Peugeot i Citroen jednak przejmą marki Land Rover i Jaguar?

7 55

PSA, właściciel marek Citroen, DS, Opel i Peugeot, prawdopodobnie nadal bardzo poważnie myśli o przejęciu Jaguara i Land Rovera. Poprzednio falę spekulacji wywołał szef PSA, Carlos Tavares, gdy chyba niechcący potwierdził, że grupa jest zainteresowania połączeniem z producentem luksusowych marek. Tym razem mamy dla Was jeszcze ciekawsze informacje.

Tajemniczy dokument w posiadaniu dziennikarzy

Do dziennikarzy wyciekł dokument, w którym czytamy o integracji marek po ich sprzedaży do PSA. Dokument opisuje jak dwie firmy będą razem współpracować po teoretycznym przejęciu. Znajdują się w nim przykłady korzyści, jakie osiągnie Jaguar i Land Rover oraz PSA. Dokument mógłby więc wskazywać, że obie firmy prowadziły dużo bardziej zaawansowane rozmowy, niż to oficjalnie się przyznaje! Koncern TATA zdementował te pogłoski.

Plan ma sens dla obu koncernów

Jednak patrząc z punktu widzenia Jaguara i Land Rovera, które mają bardzo trudną sytuację finansową, plan ma sens. Sytuacja jest na tyle zła, że trwa głęboka restrukturyzacja i cięcie kosztów – co może odbić się niekorzystnie na planach rozwoju. Sytuacja jest o tyle dziwna, że przynajmniej Jaguar odnosił ostatnio sukcesy – model XE należy to bardzo udanych.

Rzecznik PSA nie zaprzecza

PSA potwierdziło ustami swojego rzecznika, Alaina Le Gougueca, że jest otwarte na propozycje, które tworzą długoterminową wartość dla grupy. Pod tym korporacyjnym językiem kryje się więc albo ciche potwierdzenie, że coś się w tle dzieje, albo zachęta dla Jaguara i Land Rovera.

DS, Jaguar i Land Rover markami luksusowymi koncernu PSA?

Gdyby PSA przejęło Jaguara i Land Rovera, oznaczałoby to, że w koncernie pojawią się co najmniej trzy marki premium – bo PSA posiada przecież DS. Korzyści z szybszego wejścia w rynek premium nie można przeceniać, jest to ciągle miejsce, gdzie zarabia się duże pieniądze a Citroen, Opel i Peugeot pokazują, że można skutecznie ograniczyć koszty i oferować ciekawe produkty. Sukces 3008, 5008, 508 a ostatnio C5 Aircrossa są tego najlepszym dowodem.

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
antyżenadaAgesterBartoszMichał Z.Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
texas910gus
Gość
texas910gus

Moim zdaniem wszystko zależy od ideologicznym szaleńców, cały los branży w Europie, cała reszta to tylko szczegóły.

Tetrabromopropan
Gość
Tetrabromopropan

PSA drugim VW AG

Roman
Gość
Roman

Sytuacja Jaguara i Land Rovera rzeczywiście jest trudna. Jednak wyniki I kwartału br. w porównaniu do I kwartału 2018 r. wskazują, że firma Jaguar jakby wychodziła z dołka. Jaguar jako jedyny z europejskich producentów segmentu premium odnotował wzrost nowych rejestracji o przeszło 1/3 (wg ACEA). Najciekawsze, że to było skutkiem dobrego przyjęcia na rynku samochodu, który uzyskał miano Car of the Year 2019 czyli Jaguara I-Pace, którego sprzedaż zdystansowała pozostałe Jagi, a samochód ten jest w chwili obecnej jedynym rzeczywiście oferowanym na rynku samochodem elektrycznym segmentu premium oprócz oczywiście Tesli. W roku 2018 i 2017 Jaguar został mocno „poszkodowany” przez… Czytaj więcej »

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Czyli nadjeżdża Range Rover Evoque 1.2 PureTech:D

Bartosz
Gość
Bartosz

Cos okropnego nawet tak nie pisz

Agester
Gość
Agester

Nie chciał bym tego na oczy widzieć!!
To katastrofa jakie słabe silniki produkuje PSA i nie może się dostosować się do norm spalin jakoś VW nie ma z tym problemu V6 i V8 w Audi w lamborhmghini V10 w Bugatti W16 a PSA nawet do 508 n8e włoży 3.0 V6

antyżenada
Gość
antyżenada

Oby nigdy tak się nie stało. Będą na siłę udowadniać, że francuska motoryzacja jest najlepsza