Przedwczoraj, 9. listopada 2021 roku, Peugeot Landtrek został zaoferowany klientom w Republice Południowej Afryki. Jest to piąty kraj w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu, na który francuska marka wprowadziła swojego jednotonowego pick-upa. Wcześniej Landtrek trafił do Maroka, Tunezji, Ghany i Senegalu. A że w RPA samochody tego typu również są popularne, więc było tylko kwestią czasu, kiedy Landtrek trafi do tego kraju.
Nowy Landtrek, dostępny w wersji z podwójną kabiną, z napędem na dwa i na cztery koła, z silnikiem Diesla o mocy 150 KM i 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, wzmacnia ofertę Peugeota w RPA i pomoże marce sygnowanej lwem zdobyć nowych klientów. Solidność, atrakcyjny styl, zdolność adaptacji i technologia Landtreków to atuty zwiększające sprzedaż marki w Afryce, a także na międzynarodowym rynku lekkich samochodów dostawczych.
Landtrek stanowi comeback pick-upów Peugeot na rynek afrykański. Kilkadziesiąt lat temu do Afryki trafiały samochody Peugeota ze skrzyniami ładunkowymi. W niektórych krajach spotyka się je po dziś dzień. A że marka staje się coraz bardziej globalnym graczem i chce odpowiadać na potrzeby różnych klientów, więc Landtrek musiał trafić do Afryki i Bliskiego Wschodu (traktowanych przez Peugeota jako jeden region w organizacji dystrybucji aut). Ten region wchłania co roku blisko 300.000 samochodów typu pick-up. Z kolei lekkie pojazdy użytkowe różnego typu stanowią ok. 25% południowoafrykańskiego rynku nowych aut. To znaczy, że Landtrek jest dla Peugeota kluczową premierą w RPA.
W ogóle Republika Południowej Afryki jest ważnym rynkiem dla marki Peugeot. W ciągu ostatnich 18 miesięcy marka otworzyła tam 15 nowych salonów i może pochwalić się jedną z najświeższych gam produktów dostępnych obecnie na rynku, przy czym 80% gamy samochodów osobowych zostało odświeżonych tylko w ciągu ostatniego roku. Peugeot wprowadził na rynek nowego SUV-a 2008 w lutym (Samochód Roku 2021 w RPA), w kwietniu odświeżono SUV-a 3008, w maju nowego 208, a teraz premierą miał Landtrek.
Solidność, trwałość i zdolność adaptacji sprawiły, że Peugeot jest szczególnie dobrze przystosowany do rynku afrykańskiego. Landtrek umożliwia marce silny powrót na rynek pick-upów, gdzie ta ma bardzo silne dziedzictwo w postaci legendarnych modeli, takich jak 404 kombi i 504 pick-up, który wygrał Rajdowe Mistrzostwa Afryki w 1984 roku!
Jeśli chodzi o RPA, to niewielka liczba Peugeotów 202 pick-up została sprowadzona po II wojnie światowej. Z koli model 403 pick-up pojawił się w 1956 roku. Cechowały go komfort, oszczędność i trwałość w połączeniu z doskonałym trzymaniem się drogi, precyzyjnym układem kierowniczym i doskonałymi hamulcami, które były jego znakami rozpoznawczymi i zbudowały ogromną reputację w Afryce Południowej. Pick-upy na bazie Peugeota 404 były produkowane w zakładzie przemysłowym Natalspruit w Alberton w latach 70-tych XX wieku. Niezwykle popularne w Afryce Południowej, brały udział w dużych projektach przemysłowych, takich jak budowa linii kolejowej Sishen–Saldanha oraz portu eksportowego.
Podczas projektowania nowego Peugeota Landtreka szczególną uwagę zwrócono na niezawodność, solidność i łatwość naprawy, które są jednymi z głównych oczekiwań klientów pick-upów.
Nowy Peugeot Landtrek jest dostępny z podwójną kabiną, z napędem 4×2 lub 4×4 i z silnikiem wysokoprężnym, spełniając zarówno potrzeby zawodowe, jak i rodzinne, z jednym z najbardziej przyjaznych nadwozi w swojej kategorii i spełniającym wymagania południowoafrykańskiego rynku bakkie (ciężarówek typu pick-up).
Auto oferuje do trzech ton uciągu i ładowność przekraczającą jedną tonę. Co więcej, nowy Peugeot Landtrek ma najbardziej przydatną skrzynię ładunkową w tym segmencie. Pod względem komfortu Landtrek jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię pokładową, zaawansowaną zdolność adaptacji i przyjemność z jazdy podobną do SUV-a.
Przy projektowaniu tego pojazdu marka Peugeot ściśle współpracowała z najlepszymi międzynarodowymi dostawcami m.in. z Europy, Japonii i USA. W rezultacie Landtrek stawia sobie za cel oferowanie najlepszych standardów na rynku. Przebyto ponad dwa miliony kilometrów testowych w każdym terenie i w każdych warunkach, zwłaszcza na afrykańskich drogach: zespoły z Afrykańskiego Centrum Technicznego wniosły duży wkład w program testów i rozwoju, potwierdzając solidność i adaptację nowego Peugeota Landtreka do zastosowań i potrzeb klientów w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki.
Dodatkowo pełna gama spersonalizowanych akcesoriów do nowego Peugeota Landtreka będzie dostępna w sieci Peugeot. W sumie dostępnych będzie blisko trzydzieści dedykowanych akcesoriów.
Stylistyka zewnętrzna jest wyjątkowa i ma silną osobowość, która doskonale wpisuje się w obecną gamę marki, obejmując wszystkie jej kody stylistyczne: pionową osłonę chłodnicy z lwem pośrodku i pionowe sygnatury świetlne LED (acz nie tak spektakularne, jak w europejskich autach osobowych marki).
We wnętrzu znajduje się 10-calowy ekran HD w górnej części deski rozdzielczej, który nadaje ton wnętrzu, które zostało skrupulatnie zaprojektowane tak, aby zawierało wiele funkcji stosowanych w innych modelach Peugeot, w tym przełączniki, które zapewniają dostęp do wszystkich funkcji
Oprócz tego, że jest przede wszystkim solidny i praktyczny, Peugeot Landtrek zapewnia swoim pasażerom komfort i funkcjonalność. Szczególną uwagę zwrócono na wygodę trzech pasażerów z tyłu, z oparciami nachylonymi pod kątem 23° dla jeszcze większego komfortu. Modułowość tylnej kanapy Landtreka Double Cab dodaje ogromnej wszechstronności kabinie, z możliwością złożenia oparcia w 60/40 lub 100%. Ponadto poduszki tylnych siedzeń można również odchylić w proporcji 60/40, aby umożliwić liczne i elastyczne konfiguracje załadunku. Po złożeniu oparcia wytrzymują obciążenie do 100 kg. Dodatkowo dwa mocowania ISOFIX zapewniają bezpieczeństwo i solidne mocowanie fotelików dziecięcych.
Z przodu stylowe i wygodne niezależne fotele oferują centralny podłokietnik. Kabina pasażerska jest przestronna i wygodna, z szerokością na wysokości ramion 1.550 mm w drugim rzędzie i przestrzenią na kolana co najmniej 50 mm, zapewniając komfort wszystkim pasażerom. Wchodzenie do kabiny jest łatwe dzięki siedmiu uchwytom w przedziale pasażerskim.
Nowy Peugeot Landtrek jest wyposażony w komfortowe elementy znane z najnowszej generacji SUV-ów marki: zaawansowaną łączność, automatyczną dwustrefową klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy HD obsługujący funkcję Apple CarPlay™/Android Auto™ oraz dysk twardy o pojemności 10 GB. Ta bezproblemowa integracja z urządzeniami osobistymi pozwala Landtrekowi stać się rozszerzeniem połączonego świata, przechowując indywidualne listy odtwarzania muzyki, zdjęcia i nie tylko. Krótko mówiąc: Landtrek oferuje wszelkie wygody typowych samochodów osobowych, dzięki czemu świetnie nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, umożliwiając urzeczywistnianie przygód lifestylowych i zastosowania biznesowe.
Bezpieczeństwo zapewnia sześć poduszek powietrznych i elektroniczny program stabilizacji toru jazdy, który obejmuje kontrolę zjazdu ze wzniesienia, utrzymując pojazd w niskiej i kontrolowanej prędkości, pozwalając kierowcy skoncentrować się wyłącznie na kierowaniu, asystenta ruszania pod górę (Hill Start Assist) – pomaga przy zjeżdżaniu ze wzniesienia – oraz kontrolę skrętu przyczepy, która działa automatycznie, gdy tylko przyczepa wyjedzie poza linię. Kierowcy mogą również liczyć na system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu w najbogatszym wariancie wyposażenie nazwanym 4Action.
Reflektory są wyposażone w sygnatury świetlne LED zarówno z przodu, jak i z tyłu. Peugeot Landtrek jest wyposażony w tylne kamery cofania i czujniki parkowania. Kamera terenowa (w lusterku wstecznym pasażera) i panoramiczny widok 360° wspierają kierowcę podczas pokonywania przeszkód lub wąskich przesmyków (w wersji 4Action 4×4, dodatkowo wspomagane są przednie czujniki przeszkód).
Miasto, droga, autostrada lub pagórkowaty teren – nowy Peugeot Landtrek jest gotowy na wszystko. Turbodiesel o pojemności 1.9 litra współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i rozwija moc 110 kW dzięki zmiennej geometrii turbiny z 16 zaworami. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu 350 Nm Landtrek świetnie odnajduje się w terenie oferując tryby Manual, Sport lub Eco.
Prześwit 235 mm zapewnia Landtrekowi wszystkie niezbędne atuty rynku Double Cab, niezależnie od tego, czy oferuje napęd na dwa, czy na cztery koła. W wersjach 4×4 tylny mechanizm różnicowy jest wyposażony w mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału, która zapewnia dodatkową przyczepność, gdy jedno koło się ślizga. Nowy Peugeot Landtrek 4×4 zapewnia swobodę w każdym miejscu i przy każdej pogodzie, dzięki następującym możliwościom:
– brodzenie: 600 mm,
– kąt natarcia: 29° lub 30° (w zależności od wersji),
– kąt zejścia: 27° lub 26° (w zależności od wersji),
– kąt rampowy: 25°,
– prześwit: do 235 mm (koła 17”/18”).
Peugeot Landtrek jest objęty pięcioletnią gwarancją i planem serwisowym 100.000 km z okresami międzyprzeglądowymi co 10.000 km w celu optymalizacji niezawodności i kosztów eksploatacji, kluczowych elementów dla profesjonalistów i nabywców pick-upów.
Ze wszystkimi swoimi atutami, dziedzictwem i ambicjami Peugeota w RPA, nowy Landtrek ma wszelkie atuty, by po raz kolejny podbić Afrykę.
Ile kosztuje Landtrek w RPA? Oto ceny:
Peugeot Landtrek Double Cab Allure 4×2: 579.900 randów (równowartość ok. 33.350 euro);
Peugeot Landtrek Double Cab 4Action 4×4: 669.900 randów (równowartość ok. 38.775 euro).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze