Dwunasta edycja Peugeot Emotion Day, którą zapowiadaliśmy w trzeciej dekadzie maja, przyniosła francuskiej marce niespodziewanie dużą liczbę nowych klientów, nowy Peugeot 308 zaliczył spektakularną premierę, a impreza utorowała drogę do zelektryfikowanej przyszłości marki Peugeot w Republice Czeskiej.
28 lipca flota samochodów Peugeot Emotion Day przybyła do praskich Letňan, kończąc 58-dniowy maraton testowy. Bilans tegorocznej imprezy jest więcej niż korzystny: 2.500 potencjalnych klientów, 4.000 zakończonych jazd testowych i ogromny wzrost zainteresowania elektromobilnością, która jest ważnym wkładem w przyszłość marki.
Impreza Peugeot Emotion Day odwiedziła 38 lokalizacji w całej Republice Czeskiej od 1. czerwca do 28. lipca. Jedenaście samochodów testowych było w ciągłym ruchu. Zgodnie z oczekiwaniami największe zainteresowanie wzbudził najmocniejszy seryjny samochód w historii marki, 508 Peugeot Sport Engineered. Testowano go 638 razy. Drugim najczęściej wybieranym samochodem z 485 przejazdami był Peugeot 3008 Hybrid4 300 KM. Oba te modele są napędzane bardzo wydajnym systemem hybrydowym typu plug-in, składającym się z silnika benzynowego PureTech i dwóch silników elektrycznych.
Tuż za hybrydami plug-in pod względem liczby jazd testowych znalazł się Peugeot e-2008, który przetestowało 450 gości. Ten najlepiej sprzedający się samochód elektryczny Peugeot w Czechach zyskuje coraz więcej fanów. W pierwszej połowie tego roku, w gamie modelowej 2008, wersje elektryczne miały 7-procentowy udział w sprzedaży, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2021 roku.
„Nasza zelektryfikowana oferta została ciepło przyjęta przez opinię publiczną. Zainteresowanie poznaniem tych samochodów przerosło nasze oczekiwania. Oparte na uprzedzeniach obawy względem elektromobilności okazały się płonne, a po zapoznaniu się z samochodami elektrycznymi ludzie spoglądają na nie bardziej optymistycznym i widzą je w bardziej przyjaznym świetle. To jest jeden z pozytywnych efektów Peugeot Emotion Day. Uważam to za wielką korzyść na przyszłość. Jeśli dodamy do tego 2.500 potencjalnych klientów, mamy oczywiste powody, aby uznać tegoroczny Peugeot Emotion Day za niezwykle udany” – powiedział Marco Venturini, dyrektor marki Peugeot w Czechach.
Oczywiście główna nowość tego roku, nowy Peugeot 308 w wersjach hatchback i SW, nie umknął uwadze zwiedzających. Impreza Peugeot Emotion Day wsparła ogromny popyt, który rośnie na wszystkich rynkach Peugeota od czasu wprowadzenia tego modelu na rynek. Do końca czerwca na całym świecie zarejestrowano już 104.000 zamówień na model 308, co wyraźnie plasuje go wśród bestsellerów marki.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze