W 2024 r. Peugeot pozostaje najpopularniejszym producentem lekkich samochodów dostawczych (e-LCV) w Wielkiej Brytanii, zwiększając wolumen sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych o 11% rok do roku. Jak wynika z najnowszych danych dotyczących rejestracji nowych pojazdów opublikowanych przez Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Motoryzacyjnych (SMMT), Peugeot także w maju zwiększył wolumen sprzedaży samochodów elektrycznych o 32% w porównaniu z majem 2023 roku.
Dobre wyniki sprzedaży w maju przyczyniły się do tego, że dane skumulowane za pierwszych pięć miesięcy bieżącego roku są dla Peugeota bardzo korzystne. W 2024 roku sprzedano na Wyspach 40.081 pojazdów sygnowanych lwem w porównaniu do 35.828 sprzedanych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Peugeot jest od początku roku najlepiej sprzedającym się producentem elektrycznych samochodów dostawczych (e-LCV) w Wielkiej Brytanii, a nowy e-Expert odegrał kluczową rolę w zdobyciu tytułu najpopularniejszego elektrycznego samochodu dostawczego w Wielkiej Brytanii w 2024 roku. Udział marki w rynku elektrycznych samochodów dostawczych wzrósł z 14,4% do obecnie 18,2%. W całym rynku samochodów dostawczych udział Peugeot w rynku wzrósł do 6,8%. W 2024 roku Peugeot sprzedał do tej pory ponad 10.100 samochodów dostawczych.
Od 2025 roku w Luton będzie prowadzona ograniczona produkcja nowego e-Experta, równolegle z kontynuacją produkcji samochodu spalinowego. Nowy Peugeot e-Partner produkowany jest w Ellesmere Port, pierwszym w Wielkiej Brytanii zakładzie produkującym masowo wyłącznie pojazdy elektryczne. Peugeot, obok swoich siostrzanych marek Stellantis, jest jedyną marką produkującą masowo lekkie samochody dostawcze w Wielkiej Brytanii.
Adam Wood, dyrektor zarządzający Peugeot UK, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych naszych pojazdów elektrycznych, w tym najlepiej sprzedającego się w Wielkiej Brytanii elektrycznego vana e-Expert oraz naszej gamy elektrycznych vanów, wiodącej na brytyjskim rynku e-LCV. Taki sukces pokazuje siłę naszej gamy pojazdów elektrycznych, dowodząc, że klienci korzystają z najszerszego wyboru pojazdów elektrycznych spośród wszystkich głównych marek europejskich”.
Od początku roku Peugeot zwiększył wolumen sprzedaży samochodów osobowych o 17%, osiągając w tym roku liczbę 29.976 rejestracji. Łącząc to z wynikami Peugeota w pojazdach dostawczych, jego udział w rynku pojazdów typu BEV wynosi 3,9%. Peugeot e-208 zajął drugie miejsce w segmencie elektrycznych aut miejskich.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze