Peugeot i-Cockpit jest elementem, który wyróżnia samochody spod znaku lwa spośród innych modeli na rynku. Rozwiązanie ma wiele zalet, choć nie da się ukryć, że ma swoich zwolenników i przeciwników.
I-Cockpit po raz pierwszy można było zobaczyć w samochodzie koncepcyjnym SR1 z 2010 roku. Za pojazd był odpowiedzialny główny projektant marki, Gilles Vidal. Rozwiązanie zostało wprowadzone do produkcji wraz z modelem 208 na początku 2012 roku. Od tej pory stało się integralną częścią prawie wszystkich samochodów marki Peugeot. Francuski producent cały czas pracuje nad rozwojem i-Cockpitu. Jego ewolucję oglądaliśmy w koncepcyjnych modelach Exalt i Quartz. W tym ostatnim zadebiutowały zegary 3D, które znajdziemy w nowym Peugeocie 2008.
I-Cockpit składa się z trzech podstawowych elementów: malutkiej kierownicy, umieszczonych powyżej wirtualnych zegarów oraz dotykowego ekranu obsługiwanego za pomocą klawiszy. Wnętrze samochodów Peugeota wygląda dzięki temu nowocześnie i nie da się ukryć – robi duże wrażenie. Według Peugeota i-Cockpit jest ergonomiczny i zapewnia komfort oraz doskonałą widoczność podczas jazdy, a jak jest naprawdę?
Rozwiązanie pozwala na rezygnację z popularnego w niektórych modelach wyświetlacza Head-up, choć wielu malkontentów zwraca uwagę, że i-Cockpit nie jest dostosowany dla kierowców o różnym wzroście. Z taką opinią możemy spotkać się w wielu testach samochodów Peugeota. W redakcji Francuskie.pl mamy wyższych i niższych kierowców i choć żaden z nas nie skarżył się na problemy z ustawieniem, widocznością, ani przestrzenią za kierownicą, rozumiem, że nie każdemu można dogodzić a rozmiarów kierowców jest znacznie więcej niż nasze skromne grono redakcyjne. Mnie osobiście i-Cockpit bardzo się spodobał. Uwielbiam malutką kierownicę i zawsze z przyjemnością zasiadam za kierownicą Peugeota.
W którym modelu i-Cockpit jest najlepszy? Choć doceniam rozwiązanie we wszystkich testowanych samochodach, mnie osobiście najbardziej odpowiadała ergonomia w Peugeot 3008 i większym 5008. Wnętrza 208 i 2008 otrzymały wprawdzie efektowne zegary 3D, ale mają one nieco mniej intuicyjne ustawienie klawiszy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego, z kolei 508 mógłby mieć ekran ustawiony nieco wyżej, bliżej wzroku kierowcy. A co Wy sądzicie o i-Cockpicie?
Najnowsze komentarze