• Najnowsze
Peugeot i-Cockpit

Peugeot i-Cockpit – kochać czy nienawidzić?

2020-04-24
Citroen Ami 6

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

2021-04-22
Dacia Logan tuning Prior Design

Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji

2021-04-22

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

2021-04-22

Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot

2021-04-22
DS 9

Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery

2021-04-21
Opel Insignia face lifting

Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym

2021-04-21

Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D

2021-04-21

Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!

2021-04-21
Opel Manta GSe ElektroMOD (2021)

Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce

2021-04-20

Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!

2021-04-20

Masz oldtimera lub youngtimera Citroëna? Przyjedź na zlot i paradę nad morzem! 3-6 czerwca 2021

czwartek, 22 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot i-Cockpit – kochać czy nienawidzić?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-04-24
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania2 mins read
118 6
11
Peugeot i-Cockpit
255
UDOSTĘPNIEŃ
355
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

Peugeot i-Cockpit jest elementem, który wyróżnia samochody spod znaku lwa spośród innych modeli na rynku. Rozwiązanie ma wiele zalet, choć nie da się ukryć, że ma swoich zwolenników i przeciwników.

I-Cockpit po raz pierwszy można było zobaczyć w samochodzie koncepcyjnym SR1 z 2010 roku. Za pojazd był odpowiedzialny główny projektant marki, Gilles Vidal. Rozwiązanie zostało wprowadzone do produkcji wraz z modelem 208 na początku 2012 roku. Od tej pory stało się integralną częścią prawie wszystkich samochodów marki Peugeot. Francuski producent cały czas pracuje nad rozwojem i-Cockpitu. Jego ewolucję oglądaliśmy w koncepcyjnych modelach Exalt i Quartz. W tym ostatnim zadebiutowały zegary 3D, które znajdziemy w nowym Peugeocie 2008.

I-Cockpit składa się z trzech podstawowych elementów: malutkiej kierownicy, umieszczonych powyżej wirtualnych zegarów oraz dotykowego ekranu obsługiwanego za pomocą klawiszy. Wnętrze samochodów Peugeota wygląda dzięki temu nowocześnie i nie da się ukryć – robi duże wrażenie. Według Peugeota i-Cockpit jest ergonomiczny i zapewnia komfort oraz doskonałą widoczność podczas jazdy, a jak jest naprawdę?

Rozwiązanie pozwala na rezygnację z popularnego w niektórych modelach wyświetlacza Head-up, choć wielu malkontentów zwraca uwagę, że i-Cockpit nie jest dostosowany dla kierowców o różnym wzroście. Z taką opinią możemy spotkać się w wielu testach samochodów Peugeota. W redakcji Francuskie.pl mamy wyższych i niższych kierowców i choć żaden z nas nie skarżył się na problemy z ustawieniem, widocznością, ani przestrzenią za kierownicą, rozumiem, że nie każdemu można dogodzić a rozmiarów kierowców jest znacznie więcej niż nasze skromne grono redakcyjne. Mnie osobiście i-Cockpit bardzo się spodobał. Uwielbiam malutką kierownicę i zawsze z przyjemnością zasiadam za kierownicą Peugeota.

W którym modelu i-Cockpit jest najlepszy? Choć doceniam rozwiązanie we wszystkich testowanych samochodach, mnie osobiście najbardziej odpowiadała ergonomia w Peugeot 3008 i większym 5008. Wnętrza 208 i 2008 otrzymały wprawdzie efektowne zegary 3D, ale mają one nieco mniej intuicyjne ustawienie klawiszy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego, z kolei 508 mógłby mieć ekran ustawiony nieco wyżej, bliżej wzroku kierowcy. A co Wy sądzicie o i-Cockpicie?

Galeria

Peugeot i-Cockpit

Newsletter

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 200820830085008508Peugeot
Udostepnij191Tweet27Udostepnij7
Poprzedni

DS 9 – szefowa marki o nowym modelu, czy będzie opóźnienie?

Następny

Niezwykłe wynalazki: kierunkowskaz do jazdy prosto Carl Zeiss Jena

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Niezwykłe wynalazki: kierunkowskaz do jazdy prosto Carl Zeiss Jena

Renault Megane

Renault Megane I generacji – godny następca Renault 19

Citroen wygrał pierwszy w Polsce konkurs na najniższe zużycie paliwa!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Obywatel MK o Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Andrzej o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Piotr o Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?
    • Przecież o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Kelso o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • ToJa o Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • mk o Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie
    • Maciej o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Borys o Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?
    • Borys o Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny
    • Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji
    • Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot
    • Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym
    • Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D
    • Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!
    • Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce
    • Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    11
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.