wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot Instinct Concept – wolność bez granic

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-28
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 13 minut
29 2
0
27
UDOSTĘPNIEŃ
88
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault na Le Mans Classic 2022

Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!

Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie

Obiecaliśmy Wam większy materiał na temat najnowszego konceptu Peugeota i oto on. Publikujemy oficjalną informację prasową poświęconą Instinctowi.

Kto nie marzył o samochodzie, którego prowadzenie jest całkowicie bezstresowe i umożliwiające stałą kontrolę tego co nas otacza? Takim, który nas rozumie, i zna nas tak dobrze, że potrafi przewidzieć nasze nawet najmniejsze potrzeby? Samochodzie, który jest częścią nas samych. Samochodzie, który usuwa wszelkie przeszkody i sprawia, że wszystko staje się płynne i oczywiste?

Peugeot spełnia te potrzeby pod hasłem wolności: wolności wyboru trybu jazdy i przeżyć, wolności poruszania się. Dowodem jest samochód koncepcyjny Peugeot Instinct Concept.

Samochód Peugeot oferuje coś innego, dodatkowe odczucie. Nasi klienci to potwierdzają. Sukces nowego Peugeot 3008 jest tego dowodem, i tak samo będzie w przyszłości z samochodem autonomicznym. To odczucie nazywa się wolnością! – Jean-Philippe Imparato, Dyrektor Generalny Peugeot.

Samsung ARTIK™ Cloud zapewnia łatwą i bezproblemową wymianę informacji pomiędzy urządzeniami i usługami mobilnymi, bez względu na stosowaną przez użytkownika technologię. Peugeot Instinct Concept i SAMSUNG ARTIK™ Cloud zmieniają naszą wizję samochodu autonomicznego w rzeczywistość – Dr. Luc Julia, Wiceprezes ds. Innowacji, Samsung Electronics.

Zaprojektowanie samochodu autonomicznego jest ekscytującym wyzwaniem. To połączenie przeciwieństw, czyli aktywnej jazdy z trybem autonomicznym, któremu przyświeca jeden cel: dostarczanie wyłącznie przyjemności, wyzwalanie emocji. Peugeot Instinct Concept to pierwszy koncepcyjny samochód autonomiczny, który pamięta o zapewnianiu przyjemności z jazdy – Gilles Vidal, Dyrektor Stylu Peugeot.

Peugeot Instinct Concept w skrócie

Peugeot Instinct Concept jest zaprojektowany zgodnie z hasłem: wolność. Wolność wyboru trybu jazdy, wolność poruszania się, wolność wymiany informacji pomiędzy urządzeniami. Koncepcja ta odpowiada pragnieniom i potrzebom użytkownika.

Peugeot Instinct Concept ucieleśnia nierozerwalny związek pomiędzy marką i pojęciem przyjemności poprzez doświadczenie jazdy autonomicznym pojazdem by Peugeot.

Jazda autonomiczna to nadchodząca rewolucja w świecie motoryzacji. Wszyscy producenci będą w stanie wdrożyć tę technologię. O różnicy między markami będzie stanowił sposób jej wdrożenia.

Po raz pierwszy na świecie mamy w pełni działającą platformę I.o.T[1] na pokładzie samochodu. To platforma Samsung ARTIK Cloud, która łączy pojazd z chmurą użytkownika.

Peugeot Instinct Concept działa w symbiozie ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi, umożliwiając przeżywanie jazdy w całkowicie nowy sposób. Samochód korzysta z danych, którymi kierowca chce się z nim podzielić: danych ze smartfona, smartwatcha czy automatyki domowej.

W dzisiejszych czasach codzienne zajęcia odbywają się w trybie ciągłym. Zarówno w domu, jak i w pracy, w sposobie spędzania czasu wolnego. Peugeot Instinct Concept prezentuje nową gamę zastosowań, umożliwiających płynne korzystanie z różnych systemów.

Peugeot Instinct Concept oferuje cztery tryby: dwa tryby jazdy z udziałem kierowcy (Drive Boost i Drive Relax) i dwa tryby jazdy autonomicznej (Autonomous Sharp i Autonomous Soft).

Peugeot Responsive i-Cockpit zmienia wnętrze w zależności od sposobu użytkowania, wynikającego z jazdy w trybie autonomicznym. Interfejsy zmieniają konfigurację przed, podczas i po zakończeniu jazdy w zależności od wybranego trybu jazdy i profilu użytkownika.

Niezależnie od okoliczności, kierowca ma całkowitą kontrolę nad systemem Peugeot Instinct Concept. W trybie Autonomous, może wydać polecenie lub wykonać manewr za pomocą i-Device’a znajdującego się na konsoli środkowej.

Peugeot Instinct Concept to samochód z nadwoziem typu shooting brake o ponadczasowym stylu. Aktywne elementy aerodynamiczne podkreślają jego niezwykle wyrafinowaną sylwetkę.

Peugeot Instinct Concept – to, co najlepsze z I.o.T

Peugeot Instinct Concept w pełni integruje usługi mobilne z samochodem.

Usługi i urządzenia mobilne stały się częścią nas samych. Peugeot postanowił je zintegrować w swoich samochodach w sposób bardziej prosty i naturalny, aby zaoferować swoim klientom bezstresowe, intensywne i bezprecedensowe doświadczenie. Doświadczenie, podczas którego nasi klienci stają się prawdziwymi reżyserami mobilności, zachowując przy tym wolność wyboru – Aude Brille, Manager ds. Strategii Peugeot.

Tworząc Peugeot Instinct Concept inspirowaliśmy się naturą, a w szczególności człowiekiem. Ten ostatni zyskuje większą niezależność dzięki poznawaniu swojego otoczenia. W ten sam sposób Peugeot Instinct Concept korzysta z metody deep learning, czyli uczenia się dla zrozumienia profilu użytkownika. W tym celu platforma I.o.T (Internet of Things) zarządzana przez Samsung ARTIK Cloud, łączy się z urządzeniami jego codziennego życia i przetwarza dane. Pochodzą one ze smartwatchy, smartfonów czy też z portali społecznościowych. Dom również się to tego przyczynia poprzez systemy automatyki domowej – telewizor z dostępem do Internetu, streaming audio, Home Assistant, komputer, itd. Także samochód jest nieocenionym źródłem informacji. Towarzyszy nam w naszym codziennym życiu: typowe przejazdy, ulubione miejsca, nawyki prowadzenia samochodu…

Peugeot i Sentiance, przedsiębiorstwo z branży Data Science, przetwarzają i analizują dane w celu zdefiniowania profilu użytkownika. Analiza jest przeprowadzana dynamicznie, a dane są zbierane w sposób ciągły. Pozwala to modelowi Peugeot Instinct Concept na skonfigurowanie i dostosowanie swoich parametrów dla całkowitego zaspokojenia potrzeb i pragnień użytkownika.

Poniedziałek, godz. 07:45
Wyjeżdżasz na spotkanie o 08:30, piętnaście minut wcześniej niż zwykle. Biorąc pod uwagę natężenie ruchu i pogodę, nawigacja samochodowa i kalendarz porozumiały się ze sobą. Zaproponowały, żebyś przyspieszył wyjazd o piętnaście minut, aby zdążyć na czas. Po zajęciu miejsca za kierownicą, system Hi-Fi FOCAL zaczyna odtwarzać muzykę, której przed chwilą słuchałeś w salonie. Natomiast uruchomienie silnika powoduje zamknięcie drzwi domu.

Wtorek, godz. 21:00
Po treningu jesteś bardzo zmęczony. Poinformowany przez smartwatcha, Twój Peugeot Instinct Concept samoczynnie przechodzi w tryb Autonomous Soft. Tak więc możesz zacząć regenerować się już podczas jazdy powrotnej do domu. Kiedy pojazd zbliża się do domu, włącza się oświetlenie zewnętrzne, żeby oświetlić Twoje miejsce parkingowe.

Czwartek, godz. 08:00
Ponieważ poprzedniego dnia miałeś za mało wysiłku fizycznego, samochód proponuje Ci spacer, parkując się w odległości dziesięciu minut od biura.

Piątek, godz. 14:00
Jedziesz na spotkanie. Trasa prowadzi autostradą i krętą droga lokalną. Pierwsza część jazdy odbywa się w trybie Autonomous Sharp. Następnie, wiedząc, że lubisz dynamiczną jazdę, samochód przechodzi w tryb Drive Boost, jak tylko wjedzie na krętą drogę lokalną.

Dla kierowcy, użytkowanie samochodu odbywa się płynnie jak nigdy dotąd: otoczenie zaczyna mu pomagać w jeździe. Samochód konfiguruje systemy i urządzenia: tryb jazdy, dostosowanie interfejsów i foteli, oświetlenie ambientowe, system Hi-Fi, itd. Jednak ostatecznym decydentem pozostaje człowiek, wybierając tryb ręczny lub tryb Autonomous, zdając się wówczas na samochód.

Cztery tryby umożliwiają wyjątkowo precyzyjne zarządzanie jazdą. Drive Boost nastawiony jest na jazdę dynamiczną. Drive Relax włącza systemy ADAS (Advanced Driving Assistance Systems), aby wspomóc kierowcę, np. automatycznie przełącza światła lub włącza aktywny tempomat.

Tryb autonomiczny Autonomous Soft sprzyja wygodzie. W tym trybie, jazda może być trochę dłuższa, zachęcająca do obejrzenia filmu, lektury lub odpoczynku. Wreszcie tryb Autonomous Sharp optymalizuje czas podróży i wybiera precyzyjne i efektywne zachowanie na drodze.

Peugeot Responsive i-Cockpit, współdzielona rewolucja

Dotychczasowe samochody koncepcyjne mogły stworzyć wizerunek samochodu autonomicznego dostępnego tylko dla elit. Plasowałby się on w segmencie premium i dawał przyjemność z jazdy tylko kierowcy. Wizja marki Peugeot jest diametralnie inna. Jazda autonomiczna powinna być przyjemnością dla wszystkich. Przejawia się to w adaptacyjnej i innowacyjnej architekturze wnętrza – Responsive i-Cockpit.

Samochód autonomiczny otwiera nowe możliwości kreatywności, wynikające z nowych zastosowań. Dzięki Peugeot Instinct Concept oraz Responsive i-Cockpit, możemy czerpać z tego, co jest sukcesem najnowszych modeli marki. Tworzymy nowe sposoby odczuwania przyjemności z jazdy samochodem. Zarówno poprzez interfejsy, architekturę czy styl. Nigdzie nie jest napisane, że samochód autonomiczny powinien być nijaki w wyglądzie i użyciu – Matthias Hossann, Manager ds. samochodów koncepcyjnych Peugeot.

Otoczenie kierowcy przeobraża się podczas przejścia pomiędzy trybami Drive i Autonomous. Kompaktowa kierownica i konsola z przełącznikami chowają się w desce rozdzielczej. Jednocześnie pedał przyspieszenia znika w przegrodzie czołowej.

Bez względu na to, który tryb został włączony, kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. O ile jest to oczywiste w przypadku trybu Drive, to w trybie Autonomous ta właściwość samochodu autonomicznego marki Peugeot zaskakuje. I-Device, umieszczony obok 9,7” ekranu wbudowanego w konsolę środkową, pozwala na wydawanie komend. Jeden ruch wystarczy, żeby, na przykład, wyprzedzić jadący przed nami pojazd lub zmienić charakter jazdy z Soft na Sharp.

W trybie Drive holograficzny zestaw wskaźników dostarcza informacji na temat jazdy: prędkości pojazdu, rozdziału mocy pomiędzy dwoma napędami układu hybrydowego typu PHEV, ładowania baterii… Cyfrowe lusterko wsteczne ostrzega o obecności pojazdu w martwym polu widzenia.

W trybie Autonomous na zestawie wyświetlane są inne informacje, istotne wyłącznie z punktu widzenia czasu, który staje się jedynym ważnym elementem podróży. Dzięki temu pasażerowie otrzymują takie informacje jak: godzina, czas pozostały do celu podróży, postępy w podróży.

Każdy tryb wiąże się z inną scenerią na pokładzie. Oprócz wyświetlanych informacji zmieniają się ustawienia foteli, oświetlenie i nagłośnienie wnętrza.

Responsive i-Cockpit zapewnia każdemu pasażerowi przywilej indywidualnej przestrzeni, nawet w samochodzie kompaktowym. Siedzenia są inspirowane technologią lotniczą, tak aby zagwarantować odpowiednią ilość miejsca każdemu pasażerowi. Ich konstrukcja nośna jest oddzielona od powierzchni stykających się z ciałem – siedzenia, oparcia i zagłówka. Konstrukcja wykonana z aluminium, jest nieruchoma. Natomiast strefy styku są ruchome i obracają się wokół osi poprzecznej. Pasażer zmienia do woli ustawienia i dopasowuje je do aktualnie wykonywanych czynności: pozycja leżąca w czasie odpoczynku, pozycja pionowa w czasie prowadzenia pojazdu albo pozycja pośrednia podczas oglądania filmu lub pracy.

Wszyscy pasażerowie mogą komunikować się z samochodem poprzez chatbota, osobistego wirtualnego asystenta, który umożliwia dostęp do nieskończonej gamy usług. Polecenia głosowe pozwalają, na przykład zarezerwować bilet do kina albo dokonać zakupu online.

Użyte materiały zapraszają do rozkoszowania się odzyskanym czasem. Cienka warstwa betonu na podłodze zachęca swym jedwabistym dotykiem do zdjęcia obuwia i zrelaksowania się. Tapicerka z efektem 3D otula i podtrzymuje ciało. Pokrywa ona boczne panele konsoli centralnej i boczne powierzchnie drzwi, siedzenia i oparcia foteli. Głowę można wygodnie oprzeć na zagłówku wykonanym ze skóry i elastycznej siatki z efektem 3D.

Shooting brake – ponadczasowa sylwetka

Dzięki Peugeot Instinct Concept samochód autonomiczny staje się nowym ekosystemem dla wszystkich pasażerów. Zachwyca ponadczasowym i wyrafinowanym stylem dzięki aerodynamicznym innowacjom.

W trakcie jazdy samochód przesuwa kumulujące się przed nim i stawiające opór masy powietrza. Od samego początku inżynierowie starali się poprawiać aerodynamikę pojazdów w celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz poprawy komfortu pasażerów. W niedalekiej przyszłości komfort będzie jeszcze ważniejszy. Dzięki autonomicznej jeździe pasażerowie samochodu będą mogli oddawać się nowym zajęciom i odkryją nowe przyjemności.

Wymiary Peugeot Instinct Concept czerpią z wielkiej tradycji największych projektantów karoserii. Dopracowane linie są wyprofilowane tak, aby współgrały z rozwiązaniami technicznymi i zapewniały komfort pasażerom. Długa maska silnika sugeruje moc 300 KM, wytwarzaną przez napęd hybrydowy typu PHEV. Wyraziste nadkola sugerują doskonałe trzymanie się drogi i imponującą moc tego pojazdu z napędem na cztery koła.

Przód samochodu ma intensywny i wyrazisty design. Obiektyw kamery jest usytuowany w środku każdego reflektora LED niczym źrenica oka. Kamera obserwuje otoczenie samochodu w celu dostarczania informacji do systemów wspomagania jazdy. Pośrodku na wpół wklęsłej struktury chłodnicy umieszczone zostało logo marki w kształcie lwa, którego podstawa podświetla się na biało po włączeniu trybu Autonomous.

Po obydwu stronach reflektorów biegnie linia diod przez całą wysokość przedniej maski. Przy prędkości powyżej 90 km/h, diody zapalają się w podwójnym celu. Obie listwy świetlne są połączone w dolnej części za pomocą spojlera, który zapewnia dodatkowy docisk aerodynamiczny przodu. Z drugiej strony, odsłaniają prześwit zmniejszający opór powietrza podczas jazdy. Powietrze jest zasysane z przodu i wyrzucane na boczne powierzchnie kół. Te wirtualne owiewki kół mają wpływ na wyeliminowanie zjawiska interferencji aerodynamicznych w zawieszeniu pojazdu w połączeniu z wykorzystaniem pięcioramiennych obręczy kół. Są one wykonane z aluminium i pokryte drobnymi rowkami, które zmniejszają ich masę. Podobne rozwiązanie zostało również zastosowane z tyłu. Strumień powietrza jest odprowadzany przez otwór znajdujący się w przednich drzwiach. Jest on następnie kierowany do dyfuzora, nad którym umieszczone zostały światła z efektem 3D połączone świetlnym pasem.

W górnej części przeszklony dach o zakrzywionym profilu znajduje się blisko głów pasażerów. Jego kształt podkreśla ciemnoniebieski odcień trójwarstwowego lakieru pokrywającego całą karoserię.

W niedalekiej przyszłości przyjemność z jazdy samochodem Peugeot będzie podwójna, gdy będzie można cieszyć się dynamiką jazdy i odzyskanym wolnym czasem dla siebie.

 

 

źródło: Peugeot Polska

[1] Internet of Things / Internet Rzeczy

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008InstinctPeugeot
Udostepnij11Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Elf sponsorem tytularnym Dacia Duster Cup. Nowa nazwa cyklu – Dacia Duster Elf Cup 2017

Następny

Free2Move startuje w Niemczech

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Free2Move startuje w Niemczech

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2017

Renault-Nissan i Transdev - autonomiczne pojazdy w transporcie publicznym

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • fiti - Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022
  • Expert - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.