W lutym 2023 roku Peugeot zdołał wspiąć się na czołową pozycję (wyniki skumulowane w segmencie samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych) na rynku hiszpańskim. Marka sygnowana lwem odnotowała 7.313 rejestracji różnych modeli samochodów osobowych i użytkowych, co przekłada się na udział w rynku na poziomie 8,6% i wzrost o 16% w porównaniu z wynikami z tego samego miesiąca ubiegłego roku.
Dzięki w pełni zelektryfikowanej gamie pojazdów użytkowych, Peugeot jest liderem segmentu rynku elektrycznych pojazdów użytkowych z udziałem na poziomie 22,9% i 188 rejestracjami. Marka oferuje takie modele jak Peugeot e-Partner, e-Rifter, produkowane zresztą w hiszpańskim Vigo, e-Expert, e-Traveller i e-Boxer, które cieszą się dużą renomą wśród firm i profesjonalistów ze względu na swoją niezawodność, wszechstronność i ładowność.
Sprawdź, jak w dwóch pierwszych miesiącach br. sprzedawały się samochody Peugeot w Polsce
W segmencie pojazdów użytkowych Peugeot jest liderem rynku z łączną liczbą 2.843 rejestracji, o 30,1% więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach 2022 r. Liczby te odpowiadają udziałowi w rynku na poziomie 13,6%.
Podobnie Peugeot wspiął się na rynkowe podium w lutym, zarówno w segmencie pojazdów hybrydowych typu plug-in, gdzie uzyskał 384 rejestracje i 8% penetracji, jak i w pojazdach całkowicie elektrycznych, z 330 rejestracjami i również 8% udziałem w rynku.
Jeśli chodzi o konkretne modele, to Peugeot 2008 produkowany w zakładzie Stellantis w Vigo wspiął się w lutym na podium rynkowe dzięki rejestracji 1.906 egzemplarzy (3.548 w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2023 roku). Z kolei Peugeot 3008 Plug-in Hybrid był drugim najlepiej sprzedającym się modelem hybrydowym plug-in w lutym z 252 rejestracjami. Z kolei atrakcyjny stylistycznie (i nie tylko) Peugeot e-208, elektryczne auto miejskie, uzyskał w lutym 119 rejestracji, co plasuje go w pierwszej dziesiątce rankingu.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze