Peugeot nie jest na Bliskim Wschodzie marką pierwszego wyboru, ale odpuścić sobie taki rynek? Nie, to byłaby głupota. Tym bardziej, że francuski koncern przecież aktywnie walczy o zwiększenie swoich udziałów w rynkach azjatyckich, o czym co jakiś czas informujemy. Nic więc dziwnego, że Peugeot pojawił się na Salonie Samochodowym w Dubaju (Dubai International Motor Show). Francuską markę reprezentował Philippe-Jean Lafond, dyrektor wykonawczy PSA na obszar Bliskiego Wschodu i Afryki Subsaharyjskiej.
Peugeot przyszykował ciekawą ekspozycję z kilkoma regionalnymi premierami, z których najważniejszy był niewątpliwie pokaz Peugeota 308 GTi. Zaprezentowano też najnowsze wersje modeli 208, 308, 508, 2008 oraz 3008.
Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport
Od chwili premiery Peugeota 205 GTi Peugeot sprzedał przeszło 800.000 swoich usportowionych modeli – 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… oraz nowego 308 GTi by Peugeot Sport. Pod maską tego ostatniego pracuje 270-konny silnik 1.6 THP „poprawiony” przez Peugeot Sport, w efekcie czego jest to najmocniejszy seryjny Peugeot w historii. Co ważne w dzisiejszych czasach – silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro6 emitując średnio jedynie 139 g dwutlenku węgla na kilometr.
do mocy w swoim segmencie z wynikiem 4,46 kg/KM. Auto osiąga 100 km/h po sześciu sekundach, a 1.000 metrów po 25,3 sekundy. Auto można będzie zamówić w malowaniu dwukolorowym, bardzo charakterystycznym – jeszcze nikt tego nie próbował. Połączenie czerwieni (Ultimate Red) i czerni (Perla Nera Black) w tak charakterystyczny sposób dowodzi ostrości samochodu, ale i jego czystej, prostej formy. Podobnej prostoty można oczekiwać we wnętrzu.
Mała kierownica (351 x 329 mm) zapewnia naturalny chwyt i dużą precyzję prowadzenia, bo o układ kierowniczy też zadbali specjaliści z Peugeot Sport.
W samochodzie oczywiście pojawia się rozwiązanie nazywane Peugeot i-Cockpit® – za pomocą dotykowego ekranu steruje się większością elementów wyposażenia. Dostęp bezkluczykowy, kubełkowe fotele, czy wyświetlacz typu HUD (head-up display), to oczywistość ;-)
Peugeot 308
Ale Peugeot oferuje też spokojniejsze, a przy okazji i tańsze odmiany Peugeota 308. To auto sprzedało się już w przeszło pół milionie egzemplarzy i otrzymało 24 różne nagrody, w tym bardzo prestiżowy tytuł Car of the Year’2014. Wysoka jakość samochodu i szereg nowoczesnych technologii, a także bogate wyposażenie i wydajne jednostki napędowe sprawiają, że klienci chętnie decydują się na to auto, choć nie jest najtańsze na rynku. Peugeot jednak nie chce być tanią marką, wręcz przeciwnie, buduje swoją coraz wyższą wartość na rynku pierwotnym, co przekładać się zaczyna także na rynek wtórny.
Peugeot 208
Wkrótce globalna sprzedaż Peugeot 208 przekroczy milion egzemplarzy. Trzy lata po wprowadzeniu auta na rynek Peugeot pokusił się o odnowienie modelu, ale zmiany stylistyczne były minimalne, więcej działo się w technice. Przede wszystkim pojawiły się nowe jednostki napędowe, w tym Silnik Roku w swojej kategorii pojemności. Peugeot 208, to bardzo interesująca propozycja w swoim segmencie.
Peugeot 508 i Peugeot 301
Dwa sedany z różnych segmentów, to też ważna propozycja w gamie Peugeot. 508-kę dopiero niedawno wprowadzono na rynki Bliskiego Wschodu, a że teraz auto zyskało nowy design i nowe jednostki napędowe, więc budzi w tym rejonie świata spore zainteresowanie. Zwłaszcza, że wyposażenie wzbogacono m.in. o kamerę cofania, czujniki martwego pola, czy dotykowy ekran.
Z kolei Peugeot 301, to przestronny, nieźle wyposażony samochód kompaktowy oferowany w rozsądnej cenie. Solidny, tani w zakupie, eksploatacji i serwisie, a także na swój sposób elegancki. Cieszy się sporym zainteresowaniem na rynkach, na których ceni się trójbryłowe sylwetki.
Peugeot Partner, Partner Tepee i Boxer
W Dubaju nie zabrakło też aut użytkowych i kombivana z logo kroczącego lwa. Partner i Partner Tepee przeszły niedawno kolejny lifting, a pod maskę trafiły do nich nowe jednostki napędowe. Już niedługo na naszych łamach znajdziecie test Partnera Tepee.
Partner, to Peugeot bardzo funkcjonalny, przestronny, wygodny, w rozsądnej cenie. Wersja osobowa zbliża się charakterem do minivanów, zwykły Partner okazuje się świetnym partnerem w biznesie. Nowy Boxer, to duże auto dostawcze, które można w znaczącym stopniu konfigurować pod potrzeby własnego biznesu. Boxer jest wytrzymały, solidny, dynamiczny, a przy tym nie drenuje kieszeni ani w momencie zakupu, ani podczas eksploatacji.
Teraz o zaletach Peugeotów może się przekonać jeszcze większa liczba klientów na Bliskim Wschodzie i w krajach azjatyckich w ogóle.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze