Dziś dniem prasowym rozpoczął się 16. Salon Samochodowy w Szanghaju. To wielka impreza wystawiennicza na największym rynku motoryzacyjnym świata. Nic więc dziwnego, że przyciąga największych. Nie może wśród nich zabraknąć także marek francuskich, zaangażowanych w Państwie Środka od paru dekad, ale dopiero od lat kilku naprawdę mocno. Dla koncernu PSA Chiny są już największym rynkiem zbytu.
O Citroënie i DS w kontekście targów w Szanghaju już pisaliśmy. Teraz czas na Peugeota, który na powierzchni 1.800 m² prezentuje nie mniej, niż 14 samochodów – seryjnych i koncepcyjnych – mając najszerszą gamę modelową w całej swojej historii obecności w Chinach. I najwyraźniej warto tak postępować – w pierwszym kwartale bieżącego roku zafakturowano w Chinach przeszło 106.000 Peugeotów, o 24,7% więcej, niż w pierwszym kwartale roku 2014. Cały chiński rynek wzrósł w tym okresie o 11,6%, a więc Peugeot rośnie ponad dwukrotnie szybciej!
Ostatnio wprowadzone na tamtejszy rynek modele Peugeota spotkały się z dużym zainteresowaniem. Pod koniec sierpnia rozpoczęto przyjmowanie zamówień na nowego Peugeota 408 (jego debiut miał miejsce rok temu na Salonie w Pekinie) – od 28.VIII.2014 zamówiono już ponad 45.000 egzemplarzy tego modelu, powyżej planów producenta. Od 9. stycznia 2015 roku oferowany jest też Nowy Peugeot 508, pod maską którego można mieć nowy silnik 1.8 THP.
Ale nie tylko sedany cieszą się popularnością w Państwie Środka. Chiński rynek nie tylko dynamicznie rośnie, ale też zmieniają się preferencje klientów. Coraz więcej Chińczyków chce jeździć SUV-ami i crossoverami. Nic więc dziwnego, że Peugeot prezentuje w Szanghaju model 2008. Ta premiera jest już za nami, a od chwili wprowadzenia tego auta do sprzedaży za Wielkim Murem zarejestrowano już ponad 61.000 egzemplarzy tego miejskiego crossovera. A wszystko to w niespełna rok! Lada chwila globalna sprzedaż tego auta przekroczy poziom 300.000 sztuk, co zbiegnie się zapewne z komercyjnym wprowadzeniem tego modelu na rynki Ameryki Łacińskiej. Na tamtejszy rynek trafią auta produkowane w brazylijskim Porto Real. W Chinach na rynek trafia właśnie wersja napędzana silnikiem 1.6 THP adresowana głównie do młodych przedstawicieli szybko rozwijającej się klasy średniej.
Duże znaczenie dla Peugeota ma model 308. Auto sprzedawane jest już w 124 krajach i skusiło ponad 280.000 klientów. Na chiński rynek trafi właśnie model 308 S – literka dodawana jest po to, by odróżnić hatchbacka od oferowanego w Państwie Środka sedana 308, na którego w minionym roku zdecydowało się za Wielkim Murem 95.000 klientów. Wersja dwubryłowa (hatchback) powinna się spodobać chińskim kierowcom poszukującym dynamicznych i wydajnych kompaktowych. Podczas prezentacji modelu 308 S w dniu 9. marca 2015 chińscy żurnaliści wyrazili spory aplauz dla tego samochodu.
Peugeot 308 S dostępny będzie w Chinach z silnikami 1 .6 THP, 1.2 THP oraz 1.6 CVVT, wszystkie z systemami Stop&Start. To oszczędne jednostki napędowe, a na spalanie i ekologię chińscy klienci zwracają uwagę coraz częściej.
Peugeot 308 S uzupełnia ofertę Peugeota w gamie aut kompaktowych – teraz w Chinach oferowane będą modele 301, 308 sedan, 408 oraz 308 S. To bardzo młoda gama produktowa – średnia wieku oferowanych modeli jest niższa niż 3 lata (chodzi oczywiście o staż rynkowy, a nie rok produkcji).
Szanghaj jest miejscem premiery zapowiadanego przed kilkoma dniami Peugeota 308 R HYbrid. Niebanalna stylistyka i wydajność, to główne atuty tego kompaktu o osiągach supersamochodu. Styl nawiązuje do koncepcyjnego Quartza, zaś kierowca ma do dyspozycji 500 KM z napędu hybrydowego zapewniającego napęd na cztery koła. Wewnątrz przewidziano cztery indywidualne siedzenia i połączenie francuskiej elegancji z elementami sportowymi. Ten samochód naprawdę może się podobać!
Na salonie w Szanghaju Peugeot pokazuje też znane i cenione modele z linii Roland Garros. W tym roku są to Peugeot 2008 1.6 THP Roland Garros i Peugeot 3008 Roland Garros.
Na stoisku francuskiej marki nie brakuje też jednośladów, bo zdaniem Peugeota mobilność, to nie tylko samochody. Można zobaczyć skuter Peugeot Metropolis oraz najnowszy rower elektryczny Peugeot AE21. Jednoślady Peugeota są dystrybuowane w Państwie Środka od 2011 roku poprzez sieć 104 wyspecjalizowanych dealerów.
No i na koniec niespodzianka z kroczącym lwem. Peugeot zapowiedział, że jeszcze w tym roku otworzy w Pekinie salon Peugeot Avenue – coś w stylu tego z paryskich Pól Elizejskich. Tyle, że ten w Chinach będzie większy – powierzchnia sięgnie 1.800 m², a do dyspozycji odwiedzających będą aż trzy piętra! Idealne miejsce, by dzielić się z fanami doświadczeniem i emocjami.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze