poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot liderem po czterech miesiącach 2022 roku w Portugalii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-12
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
59 0
0
51
UDOSTĘPNIEŃ
169
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Wprawdzie najlepiej sprzedającą się marką samochodową w Portugalii w kwietniu był Citroën, ale to do Peugeota należy palma pierwszeństwa w ujęciu narastającym od początku roku. Marka zdominowała pierwszą piątkę najpopularniejszych modeli w omawianym okresie.

Kontynuując sukces odnotowany w 2021 roku, który owocował pozycją wiodącej marki na portugalskim rynku samochodowym, Peugeot zamknął okres pierwszych czterech miesięcy 2022 roku z analogicznym rezultatem – jest najlepiej sprzedającą się marką. Co więcej – trzy z pięciu najlepiej sprzedających się modeli w tym kraju, to auta sygnowane przez Peugeota (zgodnie z danymi ACAP).

Na rynku, na którym mnożą się doskonałe propozycje, Peugeot 2008 prowadzi w portugalskiej tabeli sprzedaży w okresie od stycznia do kwietnia 2022 r., a tuż za nim plasuje się Peugeot 208. Duet z segmentu B – SUV i hatchback – przewodzi tym samym preferencjom kierowców portugalskich. Ale podobał im się także Peugeot 3008, który również trafił do Top 5 w omawianym okresie.

Peugeot 2008 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Portugalii w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku. Sprzedany w sumie w liczbie 1.778 egzemplarzy SUV segmentu B stanowił 3,21% rynku portugalskiego, obejmującego samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze. Biorąc pod uwagę wszystkie modele segmentu B, Peugeot 2008 sięgnął w tym segmencie po udział rynkowy na poziomie 7,97%.

Przy łącznej liczbie 1.731 sprzedanych egzemplarzy, drugim najlepiej sprzedającym się modelem w Portugalii w tym okresie był Peugeot 208, który zdobył 3,13% udziału w całym portugalskim rynku samochodowym. W segmencie B, po raz kolejny biorąc pod uwagę wszystkie oferowane modele, udział 208-ki wynosi 7,76%.

O jakości oferty produktowej i sytuacji, w jakiej Peugeot znajduje się na portugalskim rynku motoryzacyjnym, świadczy również fakt, iż trzy modeli marki uplasowały się w pierwszej piątce sprzedaży samochodów osobowych, przy czym 973 egzemplarze Peugeota 3008 zapewniają mu piąte miejsce w tabeli wyników za pierwsze cztery miesiące roku.

Peugeot 3008 jest również odpowiedzialny za kolejne osiągnięcie w tym okresie 2022 roku. Okazuje się bowiem, że jest najchętniej kupowanym przez Portugalczyków autem z segmentu C, nawet biorąc pod uwagę wszystkie dostępne typy nadwozia predestynujące do tej grupy aut, a nie tylko SUV-y.

Z kolei na rynku lekkich aut użytkowych najlepiej sprzedającym się samochodem przez te cztery miesiące był Peugeot Partner. Ten popularny model zdobył aż 13,85% tego segmentu rynku, bez względu na wielkość! W ciągu minionych czterech miesięcy w Portugalii zarejestrowano 1.132 egzemplarze Partnera.

W efekcie Peugeot zajmuje absolutną pozycję lidera na portugalskim rynku aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Jeśli chodzi o samochody osobowe, Peugeot dostarczył klientom w omawianym okresie 5.673 samochody, prowadząc z udziałem w rynku wynoszącym 12,02%. W przypadku lekkich samochodów dostawczych wiodąca pozycja Peugeot jest jeszcze bardziej wyrazista, bowiem marka zdobyła udział w rynku wynoszący 19,13% dzięki 1.562 egzemplarzom dostarczonym klientom, z których większość przypadło na model Partner, produkowany zresztą w Portugalii, w należącej do Stellantis fabryce w Mangualde, w centralnej części kraju. Fabryka działa od 1961 roku.

W dziedzinie elektryfikacji Peugeot zajmuje pierwsze miejsce na rynku pojazdów elektrycznych zasilanych w 100% z akumulatorów, a także jest liderem wśród marek ogólnych na rynku samochodów zelektryfikowanych wyposażonych w technologię hybrydową typu plug-in.

Peugeot jest wiodącą marką w segmencie pojazdów typu BEV – pojazdów w 100% zasilanych elektrycznie – zarówno w segmencie samochodów osobowych, jak i lekkich aut dostawczych. Z udziałem w rynku pojazdów typu BEV wynoszącym 11,89%, Peugeot dostarczył portugalskim klientom w ciągu pierwszych czterech miesięcy 591 samochodów w 100% elektrycznych. Peugeot e-208 był w tym okresie najlepiej sprzedającym się modelem wśród niskoemisyjnych pojazdów segmentu B.

W segmencie PHEV, wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in, Peugeot jest wiodącą marką na rynku, zajmując czwarte miejsce w tabeli z udziałem w rynku wynoszącym 8,81% i z 453 sprzedanymi samochodami tego typu.

Zobacz, jak Peugeot sprzedawał się w tym samym okresie w Polsce.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083008PartnerPeugeotsprzedaż
Udostepnij20Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Komisja Europejska opublikowała najważniejszy dokument prawny dla rynku dealerskiego: VBER (GVO)

Następny

Tak się to robi w Portugalii – mieszkanie i Citroën Ami w komplecie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Tak się to robi w Portugalii – mieszkanie i Citroën Ami w komplecie

Nowy Peugeot 308 i 308 SW trafił do Wielkiej Brytanii. Ile tam kosztuje?

Szef Renault: zbyt wczesne przejście na napędy elektryczne może zaszkodzić środowisku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.