Peugeot aspirujący do segmentu premium dzięki atrakcyjnemu wykończeniu, ale i trochę poprzez ceny, sprzedaje się dobrze w wielu krajach. Nie można na to patrzeć przez pryzmat polskiego rynku, kompletnie niemiarodajnego nawet w przypadku samej tylko Europy. Po podsumowaniu listopadowej sprzedaży francuskiej marki okazuje się, że samochody Peugeot są najpopularniejsze na rynku hiszpańskim.
W samym tylko segmencie aut osobowych Peugeot wykroił dla siebie 8,7% hiszpańskiego rynku dzięki osiągnięciu 5.797 rejestracji w listopadzie br. W listopadzie dwa modele marki – 208 i 2008 – znalazły się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych samochodów osobowych w Hiszpanii.
Po uwzględnieniu w statystykach także lekkich aut użytkowych, w którym to dziale rynku Peugeot też jest mocnym graczem, listopadowa liczba rejestracji marki osiąga wartość 6.963 aut (9,1% hiszpańskiego rynku). W przypadku sprzedaży skumulowanej za jedenaście miesięcy 2021 roku mamy zaś 79.523 zarejestrowanych Peugeotów (osobowych i dostawczych łącznie), a to przekłada się na 8,7% udziału w rynku. Co nie zmienia faktu, że i w tej klasyfikacji Peugeot jest najchętniej wybieraną marką w tym kraju. Jeśli nie stanie się nic kompletnie wywracającego rynek Peugeot czwarty rok z rzędu uplasuje się na pozycji lidera hiszpańskiego rynku.
Rośnie także sprzedaż wersji zelektryfikowanych (elektrycznych bądź hybrydowych). Peugeot ma już w tej grupie 80% swojej gamy modelowej. W Hiszpanii w listopadzie tego typu auta stanowiły 14% sprzedaży francuskiej marki. Najlepiej sprzedającym się modelem Lwa w tej grupie był 3008 Hybrid, który w ubiegłym miesiącu zanotował 400 rejestracji, co dało mu 9,1% hiszpańskiego rynku hybryd plug-in. Od początku roku hybrydową 3008-kę wybrało 3.719 kierowców, co stanowi 9,7% rynku hybryd plug-in w Hiszpanii.
„Peugeot dobrze poradził sobie z takimi czynnikami, jak niedobór półprzewodników czy niepewność co do rozwoju gospodarczego, aby zbliżyć się do swojego celu: ukończenia 2021 roku jako lidera rynku hiszpańskiego już czwarty rok z rzędu. Aby to osiągnąć, brakuje tylko ostatniego miesiąca. Mamy jedną z najbardziej kompletnych i zaawansowanych technologicznie gam samochodów na rynku oraz szereg usług zaprojektowanych w celu zaoferowania klientowi najwyższej jakości, więc liczymy na sukces” – powiedział dyrektor Peugeot na Hiszpanię i Portugalię, Joao Mendes.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze