Ciekawe rzeczy dzieją się na rynku francuskim. Liderem sprzedaży pozostaje Peugeot, na drugim miejscu Renault jednak na trzecie powraca Citroën, który na początku roku musiał to miejsce oddać marce Dacia. Teraz wraca w wielkim stylu a ilość rejestracji szybko rośnie.
Stellantis wyraźnie zmienił politykę sprzedażową. Nie ma już utrzymywania wysokich cen i większych braków w dostawach. Dealerzy dostali narzędzia sprzedaży nie tylko we Francji, warto więc zajrzeć do polskich salonów francuskich marek. Citroën, Peugeot i Renault przygotowały ciekawe promocje dla klientów, wrócił sezon na rabaty i zniżki. Wróćmy jednak do Francji.
Wszystko to odbija się bardzo pozytywnie na wynikach. Stellantis i Renault miały wzrosty większe, niż cały rynek a ten we Francji mocno rośnie, aż o 24,23% w stosunku do marca zeszłego roku.
Najpopularniejszym modelem we Francji jest nieustająco Peugeot 208 II. Nie ma się co dziwić, ten samochód nie tylko świetnie wygląda, ale ma też bardzo nowoczesne wnętrze i jest znakomitym kompanem podróży po mieście i nie tylko. Na drugim miejscu znalazło Renault Clio V, które za moment otrzyma mocne wsparcie w postaci faceliftingu. Na trzecim uplasowała się Dacia Sandero a czwarte należy do Citroëna C3. Ten miejski model potrzebuje odświeżenia i producent już nad tym pracuje. Takim zupełnie nowym C3, którego nie ma jeszcze w Europie jeździliśmy kilka dni temu premierowo w Brazylii – tu znajduje się relacja naszej specjalnej wysłanniczki.
W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych aut znalazły się jeszcze Peugeot 2008, Peugeot 308, Renault Captur, Peugeot 3008, Tesla Model Y oraz Dacia Spring.
Ranking marek – marzec 2023 r. Francja
1. Peugeot
2. Renault
3. Citroën
4. Dacia
5. Volkswagen
6. Tesla
7. Toyota
8. BMW
9. Ford
10. Audi