Salon Samochodowy w Bratysławie nie jest kluczową imprezą tego typu na Starym Kontynencie, ale na rynku słowackim ma swoje znaczenie. Ba – z uwagi na położenie słowackiej stolicy nie brakuje tam gości z sąsiedniej Austrii, czy nawet z Czech. A co takiego na Salonie Samochodowym w Bratysławie pokazała marka Peugeot?
Widać wyraźnie, że Peugeot wkracza w kolejną erę swojego rozwoju, w erę transformacji energetycznej. Na Salonie Samochodowym w Bratysławie Peugeot prezentuje w związku z tym – i jest to premiera w tym kraju – swój w pełni elektryczny samochód. To o tyle ciekawe, że jego produkcja odbywa się… właśnie na Słowacki, w nieodległej od Bratysławy Trnavie. To tam bowiem zlokalizowana jest fabryka Grupy PSA produkująca samochody segmentu B, w tym Peugeota 208. Także Nowego e-208.
Odwiedzający Salon Samochodowy w Bratysławie mogą obejrzeć Peugeota e-208. To samochód występujący w trzech wersjach napędowych – z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym i elektrycznym. A z uwagi na niebanalną stylistyką najnowsze wcielenie 208-ki było niewątpliwą gwiazdą Salonu Samochodowego w Genewie.
Jakie ciekawe samochody można obejrzeć na stoisku Peugeota podczas Salonu Samochodowego w Bratysławie? Przede wszystkim spalinowe i elektryczne wersje wspomnianego Peugeota 208. Warto też zajrzeć do środka tego samochodu, bo swoją premierę ma w nim najnowsza wersja i-Cockpitu, i-Cockpit® 3D. Poza tym na targach miała miejsce słowacka premiera Peugeota 508 SW, obok którego stoi oczywiście liftback Peugeot 508, niedawno wprowadzony na słowacki rynek. Obie wersje zdobyły tytuł Car of the Year 2019 na Słowacji.
Na stoisku nie brakuje też najnowszego kombivana marki Peugeot. Chodzi oczywiście o model Rifter. Jest też cała gama SUV-ów marki – modele 2008, 3008 i 5008. Są kompaktowe modele, takie jak Peugeot 308 SW GT oraz jakże funkcjonalny duży van, Peugeot Traveller.
Stoisko marki Peugeot znajduje się w hali B2. Ma ponad 450 m². targi rozpoczęły się we wtorek, 30. kwietnia i potrwają do końca tygodnia, czyli do 5. maja. Z tej okazji Peugeot przygotował specjalną ofertę handlową, co Słowaków z pewnością ucieszy. Dziś, 3. maja, na stoisku pojawią się słowaccy ambasadorzy marki Peugeot, słowaccy aktorzy, Filip Tůmu i Dominika Kavaschová.
Marka Peugeot od dawna plasuje się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych nowych aut na Słowacji. W minionym roku odnotowała najwyższą roczną sprzedaż w historii swojej obecności w tym kraju i wzrost sprzedaży rok do roku o niemal 20%. Sukces opiera się w dużej mierze na SUV-ach – na modele 2008, 3008 i 5008 przypada prawie połowa sprzedaży Peugeota na Słowacji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze