Oferta Peugeot w Polsce nie odzwierciedla modeli, jakie znajdziemy w innych częściach świata. Gdzieniegdzie wciąż można kupić samochody, które dawno temu wycofano z naszego rynku, jak 206 czy 405, a w wielu krajach gama diametralnie różni się od naszej.
Gdy Carlos Tavares został dyrektorem generalnym koncernu PSA w 2014 roku, zarządził duże oszczędności, które polegały m.in. na pozostawieniu w ofercie tylko najpopularniejszych modeli. W ten sposób z oferty zniknął Peugeot RCZ oraz 807. Zmiany nie oznaczają, że we wszystkich częściach świata znajdziemy te same pojazdy. W wielu krajach oferowane są modele, których w Polsce nie ma, nigdy nie było lub zostały wycofane wiele lat temu. Jakich Peugeotów nie kupimy w naszym kraju?
Peugeot 308 w wersji sedan
Bardzo duże różnice dostrzegamy porównując rynek europejski do Chin, gdzie Peugeot oferuje swoje pojazdy w ramach spółki z lokalnym partnerem Dongfeng Motors. Dużą popularnością w Państwie Środka cieszą się sedany co oczywiście ma swoje odzwierciedlenie w portfolio producenta. Przykładem może być 308 w wariancie sedan, który zadebiutował w roku 2016.
Peugeot 408 i 508L
Klienci mogą zamawiać także model 408 II generacji, który ma długość europejskiego 508. A co na szczycie oferty? W chińskich salonach oferowany jest model 508L, który posiada zwykłe (zamiast bezramkowych) drzwi, jest 11 cm dłuższy i ma 5,5 cm większy rozstawu osi od 508. 408 pierwszej generacji wciąż jest dostępny w Argentynie.
Peugeot 4008
Druga generacja 3008 w Chinach nosi nazwę 4008. Model jest dłuższy od europejskiego o 6 cm i ma o 5,5 cm większy rozstaw osi dla zapewnienia większej przestrzeni na tylnych fotelach. 3008 również jest obecny w chińskim katalogu, ale jako bardziej przystępny cenowo SUV. 4008 pełni rolę modelu premium.
Peugeot 301
Peugeot 301, który jest odpowiednikiem Citroena C-Elysee to niedrogi sedan, którego w Polsce możemy aktualnie znaleźć jedynie na rynku samochodów używanych. Pojazd wciąż jest produkowany w Hiszpanii i znajduje swoją klientelę w Turcji, Algierii i Ameryce Łacińskiej.
Peugeot 108
Aby znaleźć się w posiadaniu Peugeota, którego nie ma w polskiej ofercie, wcale nie trzeba podróżować daleko. Francuski producent nie dostrzegł w polskim rynku potencjału dla segmentu A, ale bliźniak modelu C1 jest oferowany w Europie, m.in we Francji i Niemczech. Wielu producentów rezygnuje z miejskich modeli, ale francuska marka wciąż widzi w 108 przyszłość. Według dyrektora generalnego marki Jean-Philippe’a Imparato, 108 doczeka się następcy, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie miał napęd elektryczny.
Peugeot Landtrek
Peugeot zaprezentował w tym roku model o nazwie Landtrek. Samochód o nadwoziu pick-up został opracowany przy współpracy z chińską firmą Changan. Francuski producent nie ma w planach oferowania modelu w Europie. Powstał z myślą o rynkach Afryki i Ameryki Łacińskiej.
Peugeot pick-up
Landtrek nie jest jedynym pick-upem Peugeota. W 2017 roku producent zaprezentował model o zwyczajnej nazwie Pick-up, który miał sprostać zainteresowaniu tego rodzaju nadwoziem na rynku afrykańskim. Model nie jest specjalnie nowoczesny, ale prosty, wytrzymały i dostosowany do trudniejszych warunków. Pick-up powstał przy współpracy z chińskim partnerem Dongfeng Motors.
Peugeot 2008 I generacji
W europejskich salonach pojawiła się już II generacja 2008, ale wiele krajów Ameryki Łacińskiej oferuje jeszcze pierwsze wcielenie modelu. W ubiegłym roku crossover przeszedł face lifting inspirowany Peugeotem 3008.
Peugeoty 206 i 405
Te dwa modele chyba nigdy się nie zestarzeją a dowodem na to jest fakt, że mimo upływu lat wciąż znajdują się w produkcji. Peugeot 405 zadebiutował w roku 1987 i z europejskiego rynku znikł w roku 1996. Obecnie wciąż jest montowany na licencji w Iranie i Azerbejdżanie. Peugeot 405 niewiele się zmienił i cieszy się dużym sukcesem. Produkowany przez spółę Iran Khodro model był trzecim najlepiej sprzedającym się modelem Grupy PSA na świecie w 2017 roku.
W Iranie można kupić również nowego Peugeota 206, który był bardzo udanym następcą przełomowej 205-tki. Iran Khodro oferuje również model 207, który jest odpowiednikiem europejskiego 206+.