W pierwszym kwartale tego roku najchętniej kupowaną marką w Portugalii był Peugeot, wynika z danych opublikowanych przez Portugalskie Stowarzyszenie Samochodowe.
Zobacz: Samochód roku 2020, Peugeot 208, w najlepszej cenie. Tylko na Peugeot.pl
W pierwszych trzech miesiącach tego roku Peugeot sprzedał 4594 samochody, tracąc zaledwie 5,9% w stosunku do zeszłego roku. Peugeot zwiększył też udział w rynku z 10,79% do 14,80%. Na drugim miejscu uplasował się Mercedes-Benz, który sprzedał 3286 pojazdów, co oznacza spadek o 21,9%. Niemiecka marka, która była przed rokiem trzecia, umocniła swoją pozycję na rynku z 9,29% do 10,59%. Podium zamyka BMW, które sprzedało 2579 samochodów, o 19,9% mniej niż w pierwszym kwartale 2020 roku. Bawarski producent uzyskał 8,31% udziału w portugalskim rynku.
https://www.youtube.com/watch?v=8u-LSmwJCVA
Zobacz: Test Peugeot 508 SW – duże komfortowe kombi z wnętrzem premium
Na czwartym miejscu znalazł się koncern Renault, sprzedając 2291 samochodów z udziałem 7,38%. Piąte miejsce to Citroën, ze sprzedażą na poziomie 2100 samochodów, a więc o 27,5% mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku.
Pełna klasyfikacja rynku portugalskiego wygląda następująco:
- Peugeot
- Mercedes Benz
- BMW
- Renault
- Citroën
- Toyota
- SEAT
- Opel
- Nissan
- Volkswagen
https://www.youtube.com/watch?v=4f8GpHIbrcg
źródło: ACAP
Najnowsze komentarze