Wiadomości

20 najpopularniejszych aut elektrycznych z dotacją – ranking Carsmile

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-31
Wiadomości

Znamy finalistów konkursu DS Automobiles na nowy grill w DS 3

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Alpine zaprezentuje swój Hypercar 2024 w setną rocznicę 24-godzinnego wyścigu Le Mans

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-31
Wiadomości

1,5 miliona Vivaro z fabryki w Luton. Stellantis bije kolejny rekord

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-03
Wiadomości

Czy dealerzy marek pracujących w modelu agencyjnym znikną? Rosną obawy sieci sprzedaży w Europie

autor Tomasz Nowicki
2023-05-30
2018 - EZ-PRO
Wiadomości

Autonomiczne autobusy ruszą wkrótce we Francji dzięki Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Używane Renault Mégane III coupé cabrio. Ile kosztuje i czy warto kupić?

autor Maciej Mokwiński
2023-05-29
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Peugeot na Salonie Samochodowym w Brukseli 2023 – spektakularny początek roku pod znakiem samochodów elektrycznych

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-01-12
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 7 minut
87 7
A A
0

W dniach od 13 do 22 stycznia 2023 roku Peugeot zaprasza na swoje stoisko w hali 7 w Palais du Heysel, gdzie odbywają się pierwsze w tym roku międzynarodowe targi samochodowe.

Linda Jackson, dyrektor generalna marki Peugeot: „Salon w Brukseli to dla Peugeot wydarzenie wręcz obowiązkowe – to już setna edycja salonu, który jest pierwszym w roku spotkaniem niemal wszystkich producentów z branży samochodowej. Po prezentacji modelu Peugeot Inception Concept, który uosabia wizję przyszłości marki na lata 2025–2030, pokażemy brukselskiej publiczności wszystkie nasze zelektryfikowane modele. Salon rozpocznie w spektakularny sposób naszą ofensywę technologiczną, która zmierza do realizacji ambitnego celu marki – Peugeot chce być liderem wśród marek samochodów w 100% elektrycznych”.

Nowy Peugeot 408 – drapieżny fastback

Nowy Peugeot 408 stanowi świadectwo wyjątkowej kreatywności zespołu projektantów i inżynierów marki, których dziełem jest fastback o sylwetce niespotykanej w segmencie C. Zarówno w historii marki, jak i na obecnym rynku motoryzacyjnym, Peugeot 408 jest prekursorem nowych trendów.

Kocia sylwetka nadaje samochodowi unikatowy wygląd. Parametry aerodynamiczne i zelektryfikowany napęd zostały zaprojektowane z myślą o efektywności energetycznej. Intuicyjne w obsłudze technologie zapewniają wyjątkową przyjemność prowadzenia.

Peugeot i-Cockpit® (kompaktowa kierownica, cyfrowe instrumenty pokładowe, intuicyjny ekran dotykowy) jest istotnym wyróżnikiem samochodów marki. Od dziesięciu lat jest systematycznie wzbogacany i unowocześniany w kolejnych generacjach modeli Peugeot. W nowym Peugeot 408 wręcz imponuje ergonomią, jakością zastosowanych technologii i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym i-Connect.

Gama napędów obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy 180 i 225 KM oraz wersję benzynową z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są oferowane wyłącznie z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. W późniejszym terminie zostanie wprowadzona wersja w 100% elektryczna.

W obu wersjach hybrydowych typu plug-in pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 12,4 kWh, a moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 7,4 kW. Czas ładowania wynosi od 1 godz. 55 min do 7 godz. 5 min w zależności od stacji ładowania.

Nowy model ma długość 4,69 m i imponujący rozstaw osi 2,79 m, który zapewnia maksymalną ilość miejsca w kabinie. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 536 l do 1611 l (w wersji benzynowej) po złożeniu tylnych siedzeń.

Nowy Peugeot 408 walczy o tytuł Car of the Year 2023

Tytuł samochodu roku jest przyznawany przez jury składające się z 59 dziennikarzy z 22 krajów Europy, specjalizujących się w motoryzacji. Uroczystość ma miejsce podczas dnia prasowego na Salonie Samochodowym w Brukseli. Zapraszamy 13 stycznia od 12:00 do 12:45 do hali nr 9, gdzie będzie można poznać zwycięzcę!

Nowy Peugeot 408 znalazł się w gronie 7 finalistów. Jurorów ujęła atrakcyjna stylistyka nowej sylwetki, przyjemność prowadzenia i sprawność jednostek napędowych.

Peugeot e-208 GT – większa moc i efektywność energetyczna

W Peugeot e-208 GT wprowadzono ważną zmianę technologiczną – zastosowano w nim silnik z nowego modelu Peugeot e-308. Jego maksymalna moc jest o 15% wyższa – zwiększono ją ze 136 do 156 KM – a prace prowadzone w celu podniesienia sprawności energetycznej umożliwiły obniżenie zużycia energii do zaledwie 14,6 kW/h (w wersji e-208 GT). Dzięki temu zasięg wzrósł o 10,5% (+ 38 km) i wynosi obecnie 398 km* (w wersji e-208 GT).

Już pod koniec 2021 roku udało się e zwiększyć zasięg modelu do 362 km, czyli o 22 km w porównaniu z pierwszą wersją wprowadzoną na rynek pod koniec 2019 r. W rezultacie udoskonaleń wprowadzonych od początku istnienia tego samochodu zasięg Peugeot e-208 wzrósł łącznie o 17,65%, a zużycie energii spadło o 15%.

Peugeot 308 SW – wyrazisty styl i rasowy profil

Wydajny i ultranowoczesny Peugeot 308 SW w pełni spełnia oczekiwania klientów z segmentu kompaktowych kombi. Długość 4,64 m i rozstaw osi 2,73 m zapewniają pasażerom wystarczającą ilość miejsca.

Zoptymalizowana aerodynamika nadwozia (Cx=0,277 i SCx=0,618 m) przekłada się na niższą emisję CO₂ i niższe zużycie paliwa. Liczne i praktyczne schowki zapewniają użytkownikom wygodę. Szeroka środkowa konsola z łatwością mieści potrzebne na co dzień przedmioty należące do kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.

Peugeot 308 SW oferuje kilka rodzajów napędu: hybrydowy typu plug-in (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), benzynowy (PureTech 130 S&S M6 i PureTech 130 S&S EAT8) oraz wysokoprężny (BlueHDi 130 S&S EAT8).

508 Peugeot Sport Engineered

Wraz z wydajnymi wersjami Peugeot 508 i 508 SW, występującymi pod nazwą Peugeot Sport Engineered, marka stworzyła koncepcję odpowiedzialnych osiągów – Neo-Performance – idealne połączenie sportowych parametrów i technologii.

Wstawki w kolorze Kryptonite odwołują się do nowej identyfikacji wizualnej Peugeot Sport, a układ tylnych świateł w kształcie trzech pazurów nawiązuje do tradycji marki.

508 Peugeot Sport Engineered to prawdziwa wizytówka zaawansowania technologicznego marki, która dobitnie ukazuje niezwykły potencjał inżynierów Peugeot SPORT. Wielokrotnie udowodnili oni swoje umiejętności w międzynarodowych mistrzostwach, takich jak rajdowe mistrzostwa świata WRC (World Rally Championship), rajdy DAKAR, Pikes Peak czy Mistrzostwa Świata Wyścigów Długodystansowych WEC (Word Endurance Championship).

Równolegle z debiutem Peugeot 508 PSE marka zapowiedziała swój powrót do Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC) w prestiżowej kategorii LMH (Le Mans Hypercar).

PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – DESIGNED TO RACE

Peugeot 9X8, hybrydowy wyczynowy bolid najnowszej generacji, zadebiutował w 2022 roku startem w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych FIA (WEC). Uzyskał obiecujące wyniki podczas występu w Monzy we Włoszech, na torze Fuji (Japonia) i w Bahrajnie.

Bolid jest wierny współczesnej stylistyce marki: zachowuje sylwetkę przyczajonego kota, płynnie biegnące linie nadwozia zwieńczone sportowymi elementami, czyste i mocno wyprofilowane płaszczyzny boków samochodu oraz charakterystyczny układ świateł z trzema śladami pazurów typowych dla marki. Peugeot 9X8 stał się już kultowym samochodem, urzeczywistnieniem rewolucji estetycznej i technicznej, przedstawicielem designu najwyższej próby.

Rok 2023 – dwanaście miesięcy pod znakiem modeli elektrycznych Peugeot

Oprócz flagowych modeli na stoisku Peugeot na Salonie w Brukseli pojawią się inne zelektryfikowane samochody: SUV-y (w 100% elektryczny e-2008 i 3008 Plug-in Hybrid) Peugeot 308 oraz dostawczy Peugeot e-Eexpert.

Rok 2023 przyniesie duże przyspieszenie w elektryfikacji gamy Peugeot. Już w pierwszym półroczu wszystkie modele marki będą dostępne w jednej lub kilku wersjach zelektryfikowanych, jak np. Peugeot 3008 i 5008 w wersji Hybrid.

Peugeot będzie dysponował najszerszą e-ofertą w Europie – od elektrycznych rowerów przez e-skutery i samochody osobowe po samochody dostawcze. Spełni w ten sposób wszystkie potrzeby klientów w zakresie zelektryfikowanej mobilności. Marka jest na najlepszej drodze do realizacji celu, jakim jest oferowanie w 100% elektrycznej gamy pojazdów w Europie już w 2030 roku.

 

 

źródło: Peugeot Polska


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

2023-06-04

Nowy Peugeot e-308 „First Edition” debiutuje na kolejnym rynku. Karta do ładowania jako opcja

2023-06-04

Peugeot z dużymi sukcesami we Włoszech. Wyniki maj 2023

2023-06-03

Peugeot ujawnił cennik modelu 2008 po face liftingu 2023 we Francji

2023-06-02
Tagi: 308408508 PSE9X8e-208Peugeottargi motoryzacyjne
Udostepnij32Tweet20Udostepnij6
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Rusza sprawa sądowa przeciwko Renault za wadliwe silniki 1.2 TCe. Dotyczy 400 tysięcy aut w Europie!

    6630 udostępnienia
    Udostepnij 2652 Tweet 1658
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    1314 udostępnienia
    Udostepnij 526 Tweet 329
  • Skąd się bierze fenomen Renault Arkana?

    2945 udostępnienia
    Udostepnij 1178 Tweet 736
  • Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

    686 udostępnienia
    Udostepnij 274 Tweet 172

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 207 1.6 16V 110KM – miejski lew z oszczędnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-29
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-22
Renault - testy i opinie

Test: Renault Talisman S-Edition 1.8 TCe 225 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-25
Renault Clio lepsze niż Volkswagen Golf. Nowy lider w Europie!
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio TCe 130 KM EDC RS Line – hatchback w sportowym stylu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-31
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Sławek - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Sławek - Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

Zobacz też

Mateusz Puszkarski zbiera środki na multimedialny przewodnik drogowy dla kierowców z niepełnosprawnościami

Dlaczego używane samochody ciągle drożeją?

Renault kontra Nissan? Sojusz nadal w stanie napięcia

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.