sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot liderem rynku w Portugalii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-04
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
78 4
0
71
UDOSTĘPNIEŃ
235
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Rozpoczął się nowy rok, co oznacza, że artykułów podsumowujących sprzedaż francuskich koncernów na poszczególnych rynkach będzie się pojawiało sporo. Dziś opublikowaliśmy już materiał na temat tego, jak to wyglądało na polskim rynku, napisaliśmy też o sukcesie koncernu Stellantis na rynku lekkich samochodów osobowych w Austrii. Teraz czas na informację o niewątpliwym sukcesie Peugeota w Portugalii. Co to za sukces?

Po 12 latach sukcesywnego zwiększania udziału w rynku, Peugeot zakończył 2021 rok na szczycie portugalskiego rynku motoryzacyjnego! Peugeot został absolutnym liderem w sprzedaży nowych samochodów (pojazdy osobowe + lekkie pojazdy użytkowe), stając się preferowaną marką Portugalczyków. Tym samym marka uzyskała tytuł Marca Automóvel Nº1 Escolha do Consumidor, czyli Wybór Konsumentów Rynku Samochodowego w badaniu przeprowadzonym przez ConsumerChoice – Centrum Oceny Satysfakcji Konsumentów. W grupie 11 marek samochodowych średniej klasy, które były kandydatami do tej nagrody, Peugeot osiągnął łączny wynik 80,66%. najlepszy wskaźnik satysfakcji w swojej kategorii (80,70%) oraz rekord rekomendacji 80,50%. Osiągnął również najlepsze wyniki w 6 z 10 atrybutów oceny.

Zobacz: Peugeot 208 – samochód roku 2020. Także w wersji 100% elektrycznej.

Według danych ACAP, Peugeot odnotował wzrost sprzedaży o 6,5% i zamknął ten szczególnie wymagający rok obrotowy 2021 z 22.891 sprzedanymi egzemplarzami (auta osobowe + lekkie pojazdy użytkowe), co zapewniło mu udział w rynku na poziomie 13,1%. Marka jest również liderem krajowego rynku samochodów osobowych oraz segmentu SUV-ów. Dodatkowo Peugeot zdobył pozycję lidera rynku pojazdów typu BEV (samochody elektryczne na baterie; udział w rynku na poziomie 11,7%) oraz pierwsze miejsce na rynku pojazdów zelektryfikowanych (typu LEV) z 9,2-procentowym udziałem. W przypadku aut całkowicie elektrycznych Peugeot sprzedał w Portugalii 1.545 egzemplarzy (modele e-208, e-2008, e-Rifter i e-Traveller/e-Expert). W gamie aut hybrydowych Peugeot sprzedał 1.116 samochodów (3008 Hybrid, 508 i 508 SW Hybrid oraz 508 PSE). Łącznie więc na rynku aut zelektryfikowanych sprzedano w Portugalii w minionym roku 2.661 aut marki Peugeot.

Kolejnym segmentem, w którym Peugeot po raz kolejny potwierdził swoją wyjątkową pozycję lidera w Portugalii w 2021 roku, były SUV-y. W tym dziale rynku marka uzyskała udział w rynku na poziomie ponad 16,0%, w wyniku sprzedaży 9.865 egzemplarzy najnowszych wersji 2008, 3008 i 5008.

Biorąc pod uwagę, że portugalski rynek wzrósł  w roku 2021 zaledwie o 1,4%, wzrost sprzedaży marki sygnowanej lwem jest naprawdę imponujący. Zwłaszcza, że wzrost łatwiej uzyskać przy niewielkiej sprzedaży, niż u liderów rynku. Peugeot mocno pracował na swój sukces zwiększając udział rynkowy przez 12 lat z rzędu.

Peugeot był również najlepiej sprzedającą się marką w segmencie samochodów osobowych z 17.595 sprzedanymi egzemplarzami, udziałem w rynku na poziomie 12,0% (+1,1 punktu procentowego) i wzrostem sprzedaży o 11% w porównaniu do roku 2020, na rynku, który wzrósł jedynie o 0,8%.

Na rynku lekkich pojazdów użytkowych Peugeot utrzymał wiodącą pozycję w 2021 r. i odnotował 5.296 sprzedanych egzemplarzy, co dało mu 18,4% udziału w tym segmencie rynku.

„W Peugeot jesteśmy naturalnie dumni z wyników osiągniętych w 2021 roku. Konkurowaliśmy na tym rynku z doskonałymi markami, a w kolejnym szczególnie trudnym roku, ze względu na liczne warunki, które wpłynęły na sektor, udało nam się utrzymać nasze cele i zasoby na rzecz klienta Peugeot, kończąc rok na szczycie rankingów sprzedaży i broniąc marki, która od 12 lat odnotowuje wzrost rynkowego udziału. Te komercyjne i wizerunkowe sukcesy – tutaj podkreślam wybór „Consumer Choice”, w którym Portugalczycy wyróżniają nas po raz dziewiąty z rzędu – są wynikiem ciągłej pracy i konsekwentnej strategii ostatnich lat, a także zaawansowanych technologicznie produktów i związanych z nimi usług, nastawionych na elektryfikację, które coraz bardziej urzekają portugalskich klientów. Ale to wszystko nie byłoby możliwe bez silnej obecności Peugeot w całym kraju poprzez sieć dealerską oraz zaangażowanie i profesjonalizm wszystkich pracowników, marki i Stellantis w dostarczaniu klientom najlepszych usług” – mówi Jorge Tome, Brand Manager w Peugeot Portugalia.

Dzięki strategii opartej na najnowocześniejszych platformach technologicznych, inwestowaniu w transformację energetyczną i dekarbonizację, poprawę pozycji oraz odnowioną gamę modeli, które urzekają konsumentów, Peugeot odnotowuje rosnącą akceptację na rynku krajowym.

Przez 11 kolejnych lat Peugeot był jedyną marką samochodową, która odnotowywała wzrost udziału w portugalskim rynku samochodowym, a od 2009 roku zwiększyła swój udział praktycznie o 5 punktów. W 2021 roku, w roku, w którym nastąpiło znaczące odnowienie oferty, zwłaszcza w zakresie transformacji energetycznej, oraz miały miejsce kolejne udane premiery handlowe, wszystkie modele przyczyniły się do osiągnięcia przez markę wiodącej pozycji handlowej.

Najlepiej sprzedającymi się w Portugalii samochodami Peugeot były 2008 (6.404 sztuki), 208 (4.834 sztuki) i 3008 (2.652 sztuk) wśród auto osobowych praz Partner (4.372 sztuki) w segmencie lekkich samochodów dostawczych.

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot Portugal

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 200820830085008508508 PSEe-2008e-208e-Experte-Riftere-TravellerPeugeotsprzedaż
Udostepnij28Tweet18Udostepnij5
Poprzedni

Stellantis liderem rynku lekkich samochodów dostawczych w Austrii w 2021 roku

Następny

Corsa, Vivaro i Vivaro-e zwycięzcami konkursu Company Car & Van Awards w 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Corsa, Vivaro i Vivaro-e zwycięzcami konkursu Company Car & Van Awards w 2022 roku

ubezpieczenie, wypadek

Kara za brak OC w ciągu 10 lat wzrosła dwukrotnie

Peugeot czwarty rok z rzędu liderem rynku w Hiszpanii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.