Peugeot obchodzi w tym roku 210 urodziny. Z tej okazji powstało specjalne urodzinowe logo marki, które będzie towarzyszyć obchodom jubileuszu do końca roku 2020.
26 września 1810 roku poprzez wniesienie wkładu pieniężnego i wpis do rejestru, który istnieje w archiwach do dziś, oficjalnie powstała firma Peugeot Frères Aînés. Początkowo przedsiębiorstwo nie miało nic wspólnego z mobilnością, wytwarzano m.in. krynoliny, młynki do kawy i maszyny do szycia. Wreszcie, rozpoczęto montaż pierwszych pojazdów: rowerów a następnie produktów, z których marka słynie do dziś: samochodów.
Z okazji 210-lecia powstania marki, projektanci Peugeot Design Lab wykonali specjalne logo podkreślające ważną datę w historii producenta. Logo pojawi się podczas wszystkich jubileuszowych wydarzeń. Sylwetka lwa, znak rozpoznawczy marki, jest przedstawiony z boku i podkreślony strzałką co odnosi się do najstarszego istniejącego logo Peugeota zarejestrowanego w 1858 roku. Znak symbolizuje trzy cechy ostrzy produkowanych przez markę na samym początku istnienia: elastyczność, wytrzymałość i szybkość cięcia. Strzała wprowadza pojęcie prędkości.
Napis „210 lat” nawiązuje przede wszystkim do przeszłości marki, ale jest również odniesieniem do kolejnych 210 lat. Czarno-białe kolory logo podkreślają powściągliwość i oszczędność – mantrę Peugeota a krąg otaczający lwa utwierdza logo jako emblemat.
Obchody 210 urodzin Peugeota rozpoczęły się od kampanii promocyjnej i będą składały się z licznych wydarzeń obejmujących sieci społecznościowe (w oparciu o hashtag #210YEARSWITHPEUGEOT), ofertę urodzinowych produktów Lifestylowych i nie tylko. Od 1 września do 31 października Peugeot zaprasza wszystkich do Musée de l’Aventure Peugeot w Sochaux. Wstęp w tym okresie kosztuje tylko 1 euro.
Wreszcie, w dniach 2, 3 i 4 października w Sochaux odbędzie się rajd International Adventure Peugeot Meeting (IAPM) 2020. To wyjątkowe wydarzenie jest zarezerwowane dla członków społeczności Aventure Peugeot. W rajdzie weźmie udział 130 załóg. Na 300 kilometrowym odcinku po okolicach Doubs we Francji, w ciągu trzech dni będzie można zobaczyć historyczny przekrój samochodów marki: od Peugeot 201 po Peugeot RCZ. Więcej informacji można znaleźć na stronie IAPM 2020: https://iapm2020.fr/
Produkty lifestylowe dedykowane obchodom 210-lecia marki będą w sprzedaży pod koniec września w sklepie internetowym: https://boutique.peugeot.com.
Najnowsze komentarze