Z dniem 1 września 2024 Peugeot zakończył używanie nazwy PureTech w stosunku do swoich silników benzynowych i hybrydowych. W ten sposób producent zamierza niejako odciąć się od problemów, które miały owe jednostki. Citroën i DS idą w ślady Peugeot i również zakończą używanie nazwy PureTech.
Peugeot od września nie będzie używał nazwy PureTech przy swoich silnikach benzynowych i hybrydowych. Zamiast tego pojawią się takie nazwy jak:
- 100 KM
- 130 KM
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Nowe silniki hybrydowe z łańcuchem rozrządu będą oznaczane:
- Hybrid 100 lub mild hybrid
- Hybrid 136 KM lub mild hybrid
Te same oznaczenia będą wykorzystywały marki Citroën oraz DS Automobiles.
Decyzja ta jest podyktowana faktem, tym iż pomimo wprowadzenia nowej generacji silnika 1.2 z ulepszeniami, klienci wciąż kojarzą go z wcześniejszymi problemami. Nowa wersja silnika ma łańcuch rozrządu i całkowicie przeprojektowaną konstrukcję a 40% elementów jest zupełnie nowych, ale obawy klientów nie znikają, co nadal wpływa na decyzje zakupowe.
Zobacz: nowe samochody Peuegot. Promocje
Reputacja silnika 1.2 PureTech uderza też w rynek wtórny. Klienci unikają aut z tą jednostką napędową, co sprawia, że ich sprzedaż jest trudniejsza niż innych. Aby złagodzić skutki, Stellantis wprowadził rozszerzoną gwarancję na 10 lat lub 175 000 km dla używanych aut z tym silnikiem, sprzedawanych przez program Spoticar.
Najnowsze komentarze