Peugeot Hoggar to koncepcyjny łazik pustynny, który został wyposażony w dwa silniki HDi o łącznej mocy 360 KM. Samochód był wizją wytrzymałego pojazdu z napędem na wszystkie koła, który poradzi sobie w trudnym, grząskim terenie.
W 2003 roku Peugeot zaprezentował model Hoggar, ekstremalny pojazd terenowy z napędem na cztery koła, napędzany dwoma doładowanymi silnikami HDi o pojemności 2100 cm³ i łącznej mocy 360 KM. Każdy silnik był połączony z sześciobiegową skrzynią biegów z niezależnym sterowaniem elektronicznym. Pedał przyspieszenia i sterowanie drążkiem zmiany biegów w wizjonerski sposób poprzedzały wiele funkcji pokładowych, które są obecnie częścią standardu produkcyjnego Peugeota.
Osiągi i funkcjonalność w jednym? Używany Peugeot 508 czy Renault Talisman? Przegląd rynku
Podwozie Peugeota Hoggara składa się z karbonowego nadwozia o strukturze plastra miodu, wzmocnionego dwoma podłużnymi żebrami ze stali nierdzewnej. Zawierają one wloty powietrza dla dwóch silników, zamocowane na dwóch rurowych kołyskach, które pełnią również funkcję podpór dla zawieszenia.
Peugeot Hoggar – kolejny odważny koncept
Prototyp był poprzedzony równie odważną koncepcją Touareg z 1996 roku, która proponowała ideę elektrycznie napędzanego samochodu terenowego o wydłużonym zasięgu. Peugeot Hoggar reinterpretuje i unowocześnia podstawową, lekką koncepcję klasycznego buggy wydmowego, ale o większych wymiarach. Łazik ma prawie cztery metry długości na dwa metry szerokości.
Peugeot Hoggar łączy w sobie ekstremalną i agresywną estetykę z eleganckim wnętrzem, wykonanym z wysokiej jakości materiałów i szlachetnej naturalnej skóry. Wyposażenie obejmuje wielofunkcyjny wyświetlacz, nawigację, kamery pokładowe i radio MP3. Fascynujący koncept w spektakularny sposób podkreśla silną więź, jaka zawsze łączyła Peugeota, z wyzwaniami pustyni. Marka z Sochaux prezentowała swoje mocne strony w licznych rajdach, w których siła, wytrzymałość i niezawodność mają kluczowe znaczenie.
Peugeot 907 Concept: hołd dla silnika V12
Historia sukcesów Peugeota w zmaganiach z pustynią
„Afrykańska” lista trofeów Peugeota jest bardzo długa. Począwszy od 404, który zwyciężył w swojej kategorii w Rajdzie Algierii i Afryki Środkowej w 1961 r., w Safari Afryki Wschodniej w 1961 i 1962 r., Rajdzie Nilu i Ugandy, aż po bezkonkurencyjnego Peugeota 504 sedan i Coupé V6, które triumfowały w Rajdzie Safari w 1975 i 1978 roku, Rajdzie Maroka w 1975 i 1976 roku i Rajdzie Wybrzeża Kości Słoniowej w latach: 1974, ’75, ’76 i ’78.
W latach 80. ubiegłego wieku przyszła kolej na Peugeota 205 T16, który zwyciężył w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1985 r. (w tym roku przypada 40. rocznica) i 1986 r., 205 Grand Raid, zwycięzcę Rajdu Paryż-Dakar w 1987 i 1988 r., oraz Peugeota 405 Turbo 16 Grand Raid, który przedłużył passę zwycięstw w Rajdzie Paryż-Dakar w dwóch kolejnych latach.
Rajdowa historia marki ma swoją kontynuację w modelu 2008DKR, którym Peugeot powrócił do rywalizacji, aby wygrać Dakar w 2016 roku.
Ile kosztuje nowy Peugeot 2008 w Polsce? Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze