Wczoraj pisaliśmy o wysokiej wartości rezydualnej trzech modeli Citroëna na rynku niemieckim. Citroëny C-Zero, C1 oraz Grand C4 SpaceTourer znalazły się w Top3 w swoich segmentach tracąc najmniej po czteroletniej eksploatacji z rocznym przebiegiem rzędu 15.000 km. Okazuje się, że w Top3 w swoim segmencie jest też Peugeot i0n.
Może trochę dziwić zakładany roczny przebieg. Jak w przypadku miejskich aut elektrycznych, czy Citroëna C1, 15.000 km nie powinno być niczym zaskakującym, tak w przypadku dużego kompaktowego minivana wydawać się to może pewnym niedoszacowaniem. Ale takie założenia przyjęli autorzy raportu „Bähr & Fess Forecasts”, którego wyniki Wam przybliżamy. A zgodnie z nimi Peugeot i0n uzyskał trzecie miejsce pod względem wartości rezydualnej w swoim segmencie.
„Długoterminowe utrzymanie wartości odgrywa kluczową rolę w produkcji naszych samochodów – tak jak w przypadku Peugeot iOn. Dzięki naszym nowym modelom, całkowicie elektrycznym, Peugeot e-208 i PEUGEOT e-2008, podążamy za tym przykładem i rozszerzamy gamę naszych pojazdów o napędy elektryczne” – powiedział Steffen Raschig, szef marki Peugeot w Niemczech.
W kategorii „samochody elektryczne” Peugeot iOn, który wszedł na rynek w 2010 r., zajmuje trzecie miejsce pod względem wartości rezydualnej. Ten całkowicie elektryczny samochód miejski kosztuje na rynku pierwotnym 21.800 euro (rtle samo, co Citroën C-Zero). Oczekiwana wartość rezydualna Peugeot iOn zakupionego w 2019 r. po czterech latach i przy rocznym przebiegu 15.000 km wynosi 6.758 euro. W ten sposób pięciodrzwiowy pojazd elektryczny zachowuje przewidywaną wartość rezydualną na poziomie 31 procent. To wynik gorszy o 109 euro od koncernowego rywala. Trochę to może dziwić w polskich realiach – wydaje się, że u nas to Peugeot traci nieco mniej od Citroëna na rynku wtórnym.
Bähr & Fess Forecasts jest jednym z wiodących niezależnych dostawców prognoz wartości rezydualnej. Od 2010 r. wraz z Focus Online firma dostarcza prognozy wartości rezydualnej co sześć miesięcy, obliczane na okres czterech lat. Pojazdy, które najlepiej sprawdzają się w analizie, nazywane są w raporcie gigantami wartości rezydualnej.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze