Światowa premiera modelu 3008 – crossovera Peugeota
Na oryginalnym stanowisku Peugeot prezentuje światową premierę swojego crossovera 3008.
3008: Nowa technologia, nowe prowadzenie
Model 3008 jest nowym przestrzennym kompaktem przeznaczonym do odkrywania nowych terytoriów. Wielozadaniowy, pozycjonowany na skrzyżowaniu wielu światów, tak na zewnątrz jak i wewnątrz z kabiną tyleż praktyczną, co wartościową dla kierowcy i pasażerów. Wyposażony w technologiczne nowinki (kontrola przyczepności, dynamiczna kontrola przechyłów, wyświetlacz na wysokości głowy, alarm odległości, automatyczny hamulec postojowy), które przyczyniają się do przyjemności prowadzenia oraz do bezpieczeństwa.
Model 3008 chce się odznaczać dobrymi wynikami poszanowania dla środowiska, z których pierwszy, to tylko 130g CO2/km.
308 CC: Największy kabriolet z coupé-kabrioletów
Z modelem 308 CC Peugeot wzmacnia swoją pozycję lidera w dziedzinie coupé-kabrioletów. Nowy CC łączy elegancję, wyrazisty styl i dynamikę, wraz z syntezą komfortu oraz przyjemnego i precyzyjnego zachowania na drodze. Swoje innowacyjne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa określa swój statut najwyższej pozycji w gamie: podgrzewanie karku (system „Airwave”), łuki wysuwane pirotechnicznie oraz – rzecz unikalna na świecie – poduszka powietrzna chroniąca głowę.
Łącznie na stoisku Peugeota na Salonie Genewskim zaprezentowanych zostanie 25 samochodów.
Oferta mobilności globalnej i trwałej
Nowa edycja Salonu w Genewie jest dla Peugeota okazją ogłoszenia i wykazania swojej woli bycia kimś odpowiedzialnym za mobilność globalną i trwałą, łącząc niską szkodliwość dla środowiska i bezpieczeństwo na wysokim poziomie oraz oferując konkurencję na dwóch, trzech lub czterech kołach (rowery, skutery, samochody).
Propozycja na każde rozwiązanie mobilności z mistrzowską emisją CO2 oraz zużyciem paliwa, jest celem Marki, symbolizowanym przez krok „Blue Lion”. To stanowisko znajduje swoje skonkretyzowanie w poszukiwaniu i adoptowaniu ważnych rozwiązań technicznych szanujących środowisko. Peugeot jest dzisiaj niekwestionowanym europejskim liderem samochodów o niskim spalaniu i niskiej emisji CO2.
Co szósty sprzedany w Europie samochód emitujący mniej niż 120g CO2/km to Peugeot.
Ten wynik jest ilustrowany w przestrzeni wystawienniczej Marki modelem 207 1.6 HDi FAP 90 KM, który proponuje zestaw techniki o szczególnych osiągach (specyficzna aerodynamika, zoptymalizowana kalibracja silnika), które pozwolą wkrótce obniżyć emisję CO2 do poziomu 99 g/km, gdzie nowy 107 ma w tej chwili wynik 106g/km, a trafiący wkrótce do sprzedaży model 407 1.6 HDi FAP 110KM opanowuje swoją emisję CO2 do jedynych 129g/km.
W końcu dla podtrzymania i umocnienia swojego liderowania, Marka inwestuje w następujące technologie:
– w świecie hybryd, koncepty prezentowane na stanowisku świadczącym o przewadze Grupy w materii „hybrydowania” nowej generacji. Tak więc, mniej niż dwa lata od prezentacji, model 3008 będzie pierwszym hybrydowym pojazdem w Grupie (PSA);
– Peugeot zaangażował się również w dziedzinę mikro-hybrydacji. Stop&Start drugiej generacji będzie szeroko stosowany począwszy od 2011 roku;
– w dziedzinie samochodów elektrycznych, Peugeot, który w 1995 roku stworzył model 106 (do dziś sprzedany w największej ilości samochód elektryczny na świecie), goni bardziej niż kiedykolwiek swoją dawną aktywność, chwytając podparcie w postaci technologii bardziej obiecujących.
Promowanie nowego podejścia do prowadzenia samochodu z pojazdami jeszcze bardziej szanującymi środowisko, osoby i przykłady w materii bezpieczeństwa ustanawiają linię działania Peugeota w najbliższej przyszłości.
Koncepty Prologue HYbrid4, RC HYbrid4 i HYbrid3 compressor są demonstratorami tego podejścia Marki do ochrony środowiska.
W efekcie, technologia HYbrid która łączy silnik spalinowy i silnik elektryczny pozwala na prawdziwy przełom w zużyciu paliwa i emisji CO2. Te silniki mogą funkcjonować oddzielnie (tryb zero emisji z wykorzystaniem jedynie silnika elektrycznego) lub razem, co pozwala również na nadwyżkę mocy dostępną na żądanie, a zwłaszcza na napędzanie czterech kół.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Mijal
Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze