Los Cabos w Meksyku było oficjalnym początkiem premiery nowego Peugeot Landtreka Pickup w Ameryce Łacińskiej. Wprowadzanie na rynki Ameryki Łacińskiej odbędzie się w dwóch turach. Najpierw auto trafi do Meksyku, Urugwaju, Ekwadoru, Paragwaju, Panamy, Peru, Dominikany, Gwatemali, na Haiti i wreszcie do Chile. W drugiej fazie będą mogli go kupić klienci w Argentynie, Brazylii i Kolumbii.
Podczas testów prasowych zorganizowanych przez Peugeot Mexico około pięćdziesięciu dziennikarzy mogło sprawdzić możliwości przejazdu i wytrzymałość auta na drogach i bezdrożach Baja Kalifornia. Przygoda rozpoczęła się w Los Cabos, a po 26.000 km przez niesamowitą różnorodność kontynentu południowoamerykańskiego uczestnicy dotrą do Ushuaaa, najbardziej wysuniętego na południe miasta na świecie. Ma się to stać w lutym 2021 roku.
Wraz z wejściem nowego Peugeot Landtreka do segmentu „jednotonowych pickupów” marka rozszerza swój międzynarodowy zasięg. Segment ten szybko się rozwija i dziś odpowiada przekracza 2,5 miliona sprzedanych aut rocznie na całym świecie. Peugeot Landtrek posiada wszystkie istotne elementy tego segmentu, a mianowicie niezawodność, łatwość konserwacji, wszechstronność, realne właściwości terenowe i oczywiście zdolność holowania i dużego załadunku. Dzięki niezwykłej stylistyce, zwiększonej modułowości i niespotykanej dotąd wielkości nadwozia, spełnia oczekiwania wymagających klientów, oferując rekordową przestronność nadwozia, wzmocnioną wszechstronność i komfort podobny do SUV-a.
Peugeot obchodzi w tym roku 210-lecie działalności przemysłowej. Samochody, rzecz jasna, produkuje krócej, ale ma na tym polu ogromne osiągnięcia. Wprowadzając na rynek model Landtrek marka wraca na historyczny rynek – wszak tego typu samochody już produkował. Do dziś spotyka się pick-upy sygnowane lwem w wielu krajach afrykańskich. Zachwycają niezawodnością i doskonałym przystosowaniem do trudów eksploatacji.
Już w 1938 roku, w przededniu drugiej wojny światowej, marka oferowała w swoim katalogu samochód dostawczy z platformą wywodzący się z modelu Peugeot 202. Tak było również po wojnie, kiedy to oferowano Peugeota 203, a później Peugeoty 403 i 404. Wreszcie w 1979 roku pojawił się Peugeot 504, pierwszy samochód francuskiej marki, który miał wersję o oficjalnej nazwie Pickup, wyprodukowaną w ponad 375.000 egzemplarzy. Szczególne uznanie zyskał zwłaszcza w Argentynie, ale sprzedawany był na wszystkich kontynentach. Niestety brak godnego następcy Pickupa 504 spowodował, że Peugeot stracił swoje miejsce na rynkach, na których nieodzownym modelem jest samochód typu pick-up.
Wczoraj, 24. listopada w Los Cabos w Meksyku, ponad 500 dziennikarzy było obecnych osobiście lub połączonych on-line, aby wziąć udział w prezentacji nowego Peugeot Landtreka Pickup. Wracając do segmentu pick-upów marka umacnia swoje międzynarodowe ambicje.
Dlaczego Peugeot Landtrek?
Wraz z nowym Landtrekiem Pickup Peugeot chce zmierzyć się z trzema wyzwaniami:
– kontynuować rozwój poza Europą dzięki ofercie, która jest jak najbardziej międzynarodowa,
– zwiększyć wolumen sprzedaży, polegając na pełnej gamie lekkich samochodów dostawczych, z których w Ameryce Łacińskiej 77% to pick-upy,
– wzmocnić swoją międzynarodową reputację, przyciągając nowych klientów.
Sprostanie tym trzem wyzwaniom wymagało międzynarodowego podejścia i umieszczenia nowego Peugeot Landtrek Pickup w segmencie o największym zasięgu poza Europą.
Segment pick-upów „full size”, największy pod względem sprzedaży, rozwija się przede wszystkim na rynku północnoamerykańskim. Małe pick-upy sprzedają się bardziej międzynarodowo, na większej liczbie rynków. Dlatego też Peugeot zdecydował się umieścić nowego Landtreka w segmencie jednotonowych pickupów, który cieszy się największym zasięgiem poza Europą i stanowi prawie połowę rynku lekkich samochodów dostawczych w Ameryce Łacińskiej. Sam ten segment reprezentował w 2019 roku 2,5 miliona pojazdów, z czego prawie 410.000 sprzedano w Ameryce Południowej.
Biorąc pod uwagę, że na rynku pojazdów użytkowych mniej więcej co drugi pojazd sprzedawany na świecie to pick-up, to globalne podejście pozwala przewidzieć wzrost wielkości marki i udziału w rynku poza Europą. Oferując szerszą gamę lekkich samochodów dostawczych (LCV), Peugeot ma atut w swojej grze, otwierając się na nowe rynki. Nowy pick-up Landtrek to nowa broń marki Peugeot do zdobywania nowych rynków i nowych klientów poza Europą.
Założenia poczynione przez markę zaowocowały solidną konstrukcją, dzięki czemu nowy Peugeot Landtrek będzie funkcjonalnym, trwałym narzędziem pracy, ale – co ważne – także łatwym w naprawie, a jednocześnie idealnym do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Wszystko to zostało zapewnione bez uszczerbku dla niezawodności i jakości, które sprawdzono na ponad 2 milionach kilometrów testowych, szczególnie w Argentynie, Brazylii i Meksyku, w każdym terenie i przy każdej pogodzie.
Niezawodność, jakość, wytrzymałość i komfort nowego Peugeot Landtreka zostaną wystawione na próbę na drogach i bezdrożach kontynentu południowoamerykańskiego podczas 50-dniowej podróży o długości 26.000 km, która rozpocznie się dzisiaj, 25. listopada, w Los Cabos. Trzy Landtreki wyruszą z Los Cabos, aby przejechać przez Meksyk, zanim dotrą do Ekwadoru drogą morską i będą kontynuować podróż do położonego na samym południu kontynentu miasta Ushuaïa, na Ziemi Ognistej w Argentynie.
Ta podróż przez kontynent południowoamerykański, zwana „Nowy Peugeot Landtrek łączy obie Ameryki”, będzie relacjonowana za pośrednictwem mediów społecznościowych marki Peugeot, aż do jej przybycia na „Koniec Świata”, zaplanowanego na początek lutego 2021 roku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze