Rozpoczął się nowy rok, co oznacza, że artykułów podsumowujących sprzedaż francuskich koncernów na poszczególnych rynkach będzie się pojawiało sporo. Dziś opublikowaliśmy już materiał na temat tego, jak to wyglądało na polskim rynku, napisaliśmy też o sukcesie koncernu Stellantis na rynku lekkich samochodów osobowych w Austrii. Teraz czas na informację o niewątpliwym sukcesie Peugeota w Portugalii. Co to za sukces?
Po 12 latach sukcesywnego zwiększania udziału w rynku, Peugeot zakończył 2021 rok na szczycie portugalskiego rynku motoryzacyjnego! Peugeot został absolutnym liderem w sprzedaży nowych samochodów (pojazdy osobowe + lekkie pojazdy użytkowe), stając się preferowaną marką Portugalczyków. Tym samym marka uzyskała tytuł Marca Automóvel Nº1 Escolha do Consumidor, czyli Wybór Konsumentów Rynku Samochodowego w badaniu przeprowadzonym przez ConsumerChoice – Centrum Oceny Satysfakcji Konsumentów. W grupie 11 marek samochodowych średniej klasy, które były kandydatami do tej nagrody, Peugeot osiągnął łączny wynik 80,66%. najlepszy wskaźnik satysfakcji w swojej kategorii (80,70%) oraz rekord rekomendacji 80,50%. Osiągnął również najlepsze wyniki w 6 z 10 atrybutów oceny.
Zobacz: Peugeot 208 – samochód roku 2020. Także w wersji 100% elektrycznej.
Według danych ACAP, Peugeot odnotował wzrost sprzedaży o 6,5% i zamknął ten szczególnie wymagający rok obrotowy 2021 z 22.891 sprzedanymi egzemplarzami (auta osobowe + lekkie pojazdy użytkowe), co zapewniło mu udział w rynku na poziomie 13,1%. Marka jest również liderem krajowego rynku samochodów osobowych oraz segmentu SUV-ów. Dodatkowo Peugeot zdobył pozycję lidera rynku pojazdów typu BEV (samochody elektryczne na baterie; udział w rynku na poziomie 11,7%) oraz pierwsze miejsce na rynku pojazdów zelektryfikowanych (typu LEV) z 9,2-procentowym udziałem. W przypadku aut całkowicie elektrycznych Peugeot sprzedał w Portugalii 1.545 egzemplarzy (modele e-208, e-2008, e-Rifter i e-Traveller/e-Expert). W gamie aut hybrydowych Peugeot sprzedał 1.116 samochodów (3008 Hybrid, 508 i 508 SW Hybrid oraz 508 PSE). Łącznie więc na rynku aut zelektryfikowanych sprzedano w Portugalii w minionym roku 2.661 aut marki Peugeot.
Kolejnym segmentem, w którym Peugeot po raz kolejny potwierdził swoją wyjątkową pozycję lidera w Portugalii w 2021 roku, były SUV-y. W tym dziale rynku marka uzyskała udział w rynku na poziomie ponad 16,0%, w wyniku sprzedaży 9.865 egzemplarzy najnowszych wersji 2008, 3008 i 5008.
Biorąc pod uwagę, że portugalski rynek wzrósł w roku 2021 zaledwie o 1,4%, wzrost sprzedaży marki sygnowanej lwem jest naprawdę imponujący. Zwłaszcza, że wzrost łatwiej uzyskać przy niewielkiej sprzedaży, niż u liderów rynku. Peugeot mocno pracował na swój sukces zwiększając udział rynkowy przez 12 lat z rzędu.
Peugeot był również najlepiej sprzedającą się marką w segmencie samochodów osobowych z 17.595 sprzedanymi egzemplarzami, udziałem w rynku na poziomie 12,0% (+1,1 punktu procentowego) i wzrostem sprzedaży o 11% w porównaniu do roku 2020, na rynku, który wzrósł jedynie o 0,8%.
Na rynku lekkich pojazdów użytkowych Peugeot utrzymał wiodącą pozycję w 2021 r. i odnotował 5.296 sprzedanych egzemplarzy, co dało mu 18,4% udziału w tym segmencie rynku.
„W Peugeot jesteśmy naturalnie dumni z wyników osiągniętych w 2021 roku. Konkurowaliśmy na tym rynku z doskonałymi markami, a w kolejnym szczególnie trudnym roku, ze względu na liczne warunki, które wpłynęły na sektor, udało nam się utrzymać nasze cele i zasoby na rzecz klienta Peugeot, kończąc rok na szczycie rankingów sprzedaży i broniąc marki, która od 12 lat odnotowuje wzrost rynkowego udziału. Te komercyjne i wizerunkowe sukcesy – tutaj podkreślam wybór „Consumer Choice”, w którym Portugalczycy wyróżniają nas po raz dziewiąty z rzędu – są wynikiem ciągłej pracy i konsekwentnej strategii ostatnich lat, a także zaawansowanych technologicznie produktów i związanych z nimi usług, nastawionych na elektryfikację, które coraz bardziej urzekają portugalskich klientów. Ale to wszystko nie byłoby możliwe bez silnej obecności Peugeot w całym kraju poprzez sieć dealerską oraz zaangażowanie i profesjonalizm wszystkich pracowników, marki i Stellantis w dostarczaniu klientom najlepszych usług” – mówi Jorge Tome, Brand Manager w Peugeot Portugalia.
Dzięki strategii opartej na najnowocześniejszych platformach technologicznych, inwestowaniu w transformację energetyczną i dekarbonizację, poprawę pozycji oraz odnowioną gamę modeli, które urzekają konsumentów, Peugeot odnotowuje rosnącą akceptację na rynku krajowym.
Przez 11 kolejnych lat Peugeot był jedyną marką samochodową, która odnotowywała wzrost udziału w portugalskim rynku samochodowym, a od 2009 roku zwiększyła swój udział praktycznie o 5 punktów. W 2021 roku, w roku, w którym nastąpiło znaczące odnowienie oferty, zwłaszcza w zakresie transformacji energetycznej, oraz miały miejsce kolejne udane premiery handlowe, wszystkie modele przyczyniły się do osiągnięcia przez markę wiodącej pozycji handlowej.
Najlepiej sprzedającymi się w Portugalii samochodami Peugeot były 2008 (6.404 sztuki), 208 (4.834 sztuki) i 3008 (2.652 sztuk) wśród auto osobowych praz Partner (4.372 sztuki) w segmencie lekkich samochodów dostawczych.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot Portugal
Najnowsze komentarze