• Najnowsze

Peugeot i Citroën bez diesla i benzyny? Grupa PSA przestaje inwestować w silniki spalinowe

2020-11-17
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25

Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?

2021-02-25

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

2021-02-24
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24
czwartek, 25 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Peugeot i Citroën bez diesla i benzyny? Grupa PSA przestaje inwestować w silniki spalinowe

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-11-17
w Citroen, DS, Opel, Peugeot, PSA, Wiadomości
Czas czytania3min
2.3k 174
52
2.1k
UDOSTĘPNIEŃ
7.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

Rozwój napędów alternatywnych wiąże się z wysokimi kosztami. Carlos Tavares uważa, że w związku z tym nie wszyscy producenci przetrwają kolejną dekadę. Mało tego, szef PSA nie widzi już przyszłości w dieslu i benzynie. Grupa skupiająca marki Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles przestała już inwestować w jednostki spalinowe.

Podczas konferencji Reuters, Carlos Tavares, powiedział, że spodziewa się większej konsolidacji w branży motoryzacyjnej z powodu ogromnych inwestycji związanych z produkcją pojazdów elektrycznych. Dyrektor generalny PSA uważa, że z powodu zmian na rynku motoryzacyjnym niektórzy producenci nie przetrwają nadchodzącej dekady. „Przetrwają tylko najbardziej elastyczni producenci, podążający z duchem darwinizmu” – powiedział. Dodał, że Grupa PSA nie inwestuje już w silniki spalinowe ponieważ Europa i Chiny podążają w kierunku bardziej ekologicznych środków transportu. Czyżby w przyszłości marki Citroen, Peugeot, Opel i DS Automobiles zostaną zmuszone do rezygnacji z benzyny i diesla?

Wszystko zależy od decyzji Unii Europejskiej i kolejnych norm emisji spalin. Jeśli trend promujący auta elektryczne i nakładający kary za wysoką emisję nie ulegnie zmianie, a na razie nic na to nie wskazuje, za kilka lat w salonach zobaczymy głównie, a może nawet „tylko” pojazdy z napędem elektrycznym i hybrydowym.

W jakim kierunku zmierza PSA? W kierunku elektryfikacji i nie jest to żadna tajemnica. Koncern nie od dziś zapowiada, że od 2025 roku wszystkie pojazdy firmy będą oferowane w wersji elektrycznej lub hybrydowej. W planach Grupy jest już nowa platforma eVMP, która od 2023 roku pozwoli na produkcję samochodów na prąd w segmencie C i D. Zostanie wykorzystana m.in. w kolejnej generacji Peugeot 3008 i 5008. Choć możemy nie być do końca przekonani do pojazdów na prąd i tęsknić za mocniejszym dieslem, zmiany i tak są nieuniknione. Już w przyszłym roku z portfolio Peugeot 3008, Citroena C5 Aircrossa i DS 7 Crossback odejdzie jednostka 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM. Silnik na razie pozostaje w 5008, ale całkowite usunięcie pozycji z katalogu pozostaje jedynie kwestą czasu. Na placu boju pozostaną jeszcze silniki wysokoprężne o mniejszej mocy. Na segment B firma także już znalazła sposób dzięki płycie podłogowej CMP, która pozwala na wykorzystanie zarówno napędu spalinowego, jak i elektrycznego.

W temacie konsolidacji, Carlos Tavares nie zapomniał wspomnieć o fuzji z koncernem Fiat Chrysler, która w pierwszym kwartale 2021 roku utworzy nowego giganta na rynku o nazwie Stellantis. Szef PSA dodał, że transakcja jest na dobrej drodze i że jednym z zadań stojących przed nową firmą będzie poprawa wyników w Chinach. „Żadna globalna firma motoryzacyjna nie może sobie pozwolić na brak obecności na największym rynku samochodowym na świecie” – przekonywał dyrektor PSA.

Galeria

Newsletter

1.9 9 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDS AutomobilesopelPeugeotStellantis
Udostepnij852Tweet532Udostepnij149
Poprzedni

Nowy Renault Kiger – oficjalna zapowiedź miejskiego crossovera 

Następny

Sportowe Renault Captur pod marką Alpine

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Captur, Alpine Captur

Sportowe Renault Captur pod marką Alpine

Citroen Ami

Citroën ma kłopoty ze zrealizowaniem zamówień na model Ami. Epidemia i problemy techniczne

Nowa Dacia Duster 4x4 1.3 TCE Comfort dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
52 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Piotrek o Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Zawsze o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Sergiusz o Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Rajender o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Krzysztof Gregorczyk o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Marek o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • bartekp o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Zero o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Zero o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • 23lata o Ile nowy Renault Duster kosztuje w Rosji? Jest tańszy niż Dacia w Polsce


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela
    • Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    52
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.