Wróciłem kilka dni temu z Portugalii z jazd testowych 6. generacją Renault Espace. Samochodów francuskich jeździ w tym kraju bardzo dużo. Wspominam o tym tak na potwierdzenie tego, o czym teraz napiszę.
Maj 2023 roku przyniósł bowiem kolejny sukces sprzedażowy marce Peugeot. Otóż Peugeot jest w Portugalii wiodącą marką na rynku samochodowym w pierwszych pięciu miesiącach roku, nie tylko pod względem całkowitej sprzedaży, ale też zarówno w kategorii samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów dostawczych (LCV) (dane ACAP).
Pod względem całkowitej Peugeot jest od początku roku najlepiej sprzedającą się marką w Portugalii z 11.927 rejestracjami, co stanowi wzrost o 36,2% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, i co przekłada się na udział w rynku na poziomie 12,1%. W maju marka zarejestrowała 2.504 pojazdy, osiągając udział rynkowy na poziomie 11,4%, czyli o 0,9 punktu procentowego więcej niż w tym samym miesiącu 2022 roku.
Odzwierciedlając dobre przyjęcie swojej gamy modelowej, Peugeot zajmuje również 1. miejsce na rynku samochodów osobowych, z wolumenem 9.087 pojazdów (+40,2% w porównaniu z 2022 r.) i udziałem rynkowym na poziomie 11,1%. W maju marka sygnowana lwem sprzedała 2.141 pojazdów, odnotowując udział w rynku na poziomie 11,4%, czyli o 0,5 punku procentowego więcej niż w tym samym miesiącu 2022 roku.
Peugeot jest również liderem sprzedaży na rynku lekkich samochodów dostawczych w tym roku, sprzedając 2.120 takich aut (+20,2% wolumenu na rynku, który wzrósł jedynie o 7,4%). Takie wyniki marki pozwoliły jej zdobyć udział w rynku na poziomie 20,1%, o 2,2 p.p. wyższy od skumulowanego wyniku z pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku. W maju marka sprzedała w tym segmencie rynku 363 samochody (wzrost o 80,6% w stosunku do maja 2022 roku), co ponad dwukrotnie przekroczyło wzrost tego segmentu rynku w Portugalii, który wyniósł w tym okresie 35%. Udział rynkowy Peugeota w maju 2023 roku wyniósł 16,2% (+3,9 p.p. w porównaniu z majem 2022).
Sprawdź ofertę na samochody Peugeot w Polsce
Dzięki kompletnej, zaawansowanej technologicznie i prawie całkowicie zelektryfikowanej gamie Peugeot jest także pierwszą marką multienergetyczną w rankingu sprzedaży na rynku samochodów elektrycznych (BEV) i hybryd plug-in (PHEV) w ciągu pierwszych pięciu miesięcy, ze skumulowaną sprzedażą 2.331 samochodów i 9,6-procentowym udziałem w rynku. Po pierwszych pięciu miesiącach Peugeot ma 9,3% udziału w rynku BEV i 10% w rynku PHEV.
Odzwierciedlając silną strategię marki zorientowaną na elektryfikację, należy zauważyć, że udział Peugeot Portugal (12,1%) w rynku BEV (VP+ VCL) w maju jest większy niż jego łączny udział we wszystkich rodzajach napędów.
Dzięki gamie w pełni zelektryfikowanych modeli użytkowych, które cieszą się doskonałą opinią wśród firm i profesjonalistów ze względu na swoją niezawodność, wszechstronność i ładowność, a którą to gamę tworzą modele e-Partner, e-Expert i e-Boxer, Peugeot jest również liderem na rynku w pełni elektrycznych aut użytkowych z udziałem w rynku wynoszącym 37,4% przy wolumenie 342 pojazdów. W maju sprzedano 73 „e-vany” sygnowane lwem (udział rynkowy 41,0%).
Jeśli chodzi o modele, to Peugeot 2008 i Peugeot 208 nadal są najlepiej sprzedającymi się samochodami w Portugalii. Od początku roku znalazły odpowiednio 3.085 i 2.806 nabywców. Model 308 w wersji hatchback i SW jest trzecim najlepiej sprzedającym się modelem wśród samochodów osobowych marki (1.509 sztuk). Wśród lekkich aut użytkowych Peugeot Partner pozostaje bezkonkurencyjny wśród klientów profesjonalnych, z dotychczasową liczbą 1.644 rejestracji.
Na rynku BEV pozycje są odwrócone: Peugeot e-208 wyprzedza e-2008 (odpowiednio 465 i 433 sztuki), zaś van Peugeot e-Partner pozostaje liderem wśród elektrycznych aut dostawczych (296). W podsegmencie PHEV dwa najlepiej sprzedające się modele Peugeota to 3008 Plug-In Hybrid (535) i 308 Plug-In Hybrid (222).
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze