Dla nas to nie jest żadne odkrycie Ameryki, ale MOTOR w tym tygodniu doszedł do wniosku, że Peugeot Traveller jest lepszy od Volkswagena Transportera. Czy jest jeszcze jakiś inny powód, dla którego zakup tego wydania wydaje się uzasadniony?
MOTOR nr 37 (3507) z 07.IX.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, SpaceTourer, 3 Crossback, 107, 208, 308, Partner, Rifter, Traveller, Clio, Kangoo, Megane, Scenic, Trafic, A110, Dokker, Duster, Logan, Sandero, Combo, Corsa, Vivaro
Warto kupić MOTOR dla samego „wstępniaka”. Ubawiłem się czytając, że Škoda swoim elektrycznym SUV-em Enyaq iV wyglądem nawiązuje do modeli premium, więc zaczyna wyglądać lepiej niż VW. W tym przypadku za dążeniem do bycia premium przynajmniej coś się kryje. No wybaczcie, ale premium, to nie wygląd zbliżony do premium i wcale za samym dążeniem nie kryje się bycie premium. Prosiłbym Państwa Redaktorów motogazetek o zaprzestanie wciskania do segmentu premium plebejskiej z natury Škody.
To klęczenie przed czeską marką ma swój ciąg dalszy na stronach 4-6, gdzie MOTOR próbuje wprowadzić jakiś tytuł dla pierwszego elektrycznego SUV-a klasy średniej w Polsce. I już widzi laureata – właśnie w postaci Enyaqa iV.
Ale wróćmy do motoryzacji związanej z francuskimi koncernami. Na stronie 8. MOTOR wspomina, że można już zamawiać wersje Opla Combo Cargo oraz Vivaro z napędem na cztery koła. To samochody z napędami francuskiej firmy Dangel, które są już dostępne we francuskich odpowiednikach z Grupy PSA.
Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował najtańsze modele dostępne w Polsce w poszczególnych segmentach oraz najtańsze modele w gamach poszczególnych marek. Nie mogło tu zabraknąć Dacii Sandero, Dacii Duster i Dacii Dokker, ale pojawiły się też Renault Trafic, Alpine A110, Citroën C1, Dacia Logan, DS 3 Crossback, Opel Corsa, Peugeot 208 i Renault Clio. Przy okazji MOTOR dopuścił się – tak to wygląda – manipulacji, bo za najtańszego kompaktowego minivana uznał Volkswagena Golfa Sportsvana za 84.290 zł kompletnie pomijając np. Dacię Lodgy, którą można mieć już za 61.800 zł.
W dziale Przyszłe premiery (strona 10.) MOTOR wspomina Dacie Logan i Sandero, a także Peugeota 308 i Renault Kangoo.
Krótka notatka o wykorzystaniu przez Fiata platformy PSA, co jest naturalną konsekwencją fuzji obu koncernów (PSA i FCA), MOTOR wspomina na stronie 11.
Starcie dwóch dużych minivanów – Peugeota Travellera z Volkswagenem Transporterem – znajdziecie na stronach 18-22 aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Porównano wersje napędzane silnikami wysokoprężnymi, przy czym w Peugeocie pracowała doskonała jednostka Blue HDi 180, a Volkswagena napędzał jedynie 150-konny motor TDI. Peugeot okazał się w efekcie bardziej dynamiczny (zwłaszcza, że jest też o 170 kg lżejszy!), lepiej wyciszony i odrobinę lepiej wyposażony. Hamuje też nieco lepiej, choć spala więcej oleju napędowego, ale to mało znacząca różnica. MOTOR uznał, że Volkswagen jest przestronniejszy (choć jest krótszy i ma sporo mniejszy rozstaw osi), bardziej zwrotny i że ma troszkę większy bagażnik. Podobno Transporter jest też lepiej wykończony i ma lepszą ergonomię, MOTOR twierdzi również, że lepiej trzyma się drogi, ma lepszy układ kierowniczy i oferuje wyższy komfort jazdy. Za to Peugeota doceniono za silnik, skrzynię biegów, osiągi oraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Także wyposażenie ogólne oraz cena przeważyły szalę zwycięstwa na stronę francuskiego samochodu!
O tym, jak przekształcić samochód osobowy w coś w rodzaju kampera traktuje artykuł zamieszczony na stronach 34-35. Wspomniano tam m.in. Citroëna Berlingo, Citroëna SpaceTourera, Dacię Dokker, Dacię Duster, Peugeota Partnera, Peugeota Riftera, Renault Kangoo, Renault Trafic’a, Opla Combo i Opla Zafirę.
Renault Clio, Megane i Scenic’a wspomniano na stronie 37. w materiale poświęconym rosnącemu po dużych spadkach importowi używanych aut z zagranicy.
Na tej samej stronie pojawiła się notatka sugerująca osobom, które poruszają się głównie po mieście i zazwyczaj w pojedynkę, zakup np. Citroëna C1, czy Peugeota 107.
Niżej MOTOR sugeruje osobom poszukującym siedmiomiejscowego kombi kupno Dacii Logan MCV pierwszej generacji.
I znowu to samo – wpychanie Volkswagena Golfa do nienależnej mu ligi aut premium. W opisie takiego modelu w dziale Używane na stronach 42-45 jedyni rywale, do jakich Golfa odniesiono, to Audi A3 i Mercedes klasy A. To przesada.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze