Wspominaliśmy już, że w Hiszpanii wiodącym koncernem na rynku aut elektrycznych i hybryd typu plug-in jest Stellantis. Ale w koncernie też jest lider wewnętrzny – to marka Peugeot. Zakończyła ona maj umacniając swoją pozycję jako punkt odniesienia na rynku pojazdów zelektryfikowanych (BEV+PHEV), na którym w piątym miesiącu roku zarejestrowano 742 tego typu pojazdy Peugeota pojazdy i w efekcie marka ma 10,4% udziału w tym rynku.
Peugeot utrzymuje pierwszą pozycję zarówno w przypadku pojazdów elektrycznych (BEV), z 203 rejestracjami i 8,8-procentową penetracją tego segmentu, jak i hybryd typu plug-in (PHEV), gdzie marka odnotowała 539 rejestracji i osiągnęła udział rynkowy na poziomie 11,3%.
Pod względem modeli, Peugeot 3008 Hybrid był w maju najlepiej sprzedającym się pojazdem zelektryfikowanym w Hiszpanii. Hybrydowy SUV Peugeot typu plug-in (PHEV) zakończył miesiąc z 375 rejestracjami i udziałem rynkowym na poziomie 7,9%.
Peugeot ma jedną z najbardziej kompletnych i zróżnicowanych ofert samochodów zelektryfikowanych na rynku, z samochodami osobowymi, które konkurują w bardzo zróżnicowanych segmentach i wszystkimi modelami pojazdów użytkowych. Aktualnie gama marki jest zelektryfikowana w 80%.
Technologia PHEV firmy Peugeot jest obecna w sedanach, hatchbackach i SUV-ach, które łączą wysokie osiągi z zerową wibracją, zerową emisją i zerowym hałasem zapewniając nawet do 59 km (wg WLTP) zasięgu wyłącznie napędem elektrycznym. Oferta skoncentrowana jest na przyjemności z jazdy, która jest bardzo dobrze przyjmowana przez rynek hiszpański, o czym świadczy pierwsze miejsce marki w tej kategorii z 539 rejestracjami i udziałem w rynku na poziomie 11,3%.
Zaangażowanie Peugeot w rozwój samochodów elektrycznych również odnosi sukcesy w Hiszpanii, o czym świadczy ponad 200 rejestracji w maju, co stanowi 8,8% udziału tego segmentu rynku. Nowa generacja samochodów osobowych „zero emisji” jest reprezentowana przez modele takie jak również e-208 i e-2008, do których należy dodać elektryczne wersje gamy lekkich pojazdów użytkowych: Peugeot e-Rifter i Peugeot e-Partner, produkowane w Vigo, oraz przez Peugeot e-Traveller, Peugeot e-Expert i Peugeot e-Boxer.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze