Wszystkie trzy marki koncernu PSA są obecne na Salonie Samochodowym w Tokio. Pisaliśmy już o debiucie na tej imprezie marki DS, pisaliśmy o Citroënie szykującym się do wprowadzenia na japoński rynek modelu C4 Cactus, a teraz przyszedł czas na wieści z marki sygnowanej kroczącym lwem. Bo Peugeot również pojawił się w Tokio i przygotował z tej okazji trzy premiery.
Salon Samochodowy w Tokio rozpoczął się w środę dniem prasowym, a od czwartku jest dostępny dla szerokiej publiczności. Organizatorzy szacują, że targi odwiedzi około 900.000 Japończyków. Nic więc dziwnego, że Peugeot poważnie potraktował tę imprezę i przygotował debiut trzech ważnych dla siebie modeli.
Nowy Peugeot 208 i silniki PureTech
Peugeot prezentuje odświeżoną 208-kę, w której trzon oferty stanowią silniki PureTech docenione przez jurorów konkursu International Engine of the Year. W swojej klasie pojemności ten silnik nie miał w tym roku realnej konkurencji! Peugeot 208 pierwszej generacji sprzedał się w Japonii w ilości niemal 7.000 egzemplarzy. Francuzi liczą, że odświeżona wersja będzie się cieszyła jeszcze większym zainteresowaniem. „Jeszcze”? Tak – osiągnięty wynik był całkiem dobry, Japończycy wszak na swoim rynku mają ogromny wybór modeli rodzimych marek. Jednakże Peugeot 208 z silnikiem PureTech i nową automatyczną skrzynią biegów może się podobać – jest prosty, bezpretensjonalny, wydajny i oferuje dużą przyjemność z jazdy, a to cenią sobie klienci w Japonii. Doskonałe wyposażenie, w tym Park Assist i Active City Brake zapewne skuszą niejednego mieszkańca Kraju Kwitnącej Wiśni.
Nowy Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport
W Tokio debiutuje też samochód, który swoją światową premierę miał zaledwie półtora miesiąca temu we Frankfurcie. To najbardziej ekscytująca wersja kompaktowej 308-ki – GTi opracowane w ścisłej współpracy z działem sportu Peugeota. Teraz w Tokio Peugeot 308 GTi ma swoją premierę azjatycką. A Japończycy kochają mocne samochody, uwielbiają też sporty motorowe, należy się więc spodziewać, że ta odmiana będzie się dobrze sprzedawała w Kraju Kwitnącej Wiśni. 270 KM zapewne skusi niejednego…
Peugeot 508 GT BlueHDi – czysty i oszczędny
Japończycy mają hopla na punkcie ekologii, czystości, świeżego powietrza i zapewne nie lubią koncernów, które w tym względzie oszukują ;-) Peugeot od lat inwestuje w badania i technologie, które sprawiają, że produkowane przez koncern PSA samochody rzeczywiście osiągają znakomite efekty w zakresie niskiego spalania i emisji szkodliwych substancji. Jednym z dowodów są silniki gamy BlueHDi. Dwulitrowa odmiana tej jednostki jest montowana m.in. w Peugeocie 508, które to auto jest właśnie pokazywane w Tokio. Francuzi są tak pewni jego czystości, że po raz pierwszy od 40 lat zaoferowali w Japonii samochód z silnikiem diesla. Co więcej – auto zostanie objęte zachętami podatkowymi japońskich władz, którym leży na sercu promowanie ekologicznych rozwiązań w motoryzacji.
Peugeot ma tu wiele do zaoferowania. Był pierwszą firmą motoryzacyjną na świecie, która wprowadziła do aut osobowych filtry cząstek stałych. Dzisiejsze diesle HDi wykorzystują masę różnych rozwiązań pozwalających na faktyczną redukcję emisji substancji szkodliwych. W zakresie tlenków azotu na przykład wykorzystywany jest system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Od dawna PSA stosuje też systemy Stop&Start. W efekcie diesle HDi bez trudu spełniają normę czystości spalin Euro 6.
Japoński rynek samochodów osobowych notuje ostatnio spadki. Od początku roku skurczył się o 12%, ale Peugeot w tych realiach odnotował 1-procentowy wzrost (dane za pierwsze trzy kwartały). W tym czasie Peugeot sprzedał w Japonii blisko 4.000 samochodów, w czym duży udział miał model 308. Myślę, że po wprowadzeniu do tamtejszych salonów wersji 308 GTi klienci wysupłają trochę jenów i powiększą te statystyki ;-)
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze