Lekkie samochody dostawcze są ważnym elementem motoryzacyjnego krajobrazu Wielkiej Brytanii. Tym bardziej cieszy nas fakt, że na rynku elektrycznych samochodów tego typu liderem po pierwszym kwartale bieżącego roku jest francuski Peugeot.
Według najnowszych danych rejestracyjnych opublikowanych przez Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Rynku Motoryzacyjnego (SMMT), Peugeot zwiększył swój udział w rynku samochodów dostawczych z 8,7% w I kw. 2021 roku do 9,9% w I kw. 2022 roku Peugeot pozostaje również liderem na rynku sprzedaży elektrycznych vanów w pierwszym kwartale 2022 roku, jako jedyna marka, która w tym czasie przekroczyła poziom 1.000 sprzedanych egzemplarzy.
Dobre wyniki sprzedaży aut z segmentu e-LCV marki Peugeot odzwierciedlają świetnie zbudowaną ofertę francuskiego producenta w tym sektorze: e-Partner, e-Expert i e-Boxer tworzą kompletną gamę elektrycznych samochodów dostawczych, która zaspokoi wszystkie potrzeby klientów. Żaden z tych modeli nie idzie na kompromisy pod względem przestrzeni użytkowej lub praktyczności w porównaniu z wersjami napędzanymi silnikami Diesla, oferując jednocześnie wszystkie zalety elektrycznego układu napędowego: niższe koszty eksploatacji, łatwość prowadzenia, natychmiastową reakcję przepustnicy, wysoki moment obrotowy oraz brak hałasu, wibracji, zapachów i emisji z rury wydechowej. Tej ostatniej bowiem nawet nie ma.
Julie David, dyrektor zarządzająca Peugeot UK, powiedziała: „Jesteśmy dumni, że jesteśmy jednym z nielicznych producentów na rynku, którzy mogą zaoferować taką wszechstronność układów napędowych naszym klientom lekkich samochodów dostawczych, a wyniki, które widzieliśmy do tej pory w 2022 roku, są niezwykle zachęcające. Z niecierpliwością czekamy na naszych klientów biznesowych i deklarujemy dalsze ich wspieranie w przechodzeniu na energię elektryczną w motoryzacji”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze