Uwzględniając skumulowaną za dwa pierwsze miesiące bieżącego roku sprzedaż Peugeota we Francji okazuje się, że marka jest liderem segmentu SUV-ów na rodzimym rynku. I to mając jedynie dwa modele zaliczane do tej klasy – 2008 i 3008. Udział tych dwóch modeli w całym francuskim rynku sięgnął 7%!
Francuski rynek nowych aut osobowych i dostawczych wzrósł w ciągu dwóch pierwszych miesięcy o 3,8% (w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego). Peugeot utrzymuje w tych warunkach stabilną pozycję – wzrósł o 3,7% utrzymując rynkowy udział na poziomie 17,6%.
Jeśli chodzi o samochody osobowe, to francuski rynek urósł o 3,2%, a wzrost Peugeota wyniósł 2,2%. Udział w rynku marki sygnowanej kroczącym lwem sięga 17,3%.
Z kolei lekkie auta użytkowe marki Peugeot zanotowały wzrost o 11%, gdy cały rynek urósł o 7%. W tym segmencie do Peugeota należy 18,7% francuskiego rynku. Peugeot okazał się marką o najwyższym wzroście sprzedaży w okresie styczeń-luty w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W ciągu tych dwóch miesięcy Peugeot miał w gronie pięciu najlepiej sprzedających się we Francji aut aż trzy swoje modele. To 208-ka znajdująca się na pozycji drugiej (5-procentowy udział w rynku), 2008-ka na miejscu trzecim (3,5% w rynku) i 308-ka na pozycji czwartej (3,3% rynku).
Jednocześnie w lutym Peugeot był liderem w trzech segmentach we Francji. Najlepiej sprzedającym się kompaktem był w dalszym ciągu model 308 z udziałem w rynku na poziomie 3,4%. W grupie miejskich SUV-ów najlepiej sprzedawał się Peugeot 2008 zdobywając również 3,4% rynku. W segmencie kompaktowych SUV-ów wciąż przewodzi Nowy Peugeot 3008, który zdobył w drugim miesiącu bieżącego roku aż 2,5% francuskiego rynku.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze