.000 samochodów, stając się 1. na świecie marką francuską, jeśli chodzi o liczbę zarejestrowanych samochodów oraz 10. marką samochodową. 50% sprzedanych samochodów Peugeot na świecie emituje mniej niż 140 g CO2. Silny dzięki 200-letniej tradycji, w 2010 roku Peugeot odnawia swoje linie stylistyczne i swój wizerunek, uzupełnia ofertę transportu oraz potwierdza swoje ambicje. Marka kontynuuje swój rozwój dzięki kolejnym premierom modelu RCZ, pojazdu pozaseryjnego, modelu i0n, samochodu w 100% elektrycznego, modelu 408 w Chinach, trzem nowym modelom w Ameryce Łacińskiej oraz rozwojowi oferty transportu na zamówienie MU by Peugeot w Europie.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze