Kolor jest pierwszym elementem, który przyciąga wzrok do pojazdu. Wybór odcienia do prezentacji nowego modelu miał szczególne znaczenie w przypadku nowej gamy Peugeot. Kombinacje barwne poprawiają styl i mogą wpływać na odczucia.
Prezentacja nowego modelu jest złożonym procesem i nic nie może być pozostawione przypadkowi. Projekt ma kluczowe znaczenie a wybór idealnego koloru w celu podkreślenia linii nadwozia jest niezwykle ważny. Pierwsze wrażenia wynikają z obserwacji nadwozia, ale znaczenie ma każdy aspekt projektu. Przedmiotem dogłębnych badań są elementy kabiny pasażerskiej, wyposażenia i wykończenia. Decydują preferencje klientów, estetyka oraz trendy rynkowe danego regionu. Kolor nie jest tylko aspektem czysto estetycznym dlatego jest starannie dobierany. Musi podkreślać sylwetkę i mocne strony pojazdu, przyciągać uwagę, przekazywać określone wartości i odzwierciedlać osobowość pojazdu. Gama marki Peugeot jest pod tym względem bardzo ciekawa.
Kolory przekazują wrażenia, uczucia i mają symboliczne znaczenie zakorzenione w kulturze i zbiorowej podświadomości. Czerwony często kojarzy się z pasją lub siłą, czarny z tajemnicą lub elegancją, biały z czystością i niewinnością, żółty z radością i optymizmem, pomarańczowy z entuzjazmem i ciepłem, a zielony to kolor natury lub nadziei. W ostatnich latach niebieski stał się symbolem czystej i wydajnej energii. Te niepisane kody wpływają na świat literatury, mediów, reklamy i designu także w motoryzacji.
Dla stylistów idealnym kolorem jest aluminiowo-szary, który podkreśla kształty produktu, zarówno pojazdu, smartfona, jak i modnego gadżetu. W rzeczywistości jest to kolor, który zwykle jest używany jako podstawa do rysowania nowego modelu. Samochody są sprzedawane w szerokiej gamie kolorów, dzięki którym producent zamierza dotrzeć do bardzo zróżnicowanej publiczności i podkreślić różne aspekty i wartości.
Kolory i odcienie oferują nieograniczone możliwości, ale ponad osiemdziesiąt procent nabywców samochodów na całym świecie wybiera jedną z pięciu alternatyw: biały, czarny, szary, czerwony lub niebieski.
Marka Peugeot starannie wybrała barwy swoich nowych modeli. 508 zadebiutował w metalicznym kolorze Ultimate Red, który tradycyjnie kojarzy się z mocą, pasją i wysokimi osiągami. Czerwień podkreśla dynamiczne przeznaczenie flagowego modelu i kontrastuje z wyborem dla wersji kombi. Peugeot 508 SW został zaprezentowany w barwie Amazonite Grey, która łączy trzeźwość z zaawansowaną technologią.
W przypadku nowych generacji Peugeot 208 i 2008, barwa nadwozia była zależna od rodzaju napędu. Żółty odcień Faro spalinowego 208 odzwierciedla dynamikę i pozytywny charakter. W przypadku nowego SUV-a 2008 francuska marka wykorzystała kolor Orange Fusion, który łączy ducha przygody z komfortem i sportowym charakterem. Wreszcie kolor niebieski, Blue Vertigo, wybrany do modeli e-208 i e-2008 nawiązuje do napędu elektrycznego i czystego powietrza.
Najnowsze komentarze