Z liczbą 1.554 samochodów sprzedanych w zeszłym miesiącu, Peugeot był w sierpniu liderem portugalskiego rynku samochodowego na wszystkich frontach: na rynku ogółem (auta osobowe i dostawcze), rynku pojazdów osobowych i rynku lekkich samochodów użytkowych.
W ciągu pierwszych 8 miesięcy roku Peugeot jest także liderem na tych trzech rynkach, sprzedając w Portugalii 18.068 pojazdów, co daje mu udział w rynku na poziomie 11,0%.
Od początku roku Peugeot nadal wyróżnia się jako najlepiej sprzedająca się marka w segmencie pojazdów niskoemisyjnych (LEV), samochodów w 100% elektrycznych akumulatorowych (BEV) i pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV).
Według danych ACAP, Peugeot był marką, która w sierpniu odnotowała najwyższą sprzedaż w Portugalii, zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów dostawczych oraz, siłą rzeczy, na obu tych rynkach łącznie.
Biorąc pod uwagę wyłącznie obszar samochodów osobowych, Peugeot był liderem sprzedaży z 1.173 egzemplarzami, co stanowi 9,9% udziału w tym rynku.
Jeśli chodzi o wymagający rynek lekkich samochodów użytkowych, Peugeot był również najbardziej poszukiwaną marką w zeszłym miesiącu. Dostarczyła swoim klientom 381 tego typu pojazdów i zakończyła miesiąc z udziałem w rynku na poziomie 18,2%.
Odzwierciedlając doskonałą akceptację przez Portugalczyków najnowszych modeli sprzedawanych przez markę, w roku 2024 Peugeot powtórzy w równym stopniu wiodącą pozycję na trzech rynkach. Na całym rynku (samochody osobowe i dostawcze) marka sprzedała 18.068 sztuk, co stanowi wynik lepszy od drugiej marki w rankingu sprzedaży o 4.559 samochodów, co daje Peugeotowi udział w rynku na poziomie 11,0%.
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy Peugeot jest także marką nr 1 pod względem sprzedaży pojazdów osobowych z liczbą 14.361 sprzedanych egzemplarzy i udziałem rynkowym na poziomie 10,1%.
Do końca sierpnia francuska marka jest także liderem na rynku lekkich pojazdów użytkowych, dostarczając klientom 3.707 samochodów dostawczych, co stanowi duży udział w rynku wynoszący 17,5%.
Na rynku aut zelektryfikowanych Peugeot w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy nadal wyróżnia się w Portugalii jako wiodąca marka w segmencie pojazdów niskoemisyjnych (LEV) z liczbą 3.065 samochodów, przy czym na auta w 100% elektryczne z energią czerpaną z akumulatorów (BEV) przypadło 1.927 sztuk, a na pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV) – 1.138 sztuk.
Wiodąca rola Peugeot na rynku portugalskim nie ogranicza się do wyników komercyjnych. Peugeot przeprowadza bezprecedensową ofensywę innowacyjnych produktów i technologii elektryfikacji, wprowadzając na rynek modele, które najlepiej odpowiadają potrzebom różnych klientów.
Po niedawnym wprowadzeniu na rynek nowych modeli 3008 i E-3008 oraz pełnej gamy nowej generacji lekkich samochodów dostawczych, Peugeot wprowadza w tym miesiącu nowe modele 5008 i E-5008, które zastępują najlepiej sprzedającego się 7-miejscowego SUV-a na rynku.
Odzwierciedlając innowacyjność marki i jakość jej produktów, Peugeot jest pierwszym europejskim producentem, który zdecydował się zaoferować gwarancję do 8 lat na całą gamę pojazdów w 100% akumulatorowo-elektrycznych.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze