Wprawdzie najlepiej sprzedającą się marką samochodową w Portugalii w kwietniu był Citroën, ale to do Peugeota należy palma pierwszeństwa w ujęciu narastającym od początku roku. Marka zdominowała pierwszą piątkę najpopularniejszych modeli w omawianym okresie.
Kontynuując sukces odnotowany w 2021 roku, który owocował pozycją wiodącej marki na portugalskim rynku samochodowym, Peugeot zamknął okres pierwszych czterech miesięcy 2022 roku z analogicznym rezultatem – jest najlepiej sprzedającą się marką. Co więcej – trzy z pięciu najlepiej sprzedających się modeli w tym kraju, to auta sygnowane przez Peugeota (zgodnie z danymi ACAP).
Na rynku, na którym mnożą się doskonałe propozycje, Peugeot 2008 prowadzi w portugalskiej tabeli sprzedaży w okresie od stycznia do kwietnia 2022 r., a tuż za nim plasuje się Peugeot 208. Duet z segmentu B – SUV i hatchback – przewodzi tym samym preferencjom kierowców portugalskich. Ale podobał im się także Peugeot 3008, który również trafił do Top 5 w omawianym okresie.
Peugeot 2008 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Portugalii w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku. Sprzedany w sumie w liczbie 1.778 egzemplarzy SUV segmentu B stanowił 3,21% rynku portugalskiego, obejmującego samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze. Biorąc pod uwagę wszystkie modele segmentu B, Peugeot 2008 sięgnął w tym segmencie po udział rynkowy na poziomie 7,97%.
Przy łącznej liczbie 1.731 sprzedanych egzemplarzy, drugim najlepiej sprzedającym się modelem w Portugalii w tym okresie był Peugeot 208, który zdobył 3,13% udziału w całym portugalskim rynku samochodowym. W segmencie B, po raz kolejny biorąc pod uwagę wszystkie oferowane modele, udział 208-ki wynosi 7,76%.
O jakości oferty produktowej i sytuacji, w jakiej Peugeot znajduje się na portugalskim rynku motoryzacyjnym, świadczy również fakt, iż trzy modeli marki uplasowały się w pierwszej piątce sprzedaży samochodów osobowych, przy czym 973 egzemplarze Peugeota 3008 zapewniają mu piąte miejsce w tabeli wyników za pierwsze cztery miesiące roku.
Peugeot 3008 jest również odpowiedzialny za kolejne osiągnięcie w tym okresie 2022 roku. Okazuje się bowiem, że jest najchętniej kupowanym przez Portugalczyków autem z segmentu C, nawet biorąc pod uwagę wszystkie dostępne typy nadwozia predestynujące do tej grupy aut, a nie tylko SUV-y.
Z kolei na rynku lekkich aut użytkowych najlepiej sprzedającym się samochodem przez te cztery miesiące był Peugeot Partner. Ten popularny model zdobył aż 13,85% tego segmentu rynku, bez względu na wielkość! W ciągu minionych czterech miesięcy w Portugalii zarejestrowano 1.132 egzemplarze Partnera.
W efekcie Peugeot zajmuje absolutną pozycję lidera na portugalskim rynku aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Jeśli chodzi o samochody osobowe, Peugeot dostarczył klientom w omawianym okresie 5.673 samochody, prowadząc z udziałem w rynku wynoszącym 12,02%. W przypadku lekkich samochodów dostawczych wiodąca pozycja Peugeot jest jeszcze bardziej wyrazista, bowiem marka zdobyła udział w rynku wynoszący 19,13% dzięki 1.562 egzemplarzom dostarczonym klientom, z których większość przypadło na model Partner, produkowany zresztą w Portugalii, w należącej do Stellantis fabryce w Mangualde, w centralnej części kraju. Fabryka działa od 1961 roku.
W dziedzinie elektryfikacji Peugeot zajmuje pierwsze miejsce na rynku pojazdów elektrycznych zasilanych w 100% z akumulatorów, a także jest liderem wśród marek ogólnych na rynku samochodów zelektryfikowanych wyposażonych w technologię hybrydową typu plug-in.
Peugeot jest wiodącą marką w segmencie pojazdów typu BEV – pojazdów w 100% zasilanych elektrycznie – zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i lekkich aut dostawczych. Z udziałem w rynku pojazdów typu BEV wynoszącym 11,89%, Peugeot dostarczył portugalskim klientom w ciągu pierwszych czterech miesięcy 591 samochodów w 100% elektrycznych. Peugeot e-208 był w tym okresie najlepiej sprzedającym się modelem wśród niskoemisyjnych pojazdów segmentu B.
W segmencie PHEV, wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in, Peugeot jest wiodącą marką na rynku, zajmując czwarte miejsce w tabeli z udziałem w rynku wynoszącym 8,81% i z 453 sprzedanymi samochodami tego typu.
Zobacz, jak Peugeot sprzedawał się w tym samym okresie w Polsce.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot