W pierwszym kwartale 2021 roku Peugeot osiągnął doskonałe wyniki i zajął pierwsze miejsce wśród marek samochodowych we Francji z udziałem w rynku samochodów osobowych na poziomie 19,3%. Sprzedaż marki wzrosła o 17% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.
To efekt sukcesu odnowionej gamy modelowej. Takie wyniki nie dziwią, gdy weźmie się pod uwagę, że w aż pięciu segmentach najlepiej sprzedającymi się modelami były w marcu auta Peugeot. Marka jest liderem sprzedaży zarówno w kanale dystrybucji do klientów instytucjonalnych, jak i w sprzedaży do klientów indywidualnych.
Skumulowana sprzedaż we Francji w pierwszym kwartale zaowocowała dwoma modelami Peugeot w najlepiej sprzedającej się piątce aut nad Sekwaną. To Peugeot 208, który posiada 5,9% udziału w rynku i jest jego liderem, oraz Peugeot 2008, który wykroił dla siebie 4,7% rynku i jest trzeci w stawce.
Na czele swoich segmentów stoi pięć modeli Peugeot. To 208-ka, 2008-ka, 3008-ka (udział w rynku 3,2%), 5008-ka (1,4% rynku) oraz 508-ka (udział w rynku na poziomie 0,5%). Ten ostatni segment, D, wykazuje mocno zniżkową tendencję.
Peugeot e-208 jest najlepiej sprzedającym się we Francji samochodem elektrycznym segmentu B.
W segmencie samochodów osobowych, który wzrósł w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku o 21,1%, Peugeot ma 19,3% rynku. Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych (wzrost o 35,5%) Peugeot ma 18,5% francuskiego rynku.
Na rynku samochodów osobowych i dostawczych łącznie, który zwiększył się o 23,9%, marka Peugeot z 19,1% udziałem w rynku jest liderem na rynku francuskim.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze