Peugeot zaprezentował na targach w Paryżu kilka bardzo ciekawych modeli. Zgodnie z obietnicą zaczynamy więc relację z Paris Mondial de l’Automobile 2022, tym razem pełna własna relacja. Poczytajcie jak było:
Wczoraj dniem prasowym rozpoczęły się pierwsze popandemiczne targi samochodowe w Paryżu. W stolicy Francji padał deszcz, a kiedy wszedłem do centrum wystawienniczego w Porte de Versailles, to przeraziłem się, że chyba wybrałem się tam w niewłaściwy dzień. W pierwszej hali, do której skierowałem swoje kroki… budowano stoiska ekspozycyjne! Czyżbym dotarł o jeden dzień za wcześnie? Zwłaszcza, że na teren targów wszedłem nie niepokojony przez nikogo, kto chciałby zobaczyć moją akredytację! Na szczęście nie było tak źle – poszedłem po prostu gdzie indziej i trafiłem do hali, gdzie ten dokument dla dziennikarzy sprawdzano. I tak zobaczyłem, co pokazał Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022.
Akurat zaczynała się konferencja prasowa na stoisku francuskiej marki – tłum nie pozwalał niczego obejrzeć, a i posłuchać było ciężko. Cóż – takie życie ;-) Trzeba sobie jakoś radzić i materiał dla naszych Czytelników zrobić. Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022 prezentował przede wszystkim swoją nowość – model 408. To samochód o sylwetce coupe, duży, mogący się podobać, choć do mnie akurat ten typ nadwozia nie do końca przemawia. Niemniej jednak przyznać trzeba, że 408-ka jest autem okazałym, rzucającym się w oczy i dobrze się prezentującym. Wzbudzała ogromne zainteresowanie i trzeba było się mocno nakombinować i nierzadko poczekać, aby złapać ją w kadr niemal bez wchodzących przed obiektyw ludzi.
Peugeot 408 jest samochodem nadzwyczaj przestronnym. To auto oferuje naprawdę dużo miejsca na nogi, a i nad głowami pasażerów na kanapie sporo ostaje. Mam 181 cm wzrostu, a mogłem usiąść z tyłu bez trudu – tylko włosami przy pełnym wyprostowaniu sylwetki lekko dotykałem podsufitki. Jedynie górna krawędź otworu drzwiowego została poprowadzona dość nisko, więc przy wsiadaniu i wysiadaniu trzeba się nieco mocniej pochylić.
Kokpit, a w zasadzie i-Cockpit®, prezentuje się dobrze – jest znany z innych nowych modeli Peugeota. Każdy fan marki odnajdzie się tu bez trudu. Ci, którzy jeszcze się z tym wnętrzem nie zapoznali według mnie też bez trudu przywykną do innej idei, która zaowocowała kierownicą o niewielkiej średnicy i zegarami (w postaci ekranu ciekłokrystalicznego), na które patrzy się ponad jej wieńcem. Wykonanie i materiały pozostają na bardzo wysokim poziomie.
Sprawdź aktualną ofertę samochodów Peugeot w Polsce na https://www.peugeot.pl
Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022 pokazał kilka egzemplarzy 408-ek. Auto jest spore (ma niemal 470 cm długości) i posadowione jest na płycie podłogowej zapewniającej rozstaw osi rzędu 279 cm. To w praktyce tyle, ile nieco dłuższy Citroën C5 X. I te rozmiary naprawdę czuć we wnętrzu. Do tego dochodzi ogromny bagażnik mieszczący 536 litrów. Dzięki pokrywie unoszonej wraz z szybą (mamy do czynienia z nadwoziem typu fastback) dostęp do kufra jest bardzo łatwy i można tam wrzucić naprawdę duże rzeczy.
Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022 pokazał tez swoją Sferę – przezroczystą okrągłą kulistą konstrukcję, w której obraca się powoli Peugeot 408. Samochód można w efekcie obejrzeć z każdej strony. Pierwotnie „The Sphere” ustawiono w Louvre-Lens, a teraz można ją obejrzeć na paryskim salonie samochodowym.
Ale 408-ka to nie wszystko. Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022 pokazuje też najnowsze wcielenie modelu e-208 – z mocniejszym o 15% silnikiem i wydłużonym o ponad 10% zasięgiem. Teraz auto jest w stanie przejechać na pełnym ładowaniu nawet 400 km, a silnik generuje 156 KM. Wzrost zasięgu uzyskano na dwa różne sposoby – zwiększono pojemność akumulatora (ma teraz 51 kWh brutto) oraz ograniczono zużycie energii (do nawet 12 kWh/100 km).
Inną premierą, jaką zafundował nam Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022, jest elektryczny skuter Peugeot e-Streetzone. Jednoślady są jednym ze znaków rozpoznawczych francuskiej marki od wielu lat, a Peugeot elektryfikuje także tego typu środki lokomocji. Bez większego rozgłosu, ale jednak pokazano e-Streetzone, który stał sobie cichutko na stoisku marki liczącym 900 m².
Nie zabrakło także akcentów sportowych. Peugeot na Paris Mondial de l’Automobile 2022 pokazał swoją nową broń w wyścigach długodystansowych – 9X8. Auto robi wrażenie! W takim samym kolorze tuż za nim ustawiono Peugeota 508 SW PSE – 360-konną hybrydę z napędem na cztery koła w wersji kombi. Sedana testowałem w ubiegłym roku i było to bardzo przyjemne auto.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze