Listopad był kolejnym miesiącem, w którym Peugeot we Francji okazał się najlepiej sprzedającą się marką w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Peugeot 208 był zaś trzeci miesiąc z rzędu najlepiej sprzedającym się modelem z udziałem w rynku na poziomie 4,3%.
W ciągu jedenastu miesięcy br. francuski rynek aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych urósł o 5,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Rynkowy udział Peugeota wynosi aktualnie 16,8%, a przyrost sprzedaży w liczbach bezwzględnych wyniósł 12.730 pojazdów.
Jeśli chodzi tylko o samochody osobowe, to przyrost sprzedaży ogólnej we Francji wyniósł 5%. Peugeot ma na rodzimym rynku 16,9% tego rynku.
W gamie lekkich aut dostawczych przyrost po jedenastu miesiącach był większy – wyniósł 8,7%, ale Peugeot może się pochwalić wzrostem o 10,2% osiągając udział w tym rynku na poziomie 16,1%. W efekcie marka wciąż jest drugim co do popularności producentem w tym segmencie we Francji.
W listopadzie dwa pojazdy marki Peugeot znajdują się na pozycji liderów swoich klasach. To Nowy Peugeot 3008 z udziałem w rynku wynoszącym 2,7% oraz wciąż najlepiej sprzedający się nad Sekwaną model kompaktowy, czyli Peugeot 308 (3,4% udziału w tamtejszym rynku).
Biorąc pod uwagę sprzedaż narastającą w ciągu jedenastu miesięcy otrzymujemy równie dobre wyniki. W pierwszej piątce najchętniej kupowanych modeli we Francji znajdują się trzy auta sygnowane kroczącym lwem. To Peugeot 208 na pozycji drugiej (4,9% udziału w rynku), Peugeot 308 na miejscu trzecim (3,9% udziału w rynku) oraz zamykający piątkę Peugeot 2008 (z 3,4-procentowym udziałem w rynku).
Sprzedaż Peugeota 3008 dopiero się rozkręca, więc grudzień, a potem pierwsze miesiące 2017 roku przyniosą zapewne dalszy wzrost liczby rejestracji. A przecież w blokach startowych czeka już duży SUV Peugeot 5008.
Niestety sumarycznie sprzedaż Grupy PSA w listopadzie okazała się o 2,8% mniejsza, aniżeli w listopadzie’2015. Udało się sprzedać 42.901 samochodów wszystkich trzech marek. I zdecydowanie najsłabiej radzi sobie tu marka DS. No ale w Genewie powinniśmy wreszcie zobaczyć długo oczekiwanego w Europie SUV-a z logo DS. A potem kolejne modele tej oryginalnej marki.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze